chtěl jsem se zeptat, jestli někdo neví, jaký olej doporučuje výrobce do Hondy CBF 125.
Manuál nemám, jinak bych se mrknul tam. Osobně bych tam dal nějaký full syntetický 10W 40 MOTUL,CASTROL atd. Dík.
1 reakcí na tento příspěvek Olej do CBF 125
Asi tam dám tenhle:
1) http://www.motoobch...2/5000-hc-tech-10w40
nebo
2) http://www.motoobch...0-2/5100-ester-10w40
Který bys mi doporučil (klidně i jiný než z těch 1,2 co jsem vybral já) ? Díky.
1 reakcí na tento příspěvek Olej do CBF 125

1 reakcí na tento příspěvek Olej do CBF 125
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej do CBF 125




-Hornet- píše: Ahoj,
chtěl jsem se zeptat, jestli někdo neví, jaký olej doporučuje výrobce do Hondy CBF 125.
Manuál nemám, jinak bych se mrknul tam. Osobně bych tam dal nějaký full syntetický 10W 40 MOTUL,CASTROL atd. Dík.
Zdravím kolegu s nejmenší CBFkou

V souladu se specifikacemi motorového oleje od výrobce dávám Motul 5100 ester 10W40.
Je to přesně ten typ oleje, který Honda uvádí, a obsahuje i přísady pro mokrou spojku (společná olejová náplň pro motor, spojku i převodovku).
Při výměně (předepsáno s ohledem na způsob používání po max. 4 tisících km a zároveň nejpozději jednou ročně) dávám 0.9 až 0.95 litru nového oleje - těch 0.95 litru se tam po horní rysku vejde v případě, když nechám všechen olej pořádně vykapat (třeba přes noc).
Takže stačí koupit jenom litrové balení a ještě Ti zbyde malá rezerva (řekněme deci) na případné pozdější dolití.
A jen pro jistotu, ať to nehledáš - CBF 125 nemá klasický (jemný papírový olejový) filtr, má jenem sítko na zachycení event. hrubé nečistoty. Čili to jenom pro všechny případy...
EDIT: oprava překlepů
Naposledy editováno 12.03.2012 19:58:31
1 reakcí na tento příspěvek Olej do CBF 125
Tož zlom vaz, a ať nám všem ta skvělá dváca spolehlivě jezdí!
Je to fakt výborný a hodně úsporný stroj, tichý a se zátahem už docela odspoda.
Mám tu Hondičku moc rád







1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej do CBF 125



Ještě jednou mooooc díky




-Hornet- píše: Dovi> Mockrát dík.
I za ty obrázky toho manuálu. Teď to vím naprosto přesně, co tam patří... Hondička dostane to, co jí patří. Kupoval jsem ji teď jetou a nedostal jsem k ní manuál. Chtěl jsem vyměnit olej, abych si byl 100% jistý co tam je, v jakém je stavu, a kdy budu zase měnit.
Ještě jednou mooooc díky
a přeju co nejvíc šťastných km.
Rádo se stalo

Dneska pomůžu já Tobě, zítra zase Ty někomu dalšímu... tak tomu bývalo od nepaměti a ještě to tak i v dnešní době občas funguje.
Ještě pro kompletnost přikládám specifikaci oleje i ze slovenské uživatelské příručky.
Ale hlavně bych Ti sem ještě poslal i další potřebné informace:
- o elektrické výzbroji (zapalovací svíčka, žárovky a spol.)
- a jako asi to nejdůležitější i stránky o kontrole a seřizování ventilových vůlí


1 reakcí na tento příspěvek Olej do CBF 125
A ještě ty slíbené ventily.
Jsou jenom dva, je k tomu dobrý přístup a seřizivání vůlí se děje šroubkem, takže žádné materiálové náklady a samozřejmě ani netřeba vyndavat vačkovou hřídel.


Jinak ty bezpečnostní pokyny, to jsou všeobecně známé věci nesouvisející přímo s kontrolou a seřízením ventilových vůlí, takže jenom pro úplnost zde je ta zmiňovaná strana 58:

A tady je ta zmiňovaná strana 42 ohledně demontáže levé boční kapoty:

Včera prostřednictvím PM dotaz a odpověď na výměnu oleje v Hondě CBF 125...
XXXXXXXXX, Včera (21.4.2013) 13:00:
zdravim, četl jsem fórum o výměně oleje u CBF125 a psal jsi tam že se tam vejde 0,9 litru oleje. mě se tam vešel 1 litr tak se chci zeptat jestli to fakt stačí? já jenom abych to pak někde nezadřel. díky za odpověď

____
Dovi, Včera (21.4.2013) 15:08:
Ahoj,
psal jsem 0.9 až 0.95 litru, a těch 0.95 litru, když se nechá starý olej dobře vykapat (tím myslím aspoň 15-20 minut, ne to rychle vypustit a už třeba za minutu nalívat nový).
Ostatně i výrobce uvádí v manuálu objem 0.9 litru - podívej se a můžeš se sám přesvědčit, určitě to najdeš minimálně na konci manuálu v technických údajích.
Důležité je, abys na měrce měl hladinu mezi min a max. A pozor - měrka se tam nezašroubovává, a měřit je nutno za ustáleného stavu, když olej u vypnutého motoru už stačil stéct do vany.
Zdraví Dovi
1 reakcí na tento příspěvek Olej do CBF 125
jack.fx píše: Opravdu se do CBF 125 může lejt Motul 5100 ester(API SG/SH/SJ/SL)? V manuálu píšou, že se nemají používat oleje klasifikace SH a vyšší, protože mohou ovlivnit účinnost a mazání spojky.
Jsou to lemplové - ti, co "dělali překlad" do češtiny a slovenštiny...
Porovnej si text anglického návodu na straně 65 vpravo s textem českého návodu na straně 69 vpravo a slovenského na straně 65 vpravo.
Z překladu totiž ti mantáci vtipně vypustili pár pro ně zřejmě nedůležitých slov (viz ENERGY CONSERVING)...
Čili buď v klidu - patři tam skutečně oleje klasifikace API SG nebo vyšší (SH atd.), ale samozřejmě bez těch "zázračných" grafitových a/nebo molybdenových mikročástic snižujících tření.
U suché spojky by to nevadilo (suchá spojka se s olejem nedostane do styku), ale u vétšiny motocyklových motorů se společnou olejovou náplní pro vlastní motor, mokrou spojku a převodovku už ano - lamely mokré spojky by mírně prokluzovaly, spojka by nebyla schopna přenáset plný krouticí moment a mnohem rychleji by se opotřebovávala.
Naposledy editováno 28.05.2013 06:38:19
Odpověď na aktuální dotaz ohledně olejového sítka u CBF 125:
PM od ****, Včera v 17:20
Ahoj, našel sem někde v diskuzi jak si psal že honda cbf nemá papírovej olejovej filtr a že má jen nějaký sítko...kde prosímtě to sítko je ? popřípadě jestli je potřeba ho nějak vyfoukat nebo nějak vyčistit..přítelkyni budu měnit olej tak jen abych to kdyžtak zkouknul ;) díky za odpověď :)
__________
Dovi, 4.3.2014 v 06:46
Ahoj, zatím jen v rychlosti - je to na pravé straně motoru, kdyžtak pošlu fotky, vydrž, teď pospíchám.
__________
Dovi, 4.3.2014 v 09:55
Ahoj,
protože by to možná mohlo pomoci více majitelům Hondy CBF 125, dovolil jsem si Tvoji žádost vložit (anonymně) přímo na forum do diskuze "Olej do CBF 125" a tam na něj odpovědět...
Takže stručný postup kontroly/vyčištění sítka - odehrává se to na pravé straně motoru...
- vypustit olej (čili ideálně tu kontrolu a případné vyčištění sítka spojit s výměnou oleje)
- vyndat lanko z táhla spojky
- sundat (pravé) víko (když se to udělá co nejopatrněji, mohlo by se podařit zachránit těsnění víka a znovu ho použít)
- Sítko by nyní už mělo být dostupné - takže vysunout, zkouknout, event. vyčistit...
- Čisté sítko zasunout zase zpátky, zavřít víko spojky a nasadit zpět její lanko.
Když tak na podobnou otázku jsem před časem podrobněji odpovídal v diskuzi "Servisní manuál - CBF, XR 125" http://www.motorkar...ft=126672&fid=59
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda cbf 125 kmitání řidítek při p... Honda CBF 125 | jirka1724 | 5 | 22.8.2024 v 08:51 Krautkopf |
rada Honda CBF 125 | Terka_Chars | 11 | 16.6.2024 v 18:20 __RomFox__ |
Rozpadlý závit u výpusti oleje Honda CBF 125 | lukomil | 30 | 19.4.2024 v 14:09 rg250 |
Zvýšení otáček na neutral Honda CBF 125 | Wiwien | 5 | 13.3.2024 v 10:43 fzr |
Honda cbf 125 , 2011 Honda CBF 125 | Leee | 1 | 20.12.2023 v 20:36 jardad |