CHtěla bych se zeptat, zda máte zkušenosti s Kawasaki ER 5 a Suzuki GS 500...Jaká je lepší? Zejména pro jízdu ve 2,spíše motovýlety,apod... Chápu, že každej má jinej názor,ale třeba mě to konečně donutí si vybrat...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?
Takze kdyz jedu a nemam zahrato tak to nehonim a jedu jako kdyz zahrivam, ale kdyz nemam teplomer tezko to zjistim.
Tot cele, muj nazor je, ze to provozu neprispiva a ze palivoznak je celkem postradatelna vec, ale teplomeru bych se proste nevzdal. Tot cele a uz me to nejak neba
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?
Na starém autě jsem si také dodělával teplotu glykolu, tlak oleje a teplotu oleje jsem nedával jen proto, že nebylo kam rozumně dát čidlo. Stejně tak by se hodil tlak paliva, průtok (fuel flow), plnicí tlak, teplota sání, teplota spalin (EGT) a třeba i ukazatel přebytku kyslíku (dle lambdy). Podle posledních dvou se dá vyladit směs.
A mně se právě líbí, ovládat všechno manuálně. Ale v takovém případě bych už musel překopat celou palubku a to zase nechci kazit originalitu (kor když je to veterán - auto roku 1969) a pochopitelně je docela bláznivina tohle všechno chtít namontovat na motorku.
Pokud jde o ten pohled na věc, tak pochopitelně nějaký cit roli hraje - pokud to člověk zná, tak pochopí, že musí dát motoru čas a v nízkých teplotách třeba ani nehnat motorku na plno. Ale to je na nekonečnou diskusi. Já třeba jezdil na chopperu 350km v -10°C a motor si dokázal teplotu udržet (dle teploty oleje) a ještě docela příjemně hřál do nohou. Ale je to samozřejmě extrém - u vzduchem chlazeného motoru je normální, že válec je na návětrné straně i o 60°C chladnější, než na závětrné.
Každý motor je pochopitelně jiný, takže diskutovat by o tom dalo do nekonečna. A jak už tu zaznělo, že se docela často řeší zadřený motor na GS500, tak jest to obvykle tím, co jsem psal výše - nedodržením hladiny oleje a naivním spoléháním na kontrolku tlaku. Ta je u GS500 dobrá spíše k signalizaci zhasnutí motoru za jízdy (třeba při řazení), než k včasné indikaci poruchy mazání.