1 reakcí na tento příspěvek Kolik ma mit spravne nabita baterie voltu?

2 reakcí na tento příspěvek Kolik ma mit spravne nabita baterie voltu?
Pokud ti motorka bude pálit pojistky nebo chvíli bude fungovat, chvíli ne, tak vyndej baterku, změř ji (měla by mít skoro 13 V), zatiž ji žárovkou třeba 12 V 21 W, měla by mít pořád přes 12 V. Jak má pod 12, je jeden článek v háji - náhlá smrt.
1 reakcí na tento příspěvek Kolik ma mit spravne nabita baterie voltu?
Při zátěži - normálně připoj na svorky voltmetr a startuj - je-li napětí pod 7V, je to už málo.
Pak při běžícím motoru bys měl naměřit tak 13,6-14,2V (=kontrola dobíjení). Je-li napětí vyšší, taky to taky néni dobré.
Při nabíjení nabíječkou by se napíjecí napětí mělo pohybovat v týhž hodnotách (to u lídlovské nabíječky na "zelenou" je).
2 reakcí na tento příspěvek Kolik ma mit spravne nabita baterie voltu?

fomachrom píše: baterie se měří úplně jinak než obyčejným digitálním multimetrem z lidlu ta se měří se zátěží, která je na každou baterii jiná a je to odporová zátěž... v domácích podmínkách to můžeš zkusit např. namontovanou v motorce s rozsvícenýma světlama a propočítat si nejdřív proud podle wattáže všwch žárovek který ti na tom svítí + všechno kolem zapalování a co já vim co tam všechno máš propočítáš na proud a pokud dostaneš stejnej proud jako je kapacita baterky což je úplně ideální tak při zapnutí této zátěže by napětí nemělo klesnout... víc než o 1V např baterka 5Ah musí dávat proud podobu 5hod a potom se začne vybíjet a není pravdou čím dražší baterka tím je lepší....
mas tam teda docela brutalni nesmysly.. treba posledni veta je ukazkova .. chapu ze to myslis asi dobre, ale napsany je to fakt uplne spatne
což je pro dobíjení zásadní. Určitě v jednoválcové "dváce" nebude nějaká velká a tak spolu
s el.startérem(?)je stav jejího nabití důležitý.
Pokud máš gelovku a UŽ NĚKDO PŘED TEBOU JI NABÍJEL NORMÁLNÍ NABÍJEČKOU, budeš se muset
"poohlédnout"po nové ! Bohužel u novějších typů motocyklů j¨sou držáky baterek přesně
"na míru"baterce od výrobce a tak nejspíš nepůjde původní(gelovou,např.)nahradit olověnou,
která je nejen neporovnatelně levnější, ale nechá si "líbit" i nedobré zacházení(až tedy na
nedostatečnou hladinu elektrolytu,kdy část desek/kapacity baterky,která "vyčnívá"nad hladi-
nu, nutno už po několika hodinách "odepsat"...).
rrss píše: 11,4 po nastartování znamená mrtvý jeden článek... dobití pomůže jen na chvíli. Není to nějaká moderní baterka, do které není vidět? Ty to rády dělají.
Pokud ti motorka bude pálit pojistky nebo chvíli bude fungovat, chvíli ne, tak vyndej baterku, změř ji (měla by mít skoro 13 V), zatiž ji žárovkou třeba 12 V 21 W, měla by mít pořád přes 12 V. Jak má pod 12, je jeden článek v háji - náhlá smrt.


O tom,zda je baterka už na konci její životnosti/použitelnosti,
svědčí docela přesně její napětí,změřené PO NÁVRATU z nějaké jízdy
(ale ne třeba jen 10/20km). Měl bys naměřit(a i ten nejobyčejnější
digit.multitester"od Vietnamců" je dostatečný!)když ne nad 13,0 V,
tak rozhodně ne příliš pod 13.0 V (12,6 V minimálně!).
Taky když potom bude "máša"stát, nejen třeba jen přes noc ale i několik
dní, pokles napětí by měl být jen v SETINÁCH voltů, NE DESETINÁCH.
Pokud UŽ po stání přes noc naměříš méně než 12,5 V, je baterka "na konci".
O tom, že by napětí přes noc kleslo pod 12,0 V ani nemluvě!
2 reakcí na tento příspěvek Kolik ma mit spravne nabita baterie voltu?
Není levná... (TA BATERKA, ale ani ta spec.nabíječka"gelovek").
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik ma mit spravne nabita baterie voltu?
A za druhé nevím, že by nějaká novější motorka měla gelovku. Vesměs jsou to všechny AGM a to že si všichni myslí, že mají gelovky je jen dílem masáže zcestných informací nejen zde na fóru, ale i ze strany prodejců, kteří je označují "lidově gelovky"

Fidži.FZS píše: IvanDvoutakťák> Lidl nabíječka umí nabíjet gelovky. Nechápu proč by měla být drahá.
A za druhé nevím, že by nějaká novější motorka měla gelovku. Vesměs jsou to všechny AGM a to že si všichni myslí, že mají gelovky je jen dílem masáže zcestných informací nejen zde na fóru, ale i ze strany prodejců, kteří je označují "lidově gelovky"
no osobne si myslim ze AGM je jakasi evoluce gelovky a co se tyka nabijeni a parametru tak tam plati +- to same u obou - a rozhodne to neni takova veda jak tu nekteri nastinuji.
IvanDvoutakťák píše: Tak jo - ser na to, ale "gelovku" normální nabíječkou nenabíjej.
Není levná... (TA BATERKA, ale ani ta spec.nabíječka"gelovek").
co to znamena "normalni nabijecka" ? ja teda uz "gelovku" neboli bezudrzbovou agm baterku nabijel vsema nabijeckama co doma mam, dokonce i trafem od notebooku naprimo a nebyl s tim zadnej problem.....
zasadni problem je kdyz nekdo nevi co je napeti a co je proud a zkousi ruzny draty pripojit na ruzny kontakty bez znalosti veci... to pak at se takovej na naky nabijeni a vymenu baterek vykasle a necha to udelat nekomu kdo ovlada fyziku alespon zakladni skoly...
u tech bezudrzbovejch baterek jde proste jen o to nevarit ji nakym nesmyslnym napetim - proudem .... to ze to baterka s kapalinovym elektrolytem zkousne a jen "trochu bubla" je fakt, ale urcite ji to taky moc dobre nedela....
fomachrom píše: ...tak při zapnutí této zátěže by napětí nemělo klesnout... víc než o 1V např baterka 5Ah musí dávat proud podobu 5hod a potom se začne vybíjet ....






EDIT: Jo už sem si všiml, že ti to někdo otloukl o hlavu přede mnou.
Naposledy editováno 27.10.2011 12:25:16
2 reakcí na tento příspěvek Kolik ma mit spravne nabita baterie voltu?
tak že si baterka bere proud jakej je nabíječka schopna dodat a s postupným nabíjením
proud klesá,
tak jako jsem si myslel,že BEZÚDRŽBOVÁ baterka se LIŠÍ(nejen cenou) od GELOVÉ, vyžadující
"inteligentní" nabíječku,která nabíjecí proud reguluje na podstatně NIŽŠÍ hodnoty,
které GELOVOU baterku nepoškozují.
IvanDvoutakťák píše: A já jsem si vždycky myslel,že když připojím vybitou baterku na BÉŽNOU nabíječku,
tak že si baterka bere proud jakej je nabíječka schopna dodat a s postupným nabíjením
proud klesá,
tak jako jsem si myslel,že BEZÚDRŽBOVÁ baterka se LIŠÍ(nejen cenou) od GELOVÉ, vyžadující
"inteligentní" nabíječku,která nabíjecí proud reguluje na podstatně NIŽŠÍ hodnoty,
které GELOVOU baterku nepoškozují.
no proto se ptam co je bezna nabijecka, naky obrovsky trafo ktery je schopny po pripojeni prazdne baterky do ni rezat cca 50A asi uz moc bezny neni a ty malinkaty zdroje co dneska lidi doma maj i pri uplne vybite aku nedaj vic jak cca 5A ktery ona zkousne, jak rikam potreboval sem v nouzi nabit, pridratoval sem trafo z notebooku (udavanej vystup 18V) na baterku, kdyz byla vybita tak to napeti na tom zdroji srazilo i k 10-11V, ten zdroj proste dal cca 3,5A max, hlidal sem na tom sem tam napeti a kdyz to vylezlo na 14V tak sem odpojil. Vicemene tohle delaj ty "cyhtry nabijecky" za par stokorun:) tzn podle me je dnes "bezna" prave tahle nabijecka za par stovek z lidlu ....
BTW mas odkaz na nejakou opravdu "gelovou"? vetsina baterek co se prodavaj pod tim nazvem nemaj stejne elektrolyt v podobe gelu, ale napustenej ve skleneny tkanine... coz je z hlediska vlastnosti stejne lepsi. A co se tyka cen, treba pro moji motorku od vyrobce doporucena 12Ah bezudrzbovka, od Yuasy..tzn znackova, se da sehnat od nakejch 1300... pochybuju ze najdes 12Ah klasickou baterku ktera by na tom utocila starterem a nemusel sem na ni mit privesnej vozik...
1 reakcí na tento příspěvek Kolik ma mit spravne nabita baterie voltu?
napětí (baterie připojené na nabíječce)už nestoupá, baterie mírně"vaří" a je nutno ji odpo-
jit od nabíječky NEJPOZDĚJI, když přiložením ruky na její boční stěnu zjistím,že její teplo-
ta je už vyšší ne mých 37st.Celsia . Samozřejmě u baterky,která je v"richtiku" , ne třeba
ponechaná bez pravidelného dobíjení v nevytápěné garáži po celou zimu...
IvanDvoutakťák píše: Zlatý "kyseliny" - u těch člověk potřeboval vědět jen to, že tzv. znaky plného nabití jsou:
napětí (baterie připojené na nabíječce)už nestoupá, baterie mírně"vaří" a je nutno ji odpo-
jit od nabíječky NEJPOZDĚJI, když přiložením ruky na její boční stěnu zjistím,že její teplo-
ta je už vyšší ne mých 37st.Celsia . Samozřejmě u baterky,která je v"richtiku" , ne třeba
ponechaná bez pravidelného dobíjení v nevytápěné garáži po celou zimu...
tak u te "gelove" jak rikas zas staci merit dobijeci proud, pokud sleze pri 14,1V pod urcitou mez je nabita... takhle nabijej vsechny ty "chtry" nabijecky za par stovaku takze nevidim duvod proc hazet spinu na zle "gelovky"....
ja treba tyhle "bezudrzbove" baterky vubec nesetrim, dobijeni pres zimu, vyndavani z moto apod sem neresil.. dokonce sem ji hned jako zanovni propalil jeden clanek o svod.. zalaminoval diru a slouzila jeste asi 3-4roky... nabijel sem ji i klasickym velkym trafem, kdyz byla KO po zime dal sem ji 5A a nechal to tam treba 2-3hod jen abych nastartoval dal sem to opet neresil... tzn evidente jsem se k ni choval jako prase a zkousla to.. takze to s tima bezudrzbovejma nebude tak zly.. jo jinak byla to varta a stala nova kolem tisicovky...
EDIT: Abych nemystifikoval já, za tyhle prachy je ta nabíječka bez vlastního zdroje, ale to je škoda peňěz za to utrácet, stačí starý trafo z vyhořelýho notebooku na 16 až 20 V, Nabíječka si to sama zreguluje. Trafo ze stolního počítače, co má nejsilnější větev na 12V nestačí, to už je moc nízký napětí.
Naposledy editováno 27.10.2011 18:03:25
vika" ´su prostě zvyklej řešit,aby moje baterka měla co nejdelší životnost

Odpovídající dobíjecí proud "byl odjakživa" 1/10 kapacity, no a když 1/50 je zcela bezpečná,
tak není nic jednoduššího než běžnou nabíječku(co neumí pulzy) omezit žárovkou,zařazenou sé-
riově do nabíjecího okruhu, jak jsem to dělal vždycky, když jsem nabíjel ty mini-backy pro
motocykly nabíječkama pro auta(někdy i nákladní): 1/50 kapaciy bat.10Ah = dobíj.proud 0,2A
a watáž(W)žárovky "hlídající" hodnotu nabíj.proudu = 12 (V) x 0,2 (A), t.j. 2,4 W .
Tento"starověký/předpřevratový" nikomu neradím, natož abych ho vnucoval...

Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Podtéká benzin pod čerpadlem Honda CBR 125R | dom_burda | 3 | 19.4.2025 v 17:09 ja1 |
špatně funkční sytič Honda CBR 125R | Marcus_23 | 25 | 16.4.2025 v 23:25 Qota |
Michelin Pilot Sporty vs Pilot Stre... [1, 2] Honda CBR 125R | Popkos | 39 | 5.4.2025 v 12:13 prochi20 |
Otáčky nad 6000 při volnoběhu a pom... Honda CBR 125R | kokotnadvoukolech | 15 | 31.3.2025 v 22:25 Slávek-TDM |
Odkud díly na Hondu Honda CBR 125R | dom_burda | 3 | 28.3.2025 v 06:39 rg250 |