paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Renovovat, či nerenovovat veterána
24.10.2011 v 17:06
... toť otázka. Jde o tu čízu v profilu. Nějak mi na ní spočinul zrak, už jsem ji dlouho zanedbával... několik roků teď stála, protože byl poškozený hřídel řadičky, a při výměně byla odhalena značná vůle v ojničním ložisku. Pak jsem měl crash na FZR a dlouho nebyly peníze, čas ani nálada.

No, k věci. Jde mi o to, zda je lepší vzít to zgruntu a udělat komplet renovaci, nebo je lepší ji ponechat v nevábném, leč celkem akceptovatelném nálezovém stavu. Motorka vypadá asi tak, jak by se dalo čekat po šedesáti rokách - chromy už veškerý žádný (je to lidová verze, takže toho chromu tam nebylo moc ani tehdá), na kolenech vejfuku opravovaný stříbřenkou, lak flekatej, místy opravovanej, nádrž už taky nějakou tu facku dostala (děda ji kdysi položil), kola hází cca 1 mm v obou směrech, stupačky jsou ošlapaný, hefty ošmataný, rozeta (spojená s brzdovým bubnem) ojetá. Sedlo mělo potrhanej potah, tak přes něj už před dobrejma čtyřicíti rokama děda natáhl potah z nějaké sypkoviny, zlomená spojková páčka nahrazena aftermarket "s bambulí". Jinak motor byl po výbrusu, až na to ojniční ložisko je cajk, nicméně při úklidu půdy byla objevena rezervní klika bez vůlí (i s válcem atd na 125ccm - původně to totiž prý byla ČZ 125 - ale prý se ty motory liší jen vrtáním, takže klika by měla být kompatibilní). Jinak byla motorka vždycky jen "nalej benzín šlápnout a jet". K motocyklu je i původní TP (papírová knížečka).

Tak tedy, co myslíte...
Upřednostnil bych názory lidí, co tímhle již prošli a nějakého veterána doma mají. Ostatní si plkejte jak chcete, aspoň to zůstane pěkně nahoře
Anketa: Anketa
renovovat
40%
14
nechat tak
57%
20
jiná možnost
3%
1

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána

25.10.2011 v 17:49 | Nahoru | #1

Poggy píše: V čem?


250-300 hodin práce na céčku je absolutní píčovina

(reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána

25.10.2011 v 18:42 | Nahoru | #2

kuba350 píše: 250-300 hodin práce na céčku je absolutní píčovina



No pokud bude počítat i čas strávenej na cestách po burzách, na internetu, je velice pravděpodobné, že se těmto hodinám přiblíží. Alespoň všichni co dělají veterány profesionálně a opravdu celkovou rekonstrukci tak se těmto hodinám vůbec nediví.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána

26.10.2011 v 16:33 | Nahoru | #3

kuba350 píše: 250-300 hodin práce na céčku je absolutní píčovina


Pokud jsi všechno děláš sám tak ne. Odvézt plechy na opískování, nalakování, někomu motor a udělat si jen rozborku, sborku, elektro a doladění je rychlý, ale pak to neuděláš za 15, ale za 45 tisíc.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jaký palivový filtr Babetta 210, Jawa 350/354 Kývačka, ČZ 150, Čína Pitb... pitbikeros 11 23.7.2024 v 09:00 Dr.fík
Číslo na rámu ČZ 150 Gran 2 6.6.2024 v 07:00 Gran
ČZ 150C - ojnice ČZ 150 ajfi 19 4.10.2023 v 14:00 Drakl
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
CZ150C - podložka ČZ 150 bisop 6 12.10.2022 v 06:21 bisop


TOPlist