paolo_novy paolo_novy Přidat reklamu

Téma: zkušenosti s KLX 650R (ne 650C)
28.5.2012 v 23:02

zdravím.naskytla se mi koupě klxka.. kdo jaký máte zkušenosti?čet jsem jeden test z motocyklu 99 a dost to tam chválili. 54koní a 55nm při suché váze 127kg s pevným rámem a dobrou přední vidlou..to může být fajn polnačkový nářadí na kterym se dá jak těžkej terén tak silnice co myslíte??
motor by měl byt spolehlivej a "klidnej"
mám DR 385 a chtěl jsem se pouštět do velkých úprav včetně převrtu na 445ccm ale říkám si že to klx je v základu lepší pro účely na který to chci.
pokud je to klx alespon trochu tak obratný a ovladatelný jak DRko tak by se mi ta motorka dost zamlouvala.škoda jen že to je 5ti kvalt..
oproti XR600 se mi více líbí,je výkonnější a řekl bych že má i lepší podvozek v základu. xr650R je cenově jinde a nic moc podvozek..
neví někdo od kdy do kdy se vyráběly ty klxka? upozornuji že mě C-čkový mastodonti nezajimaj pouze ty eRkový - zajímalo by mě jestli se různý roky výroby nějak lišily a čím..?dle obrázků nic nepoznám..
děkuji moc za každý postřeh nebo připomínku bahnu zdar
online

2 reakcí na tento příspěvek zkušenosti s KLX 650R (ne 650C)

29.5.2012 v 10:20 | Nahoru | #1
Můj názor je, že KLX je při Tvoji uváděné suché váze cca 130kg pořád v terénu těžká a neohrabaná jako DRo a co se silnice týče u KLXa ujedeš pár kilometrů a budeš vytřepanej jak startka a ruce tě budou tak bolet, jako kdyby tě někdo lopatou přezně mlátil.

(reakce na) zkušenosti s KLX 650R (ne 650C)

29.5.2012 v 13:45 | Nahoru | #2
Kousek jsem se na KLX kdysi svezl (měl jsem XT600) a přišlo mi, že to jede hodně dobře a má to sportovnější podvozek než XT a sportovnější užší sedlo.

Na polňačky a do lesa OK (výkonu to mělo dost, ve srovnání s DR350 to bude brutální nárůst, který pro méně zkušenějšího jezdce nemusí být vždy výhodou)
Limitem v nějakém těžím terénu bude váha a výška těžiště.

Na silnici to bude méně pohodlnější než DR díky sedlu

Závodní 2T nebo 400 4t se 105 kg to nebude, ale na druhou strnu to bude méně náročné na servis

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zkušenosti s KLX 650R (ne 650C)

29.5.2012 v 17:25 | Nahoru | #3

bateridouska píše: Můj názor je, že KLX je při Tvoji uváděné suché váze cca 130kg pořád v terénu těžká a neohrabaná jako DRo a co se silnice týče u KLXa ujedeš pár kilometrů a budeš vytřepanej jak startka a ruce tě budou tak bolet, jako kdyby tě někdo lopatou přezně mlátil.


A japa si na to přišel . Ani po 170 km ofroadových km, osmihodinový Rally, hodinovým závodu na MX nebo CC trati, ... jsem nebyl vyklepaný jako startka nebo neměl pocit, jakoby mě někdo lopatou přes ruce mlátil. To je věc fyzičky a ne motorky. Nota bene ostrá 4pade tě unaví mnohem víc.
Mám KLX 650C na tlumičích z eRka a kamarád má KLX 650R. Měl jsem krátce KLX650R, ale jel jsem na tom jen párkrát, než jsem ho použil na ND pro svoje Céčko.
Můžu obě motorky poměrně dobře porovnat.
V každým případě je eRko hodně dobrá motorka, která má s Céčkem velmi málo společného. eRko je oproti Céčku hotová motorka a jediný, co je nezbytně potřeba udělat, je namontovat ventilátor na chladič. Na trati se to ještě uchladí, ale při enduru bez ventilátoru ne.
Motor je spolehlivý , dostatečně výkonný a při správným nastavení krásně čitelný, ale musí se najít dobrý nevylítaný kousek. Je náchylný na nedostatek oleje, kdy potom odchází uložení vaček (je to opravitelné). Ale když je oleje dost, je to OK. Motor je držák, ale je potřeba myslet na to, že eRko má na válci nikasil (Céčko má vložku), takže když je potřeba oprava, je to dražší. Nejvíc ti o tom poví když tak kluk s nickem Kadeloid . Zná tu Kawu zpaměti.
Přední tlumiče nejsou zas takový šlágr - přeci jen je to už skoro 20 let stará koncepce - a mají jen seřiditelný hydraul. útlum. Jinak nic. Na trati je můžeš dostat na doraz, ale spíš jen když dopadneš špatně na přední kolo. Já je na Céčku na doraz dostal snad jen jednou, při přehlídnutí klády v písku a nárazu na tvrdo .
Zadní centrál je OK a seřizuje se útlum, odskok, pružina.
Rám je pevný a oproti Céčku je i vyztužený v oblasti krku pod nádrží.
Motorka celkově předběhla dobu o nejmíň 10 let . Vyráběla se (eRko) asi od 93 do minimálně 2001. Na eRku se jede opravdu jinak než na Céčku, rozložení váhy je opravdu ideální, ..... a jediný problém je, že nemá startér .
Vlastně je i druhý problém, že u nás nejde tuto motorku v žádném případě oficiálně přihlásit! Jezdí tu samozřejmě i na papírech, ale pokud narazíš při STK nebo evidenčce na poctiváka, neprojdeš a nic s tím nenaděláš.
Můj sen je mít podvozek vč rámu z eRka (ještě lepší by byly plně seřizovatelný přední tlumiče) a v tom mít airbox s aku z Céčka a taky i motor z Céčka, protože má výkonnější alternátor. Zas je o trochu těžší. Taky jde na motor z Céčka dát kick z eRka a to by bylo v kombinaci se startérem ideál.
V takovýhle výbavě by KLXRC naprosto v pohodě konkurovalo KTM SXC625, 690R, a dalším.
K tomu, že tě Céčkový mastodont nezajímá, v dobrých rukách je to po lehkým tuningu stejně dobrý nářadí jako eRko, zvládne i poměrně Hard terén, ale přeci jen pokud člověku nejde o potřebu mít motorku 650 ccm, jsou v terénu lepší volby. Poměrně zásadní problém u Céčka vidím zadní kolo 17".
Já mám KLX proto, že jezdím na akce pro velký endura. Mám ji přes dva roky, z toho cca 1 a 1/2 roku jezdím prakticky výhradně jen terén v různých úrovních. Nemůžu říct jediný křivý slovo. Vzhledem k poměcu cena/výkon/údržba/fun factor je to snad nejlepší volba .
pokud máš možnost koupit eRko v dobrým stavu, umíš to ošetřit i po stránce dokladů a nevadí ti kick, jdi do toho .

Naposledy editováno 29.05.2012 17:27:37
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Klx 650r Kawasaki KLX 650 lacof 0 18.2.2025 v 16:55 lacof
cestovani Kawasaki KLX 650 Janlai 5 9.8.2024 v 14:06 docent
zkušenosti S KLX 650R Kawasaki KLX 650 Husa123 24 8.2.2024 v 22:16 Kohlstein
Moto servisy Jihočeský kraj Kawasaki KLX 650 LegitPasha 4 3.12.2023 v 19:58 slabak2
KLX 650 verze C výměna zadního kola... Kawasaki KLX 650 Dacann 9 25.8.2021 v 12:00 Dacann

TOPlist