Téma: OT: Dojezdové kolo - rezerva
Zdravim, mám octávku na LPG s nádrží místo rezervy. Doteď jsem vozil rezervu v kufru, ale přeci jen zabírá dost místa a plánuji jet do Chorvatska, takže každý volný prostor dobrý. O nějakou homologaci mi teď ani tolik nejde, ale lepící sadu nechci, ta mi přijde k prdu. Proto uvažuji o dojezdovém kole.
Máte s ním nějaké zkušenosti? Na octávku se prý ani nedělalo, ale mělo by stačit sehnat stejnou rozteč atd. a prý dokonce stačí i 14". Nevadí to něčemu, když by byla o palec menší?
Případně, nevíte o nějakém na prodej?
Díky
Edit: jedná se o první octávku, r.v.1997 s roztečí 5x100
Naposledy editováno 25.06.2012 14:12:53
Máte s ním nějaké zkušenosti? Na octávku se prý ani nedělalo, ale mělo by stačit sehnat stejnou rozteč atd. a prý dokonce stačí i 14". Nevadí to něčemu, když by byla o palec menší?

Případně, nevíte o nějakém na prodej?
Díky

Edit: jedná se o první octávku, r.v.1997 s roztečí 5x100
Naposledy editováno 25.06.2012 14:12:53
1 reakcí na tento příspěvek OT: Dojezdové kolo - rezerva
Může být menší, ale nesmí být na hnací nápravě. (a předpokládám, že 4x4 nemáš, pak by musel být dynamický poloměr pneu shodný s ostatníma gumama). a taky nesmí dřít o brzdu
Každopádně kdyby bylo na mně, uskrovnil bych se radši s bagáží. Ono jet třeba 1500 km s dojezdovkou (některý maj omezenou rychlost na 80, některý na 50) nebude žádnej med.
Naposledy editováno 25.06.2012 14:15:16

Každopádně kdyby bylo na mně, uskrovnil bych se radši s bagáží. Ono jet třeba 1500 km s dojezdovkou (některý maj omezenou rychlost na 80, některý na 50) nebude žádnej med.
Naposledy editováno 25.06.2012 14:15:16
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Dojezdové kolo - rezerva
FiZzeR> Takže jako můžu na zadek dát 14"? To bude auto jakoby nakřivo ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Dojezdové kolo - rezerva
ptaak> Tak na zadek bez problémů... ono musej chápat slovo DOJEZDOVÁ

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Dojezdové kolo - rezerva
_Shadow> Tak jasné, ale kdybych s ní musel dojet třeba 100km abych neměl další pneu na vyhození, když se nějak divně sjede. Od rána hledám všude po netu, škodovácký fóra, ale žádnou jsem nenašel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Dojezdové kolo - rezerva
ptaak> zkus audi&seat, do těch se dojezdovky dávaly a anžto je to koncern, tak by mohly být použitelný
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Dojezdové kolo - rezerva
ptaak> Já mám na autě 18", měl jsem tam opravovací sadu, ale vymrůčel jsem si plnohodnotné kolo, to se tam nevešlo, tak alespoň dojezdovku... ta je tuším 15" a jednou jsem s tím lítal 10 dní do a z práce... než přišly nové gumy, protože ta stará praskly v boku a nešla spravit... A ani jsem to nijak nešetřil a úplně v pohodě zvládala rychlosti kolem 120km po rovince, do zatáček jsem to moc nerval...
Takže dojezdovky bych se vůbec nebál... a zkusil bych klidně i vrakoviště... tam jsem kupoval i zimní disky... za hubičku...
Naposledy editováno 25.06.2012 14:25:18
Takže dojezdovky bych se vůbec nebál... a zkusil bych klidně i vrakoviště... tam jsem kupoval i zimní disky... za hubičku...
Naposledy editováno 25.06.2012 14:25:18
2 reakcí na tento příspěvek OT: Dojezdové kolo - rezerva
dojezdovky nebrat...to si radši nabal o 2 vysočiny a 3 guláše méně...to bych na auto nedal ani kdybych ji dostal darem
1 reakcí na tento příspěvek OT: Dojezdové kolo - rezerva
hele loni sem tohle řešil taky v krátký feldě a prostě jsem tam kolo nechal nastojáka, kapku ho ukrtoval,aby nelítalo po kufru a vezl radši míň věcí... ono hádej se pak s někým 1000km od baráku
ikdyž jsem jí vůbec nepotřeboval, tak se hodila jako stolek v kempu
po dovče jsem ji zase vyhodil a když jsem na jaře píchnul, hned jsem ji zase do kufru jebnul, protože šaškovat u krajnice s kompresorkem a opravnou sadou a kdoví čím ještě je fakt na <->
Naposledy editováno 25.06.2012 14:38:47




Naposledy editováno 25.06.2012 14:38:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Dojezdové kolo - rezerva
privateer píše: dojezdovky nebrat...to si radši nabal o 2 vysočiny a 3 guláše méně...to bych na auto nedal ani kdybych ji dostal darem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Dojezdové kolo - rezerva
FiZzeR> Ale víš co, nechci s ní jet 1500km, předpokládám, že pneuservisy jsou i v Chorvatsku
Takže nasadit, a dojet třeba 50-60km a nechat spravit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Dojezdové kolo - rezerva
ptaak> Diferencial ani podvozek s mensim kolem nez mas ostatni problem mit nebudou ani ve chvili kdy to bude na predku, ale priprav se na to ze ABS pripadne protiprokluz to resit mozna bude a to i treba priskrcenim vykonu do zastaveni. Zas tolik mista se tim usetrit neda.. Vem zahradku a na ni rakev, myslim ze to vyjde i levnejc a nebude to takovy shaneni..
Naposledy editováno 25.06.2012 15:31:16
Naposledy editováno 25.06.2012 15:31:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Dojezdové kolo - rezerva
Frank.N.Stein> Nemám rakev, a shánět nebudu. ABS si myslím, že to zase tak řešit nebude. Nebo bude, to kolo bude mít menší odpor, takže by šlo dřív do smyku, ale spíš na předku.
1 reakcí na tento příspěvek OT: Dojezdové kolo - rezerva
Proc ti vadi antipich ? Podle me perfektni vynalez, nekolikrat jsem pouzil a vzdycky s kladnym vysledkem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Dojezdové kolo - rezerva
Creck> I u auta? Někdo říká, že to zničí gumu dokonce. A někdy se může stát, že to bude taková díra, že ti antipich nepomůže.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Dojezdové kolo - rezerva
ptaak> E eeee...tak tos me spatne pochopil. ABS to resit nebude pri brzdeni, ale ridici jednotka ktera ma ABS na starosti, se po ujeti urcity vzdalenosti nedopocita u jednoho kola spravnyho poctu otacek - mensi kolo se ti otoci vickrat nez velky kolo - pak uz je to auto od auta, model od modelu, jak se k tomu ta ridici jednotka postavi. Volvo se zastavi uplne, u Fordu se rozsviti palubka a ABS ti zacne pribrzdovat jako pri smyku i kdyz jedes plynule vpred na suchym asfaltu. Fabie vyhlasila chybu motoru, auto moc nejelo a pri brzdeni to opet automiaticky bralo ABS. Snimac otacek a pocet otacek levy - pravy - predni - zadni neochcijes. Overeno na oscilu i v praxi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Dojezdové kolo - rezerva
Frank.N.Stein> Takže radši sehnat tu 15" když už, tam by to mělo být +- stejné.
ptaak> Jo - ja te nechci odrazovat od dojezdovky, ale kdyz na auto co ji normalne nema, tak stejnej prumer a myslim, ze sehnat 15" dojezdovku s rozteci na octavku je dost tezky, jestli se ti to podari, dej mi zdroj, udelam jim kseft.
Hezkou dovcu.
Hezkou dovcu.
ptaak> Tak samozrejme kdyz to prasknes o patnik tak tam uz je kazda rada draha a nepomuze ti ani pneuservis.
Na drobne dirky uplne v pohode.
e : gumu to nijak neznici, posledne kdyz mi sundaval gumu byl antipich jen ve stredu gumy, sundal vymenil otrel benzinem a bylo.
Naposledy editováno 25.06.2012 15:57:02
Na drobne dirky uplne v pohode.
e : gumu to nijak neznici, posledne kdyz mi sundaval gumu byl antipich jen ve stredu gumy, sundal vymenil otrel benzinem a bylo.
Naposledy editováno 25.06.2012 15:57:02
1 reakcí na tento příspěvek OT: Dojezdové kolo - rezerva
no... na předek bych dojezdovku nedal. To bych radši hodil ok zadní dopředu a dozadu zas dojezdovku. Těch pár minut a šroubů navíc je prkotina...
1 reakcí na tento příspěvek OT: Dojezdové kolo - rezerva
Mám dojezdovku v Puntu už od výrobce a je omezená na 80km/h a 3000km dojezd. Když se holce povedlo zlikvidovat gumu, jezdil jsem z tou dojezdovkou přes 14 dnů (než jsem sehnal jiné gumy), navíc bala namontována vpředu a na jízdních vlastnostech a řízení se to nijak neprojevilo. I když je pravda, že nemám antiblok ani servo. Takže zas tak úplně bezúčelná nebude.
Ale osobně dávám přednost plnohodnotné rezervě a radši obětuju kus místa v kufru, než potom řešit problémy, kor na tak dlouhé cestě. A krom toho, když k ochcávce není rezerva dodávána a dojezdovka už vůbec, tak pozor na to, aby při nasazení nějaké "jen tak splašené" pak nebyly problémy kvůli homologaci pro to kontétní vozidlo. Nevím, jak v Chorvatsku, ale někde jsou na to docela psi a argumentují prostě tím, že kolo nemá předepsaný rozměr povolený dle TP a v lepším případě se nedoplatíš, v horším dál nejedeš.
Ale osobně dávám přednost plnohodnotné rezervě a radši obětuju kus místa v kufru, než potom řešit problémy, kor na tak dlouhé cestě. A krom toho, když k ochcávce není rezerva dodávána a dojezdovka už vůbec, tak pozor na to, aby při nasazení nějaké "jen tak splašené" pak nebyly problémy kvůli homologaci pro to kontétní vozidlo. Nevím, jak v Chorvatsku, ale někde jsou na to docela psi a argumentují prostě tím, že kolo nemá předepsaný rozměr povolený dle TP a v lepším případě se nedoplatíš, v horším dál nejedeš.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Dojezdové kolo - rezerva
J.M.K.> Docela začínám uvažovat o tom boxu na střechu. Nevíte, co dělá spotřeba potom?

ptaak> "Rakev" rozhodně není špatná volba a její výhodou je právě aerodynamický tvar oproti tomu, když naskládáš na střechu kufry přímo, když už řešíš spotřebu. Záleží na celkovém zatížení auta, u plně naloženého může spotřeba stoupnout klidně o 2 litry oproti normálu a relativní změna, kterou způsobí rakev, už potom taková nebude. Samozřejmě není dobré vozit rakev furt, i když bude prázdná, to je pak zbytečný odpor. Ale u plně naloženého auta už žádný markantní rozdíl ve spotřebě nebude, jestli pojedeš s rakví, nebo narveš všechno do kufru a na sedačky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.