Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)

Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

3 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

20.2.2014 v 09:26 | Nahoru | #1
Tak jsem konečně vyndal graf z auta....
Abych to uvedl na pravou míru, tak je to v maxu přesně o 0,65 Nm míň a o 0,82 koně víc než s Mivvama
Zajímavý, a to už ne tak positivně je, že na druhým grafu je srovnání mivv vs akrap a mivv je do 6500 mnohem lepší. Akrapy pak přidaj nula nula houno úplně nahoře
A místama přes 10 Nm ztráta dole je docela dost...
Což znamená, že to stejně zase celý překopu Zkopčim svody a udělám na průměr 60 a koncovky vodevřu









1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.2.2014 v 10:03 | Nahoru | #2
Jindrej> tak to je slušná haluzs akrapama. Jinak co furt máte všichni s těma overbore svodama? Přijde že je to teď nějaká móda. Kde by se to mělo projevit, a co je třeba změnit na motoru aby byl pozitivní efekt?

Přijde mi že amman věděl co dělá, ten výkon je už teď hodně dobrej.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.2.2014 v 10:23 | Nahoru | #3
Jindrej> ty svody se musí nechat zajet, pak to bude určitě lepší a až ti z těch akrapů vyletí vata, tak budou další koně navíc

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.2.2014 v 12:19 | Nahoru | #4

Jindrej píše: Tak jsem konečně vyndal graf z auta....
Abych to uvedl na pravou míru, tak je to v maxu přesně o 0,65 Nm míň a o 0,82 koně víc než s Mivvama
Zajímavý, a to už ne tak positivně je, že na druhým grafu je srovnání mivv vs akrap a mivv je do 6500 mnohem lepší. Akrapy pak přidaj nula nula houno úplně nahoře
A místama přes 10 Nm ztráta dole je docela dost...
Což znamená, že to stejně zase celý překopu Zkopčim svody a udělám na průměr 60 a koncovky vodevřu











Hodně slušný
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zkušenosti Dunlop Roadsmart IV Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 14 16.9.2024 v 14:29 Smog_Phantom
Zkušenosti s Wemoto [1, 2] Aprilia RSV 1000 Bu_back 53 19.6.2024 v 14:11 alpiniště
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin


TOPlist