No, k věci. Jde mi o to, zda je lepší vzít to zgruntu a udělat komplet renovaci, nebo je lepší ji ponechat v nevábném, leč celkem akceptovatelném nálezovém stavu. Motorka vypadá asi tak, jak by se dalo čekat po šedesáti rokách - chromy už veškerý žádný (je to lidová verze, takže toho chromu tam nebylo moc ani tehdá), na kolenech vejfuku opravovaný stříbřenkou, lak flekatej, místy opravovanej, nádrž už taky nějakou tu facku dostala (děda ji kdysi položil), kola hází cca 1 mm v obou směrech, stupačky jsou ošlapaný, hefty ošmataný, rozeta (spojená s brzdovým bubnem) ojetá. Sedlo mělo potrhanej potah, tak přes něj už před dobrejma čtyřicíti rokama děda natáhl potah z nějaké sypkoviny, zlomená spojková páčka nahrazena aftermarket "s bambulí". Jinak motor byl po výbrusu, až na to ojniční ložisko je cajk, nicméně při úklidu půdy byla objevena rezervní klika bez vůlí (i s válcem atd na 125ccm - původně to totiž prý byla ČZ 125 - ale prý se ty motory liší jen vrtáním, takže klika by měla být kompatibilní). Jinak byla motorka vždycky jen "nalej benzín šlápnout a jet". K motocyklu je i původní TP (papírová knížečka).
Tak tedy, co myslíte...
Upřednostnil bych názory lidí, co tímhle již prošli a nějakého veterána doma mají. Ostatní si plkejte jak chcete, aspoň to zůstane pěkně nahoře
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána
FiZzeR píše: Poggy> s tím pískováním počítám, nemá význam za každou cenu dělat všecko v garáži. tmelení bych se v maximální možné míře rád vyhnul, což asi taky bude celkem problém - nádrž má semtam promáčklinu a reverzní kladivo se nechytá a nenapadá mě, čím bych to mohl vyrovnat... řezat apod se mi do ní nechce jinak s vyvářením a závitama bych problém neviděl, závity jsou cajk a na vyvaření je jen levej kaslík kvůli prožrání od baterky a zadní blatník co byl ruplej a opravenej byl nanýtováním plechu.
Myslím jsi, že to půjde i bez řezání. Pokud jsi to zkoušel reverzním kladivem s lepenou příložkou. Existuje taky tohle kladivo s elektrodou. Nebo někde kde opravují bouraný auta karosářskou svářecí soupravou. Přibodneš svárem kladivo a vytáhneš. Jedno máme v práci, ale libovolná karosárna nebo autoklepíř to bude mít taky. Jen to nejde bez poškození laku, ale to by v případě renovace nevadilo. Když s tím jdou vytahovat prahy (jednička plech), tak nádrž by s tím jít měla taky. Ale nezkoušel jsem to - nebylo zatím potřeba.
edit: Něco na tenhle způsob.
Naposledy editováno 26.10.2011 18:59:45
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jaký palivový filtr Babetta 210, Jawa 350/354 Kývačka, ČZ 150, Čína Pitb... | pitbikeros | 11 | 23.7.2024 v 09:00 Dr.fík |
Číslo na rámu ČZ 150 | Gran | 2 | 6.6.2024 v 07:00 Gran |
ČZ 150C - ojnice ČZ 150 | ajfi | 19 | 4.10.2023 v 14:00 Drakl |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
CZ150C - podložka ČZ 150 | bisop | 6 | 12.10.2022 v 06:21 bisop |