Téma: Nafta kontra benzín - reálnej test
 
29.8.2012 v 21:29
Nafta nebo benzín? Věčná otázka dělící motoristy do dvou nesmiřitelných táborů statečně hájených umírněnými i ostrými zastánci. V hospodských debatách se hovoří o skoro poloviční spotřebě, renomované časopisy se pomocí složitých vzorců snaží zohlednit i vliv servisních nákladů a sazeb pojišťoven. Argumenty typu jel jsem s tédéíčkem Itálii za pět a brácha Švédsko s benzíňákem za osum mají ale velmi spornou hodnotu a tak se s kámošem u příležitosti cesty do Chorvatska rozhodujeme uskutečnit o něco objektivnější test – pojedeme spolu, stejně rychle, s podobnýma autama.
Ropáky zastupuje kámošův Pažout 307, auto roku 2002, šestnáctistovka HDI s 80kW - za benzíny bude bojovat přítulky Stilo, čtrnáctka se 70kW, auto, které v téže anketě obsadilo třetí místo. Oba motory platí ve své třídě za vyhlášené šetřílky, oba vozy jsou v dobrém stavu, hýčkané značovými servisy. 307ma je čtyřletá, má natočeno asi čtvrt sta, Fiat je sedmiletej a na tacháku má skoro o sto více, takže motor je asi už vyběhanější, což se zhruba kompenzuje tím, že Ital je pětidvéř a Fracouz kombajn s pár kily navíc. Obě auta sou shodně na gumách 205/55/16 a jsou naložený na hranici nosnosti.

Sjíždíme se časně ráno na pumpě na D1 a po dotankování vyrážíme. Po rozjezdu na dálniční limit tahám z kapsy jedinej trumf, kerej můžu postavit proti větší hospodárnosti naftovýho motoru a řadím šestku – žabožrout si musí vystačit s pěti kvalty a kámoš hlásí péemerkem otáčky 2800. Já mám na točkoměru 3200, což není až takovej rozdíl a upalujem ku Břeclavi, kde sjedem s dálnice, páč slovenský a maďarský dálnice platit nehodláme. Za Brnem si hlásíme údaje palubáků a Ital kupdivu tvrdí, že jede o tři deci levněj. Při kuřáckých zastávkách porovnáváme ručičky palivoměrů a ty asi do půlky Maďarska padají stejně, takže to vypadá docela věrohodně. Oba najednou zapínáme klimu, páč začíná bejt nějaký vedro, projíždíme kousek Slovinska a vjíždíme do Chorvaska a po chvíli najíždíme na jejich proslulej autobahn. Už toho začínáme mít plný kecky a tak stojíme častěj a vidíme, že palubák zjevně kecá a ručička benzinoměru na Fiatu začíná padat dolů. Nakonec se rožíná hladový světlo a tak dotankovávám rovnejch deset, aby se to dobře počítalo. Dojíždíme na ubytko, vybalujem – ručička itala je opět těsně nad nulou, francouz tvrdí, že má ještě skoro čtvrt nádrže. Druhej den se válíme na pláži a třetí den ráno u pumpy v Šibeniku přichází okamžik pravdy. Dotankovávávme do plna, přepočítáváme ujetou vzdálenost podle navigace, což by mělo bejt přesnější. Ropák vítězí, vychází mu to 5,12 – benzíňák zůstává těsně pod šesti litry, jel za 5,98.
Ujetou vzdálenost (dle navi 990km) ukázaly obě auta s nepatrnou chybou, francouzskej palubák ukazoval oproti skutečnosti spotřebu o 0,3 nižší, Ital kecal o 0,7 litru. Palivoměr Fiata ukazoval ke konci míň, než bylo v nádrži, Pažout naopak ukazoval víc. Zatímco kámoš frčel furt na pětku a turbo si to hezky ládovalo, já sem musel řadit na pět a několikrát i na čtyři, což mi teda nevadí, páč sem zvyklej z motky často řadit, ale uznávám, že pro někerý lidi to znamená pakárnu. V Chorvatsku je ropa skoro o desetinu levnější než benzín, kerej stojí stejně jako v Čechně, což je další výhoda pro paliče dehtu a fritovacích olejů. Docela by mě zajímalo, jak by dopadlo srovnání s koncernovejma tédéíčkama – nezkoušeli jste to někdo?

P.S. Nafta patří do kamen!!!!

Naposledy editováno 29.08.2012 21:41:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test

30.8.2012 v 20:26 | Nahoru | #1

Bludevil píše: Jsem to tady radši fakt neměl číst, to opravdu existují hovada, co s rakvema s homologací do 130kmh jezdí 180+ celou cestu??
A o tom, že někdo jezdí s kolama na střeše i 200, se snad radši nevyjadřuju. Kurva to vám nedochází, že ty vaše verky na střeše při těch rychlostech můžou hladce odlétnou a např. někoho na mašině okamžitě zabít? (takhle odlétlé kolo z nosiče ze střechy jsem viděl nedávno, ten inteligent si pro něj na dálnici dokonce i couval! ).
Fakt, nemám slov.



Píšu provoz okolo Mnichova(nenapsal sem v noci...).Tzn. osmiproudá dálnice a nejbližší vozidla co 500m.Nosiče velmi kvalitní a přesto ještě zajištěno,takže by se to muselo vytrhnout ze střechy a taky píšu,že jsem se zapomněl
Až uvidíš příště odlétlé kolo z nosiče,tak si nejdřív ten nosič prohlídni a zjistíš,že to sou v naprostý většině ty žlábky za 200Kč,který vyreznou a vytrhnou se.Kámoš se svojí ženskou takhle na CéBéčku projel skrz právě ulítlý kolo ve 130km/h.Naštěstí to dali ani nevěděli jak.Auto z kterýho to odlítlo bylo nový Volvo XC90 za 1,5mega a držáky sračky za 200...
Rakev testovali a ulítla daleko za 200 km/h...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test

30.8.2012 v 20:48 | Nahoru | #2

zmulin píše: Píšu provoz okolo Mnichova(nenapsal sem v noci...).Tzn. osmiproudá dálnice a nejbližší vozidla co 500m.Nosiče velmi kvalitní a přesto ještě zajištěno,takže by se to muselo vytrhnout ze střechy a taky píšu,že jsem se zapomněl
Až uvidíš příště odlétlé kolo z nosiče,tak si nejdřív ten nosič prohlídni a zjistíš,že to sou v naprostý většině ty žlábky za 200Kč,který vyreznou a vytrhnou se.Kámoš se svojí ženskou takhle na CéBéčku projel skrz právě ulítlý kolo ve 130km/h.Naštěstí to dali ani nevěděli jak.Auto z kterýho to odlítlo bylo nový Volvo XC90 za 1,5mega a držáky sračky za 200...
Rakev testovali a ulítla daleko za 200 km/h...


Super, ale ani ty "velmi kvalitní" nosiče nikdy nebyly testovaný na rychlosti okolo 200. Je to stejná kokotina jako nazout gumy s rychlostním indexem do 170kmh a zkoušet s tím jezdit 230, "protože to jsou kvalita pirelli voe, to vydrží!". Předváděj si tohle pokud možno jinde než na silnici. Nemám nic proti tomu, ať si každej sebe ohrožuje jak chce, ale ať se vykašle na ohrožování druhých, protože prostě musí jet s kolama na střeše 200... To je fakt na facku a studenou sprchu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist