rád bych Vás požádal o radu, jak vyměnit ložiska v zadním kole.
Staré ložisko na straně rozety sice není vymlácené, ale vnitřní kroužek je jakoby vystředěný. To nejspíš způsobuje vibrace a cukání zadního kola, jak jsem popisoval v tématu dříve (když ložiskem otáčím, jeho střed se pohybuje po pomyslné elipse).
Nová ložiska jsem koupil ve speciálce na ložiska, jsou to SKF Explorer 6204-2RSH, která by měla být správná (cena 365Kč za dvě).
A teď mi jde o postup, jak vyjmout stará ložiska a vložit nová. Stačí něčím nahřát uložení ložiska a vyhlepnout je skrz kolo z druhý strany nějakou tyčovinou? Potom bych to vyčistil, odmastil a naklepnul tam přes ořech z goly za venkovní kroužek ložiska nová (někde jsem četl zmražená z mrazáku). Je to tak ok? Nemůžu tak něco podělat?
Do servisu se mi to nechce dávat, rád bych si uměl základní věci opravit sám, abych nebyl neschopný poleno. Předem díky za odpovědi
1 reakcí na tento příspěvek Výměna ložisek zadní kolo Kawa ZR7
To je bastlova metoda, s trochou šikovnosti na tom není co pokazit. Druhá možnost je to nechat za flašku myslivce nechat vyndat někoho kdo na to má přípravky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna ložisek zadní kolo Kawa ZR7
VlastíkPlamínek píše: vymlátit ven skrz osu kola: vyndej osu, kolo polož mezi dvě kozy, stoly, cokoliv, ve vnitřní rozpěrce z jedný strany je dírka, do tý umísti předmět dostatečně silný, tvarovaný - nejlépe tzv. vyjebávák (liší se často tvarem) a vymlať to ložisko ven, až bude venku, vyndej rozpěrku a druhé ložisko vymlať z druhé strany třeba ocelovou kulatinou vhodného průměru.
Tohle bych zrovna nedoporučoval. I když v nouzi jsem používal podobné metody. Jen místo vyjbáváku jsem na vnitřní kruh ložiska přivařil COčkem pásovinu. Při troše nešikovnosti deformuje náboj kola a nové ložisko bude mít vůli nebo se protočí. Spíš bych raději volil metodu demontované kolo odvést do servisu kde mají vnitřní stahovák na ložiska např. a hydraulický lis.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna ložisek zadní kolo Kawa ZR7
Poggy píše: Tohle bych zrovna nedoporučoval. I když v nouzi jsem používal podobné metody. Jen místo vyjbáváku jsem na vnitřní kruh ložiska přivařil COčkem pásovinu. Při troše nešikovnosti deformuje náboj kola a nové ložisko bude mít vůli nebo se protočí. Spíš bych raději volil metodu demontované kolo odvést do servisu kde mají vnitřní stahovák na ložiska např. a hydraulický lis.
předpokládám alespoň základní manuální zručnost... za těch pár let sem žádný ložisko ani náboj nezkurvil to o servisu píšu v posledním odstavci - kdyby se na to člověk opravdu necítil...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna ložisek zadní kolo Kawa ZR7
VlastíkPlamínek píše: předpokládám alespoň základní manuální zručnost... za těch pár let sem žádný ložisko ani náboj nezkurvil to o servisu píšu v posledním odstavci - kdyby se na to člověk opravdu necítil...
Je možný. Opatrně se to dá taky. Jenže jsou experti co to nějakou takovou metodou zkoušejí doma, zkurvý odlitek, ložisko se jim protočí a přivezou to do servisu aby jsme jim to opravili. Nebo ho tam křivě namlátí kladivem. A pak se divý proč chceme měnit těhlici za xy tisíc a ještě všude nadávají jak jsme drahý.
Poggy píše: Je možný. Opatrně se to dá taky. Jenže jsou experti co to nějakou takovou metodou zkoušejí doma, zkurvý odlitek, ložisko se jim protočí a přivezou to do servisu aby jsme jim to opravili. Nebo ho tam křivě namlátí kladivem. A pak se divý proč chceme měnit těhlici za xy tisíc a ještě všude nadávají jak jsme drahý.
za to ovšem nemůže metoda ale volšový ruce
2 reakcí na tento příspěvek Výměna ložisek zadní kolo Kawa ZR7
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna ložisek zadní kolo Kawa ZR7
todvora píše: Díky za rady pánové, když to tak čtu, tak asi fakt raději sundám kolo a sjedu s tim někam do servisu. Nejde mi o to ušetřit pár korun, ale když to udělám sám, mám z toho vždy větší radost a vím, jak kvalitně/mizerně je to udělaný V servisu to je asi záležitost na pár minut, ne? Ten vytahovák/lis je běžná součást servisů(autoservisů)?
Lepší servis by ho měl mít. Minimálně ten který dělá i převodovky. Nebo motoservis. Bylo by každopádně lepší se dřív optat jestli ho mají na tvůj vnitřní průměr. Těch stahováků je hodně typů.
1 reakcí na tento příspěvek Výměna ložisek zadní kolo Kawa ZR7
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna ložisek zadní kolo Kawa ZR7
jeník37 píše: Jestli fakt nejsi úplný dřevo tak se toho neboj a pust se do toho
Úplný dřevo snad nejsem, řetězovku jsem v pohodě zmáknul sám, na autě ty jednodušší věci taky udělám (brzdy a pod) a na škodovce jsme běžně měnili motor, nápravy a tak.
Ale nerad bych to zbodal, abych pak nemusel půl sezóny shánět nový zadní kolo. Myslíš teda, že nebude problém?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna ložisek zadní kolo Kawa ZR7
todvora píše: Úplný dřevo snad nejsem, řetězovku jsem v pohodě zmáknul sám, na autě ty jednodušší věci taky udělám (brzdy a pod) a na škodovce jsme běžně měnili motor, nápravy a tak.
Ale nerad bych to zbodal, abych pak nemusel půl sezóny shánět nový zadní kolo. Myslíš teda, že nebude problém?
ven ho dostaneš v pohodě, kolikrát vyletí dost snadno, až ho tam budeš bušit, najdi si nějakou vhodnou kulatinu abys ho tam bušil pěkně naplacato. Hlavně nemlátit do vnitřního kroužku ale na ten vnější. Trubka vhodného průměru hodně pomůže
VlastíkPlamínek píše: ven ho dostaneš v pohodě, kolikrát vyletí dost snadno, až ho tam budeš bušit, najdi si nějakou vhodnou kulatinu abys ho tam bušil pěkně naplacato. Hlavně nemlátit do vnitřního kroužku ale na ten vnější. Trubka vhodného průměru hodně pomůže
není co dodat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna ložisek zadní kolo Kawa ZR7
5511 píše: todvora> Ahoj, hodně by mě zajímalo, kolik jsi na původní ložisko najel kilometrů? To abych věděl, co mě čeká.
Ahoj, v okamžiku, kdy jsem začal řešit, že se zadní kolo chová divně, bylo na tachometru 32500. Tak jsem vyměnil řetězovku, a nepomohlo to. Teď mám najeto lehce přes 35 a doufám, že výměnou ložiska zmizí to cukání. Ale jak jsem psal vejš, ložiska stály 360kč/pár. A z výměny udělám fotoreportáž. Jinak jsem ještě řešil vymačkanej silentblok uchycení rozety to jsem popisoval tady .
1 reakcí na tento příspěvek Výměna ložisek zadní kolo Kawa ZR7
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna ložisek zadní kolo Kawa ZR7
reeva píše: Super, na fotoreportáž se už těším. Taky chci letos měnit ložiška a rád bych to provedl svépomocí Mimochodem to vystlání silentbloku zadního kola je po 3.000 km (jestli správně počítám) stále funkční?
Vystlání silentbloku je stále funkční, ale ne zcela ideální. Na dvou místech se mi ty vložky trochu shrnuly a nezůstaly tak, jak jsem je tam umístil. Až to budu mít chuť přidělat, buď je přilepím přímo na silentblok, nebo to udělám tak, aby to byly kroužky kolem celých jednotlivých bločků a neměly možnost se shrnout. Další možnost by asi byla volit tvrdší materiál, nějakej plast, co se tak snadno neposune (přece jen, cykloduše je zbytečně měkká). A nebo se naseru a za ten litr koupím celej novej silentblok
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna ložisek zadní kolo Kawa ZR7
Jo a když maj ložiska těsnění, tak gufírka netřeba měnit (pokud nejsou vyloženě deformovane)?
Naposledy editováno 28.03.2012 10:11:27
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Podložky pod banjo Kawasaki ZR 7 | dasto | 22 | 9.7.2024 v 09:16 Deadman |
Pohraničí západních a jižních Čech... [1, 2] Kawasaki ZR 7 | Luci444 | 41 | 13.5.2024 v 05:38 Bremse |
Mitas Touring Force - vaše zkušenosti Kawasaki ZR 7 | soccer | 3 | 19.3.2024 v 09:12 xb |
Kryt Alternatoru Kawasaki Zr7 Kawasaki ZR 7 | Binkeee | 3 | 23.9.2023 v 08:48 krokoš |
Píchlé kolo [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 | 1155 | 63 | 16.9.2023 v 14:51 Firecracker |