Téma: Jak přeměřit cívku
22.10.2012 v 22:57
Neví někdo, jakým způsobem přeměřit indukční cívku, a jakým způsobem změřit, zda jde od spodku zapalování šťáva tak jak má??
Neháže to jiskru, pojistky, faja, kabely, kontakty OK. Potřeboval bych nějakým způsobem skontrolovat cívku a spodek zapalování. Pokud to bude jak má, je na vině CDI.
Nechci ho kupovat, abych pak zjistil, že je to něco jiného. Tak stejně nechci kupovat cívku, abych zjistil že je to čidlo otáček, nebo stator, nebo cdi.
A ještě jedna otázka. Když by byl v prd*li snímač otáček, házelo by to jiskru špatně, nebo vůbec?
Díky.
Neháže to jiskru, pojistky, faja, kabely, kontakty OK. Potřeboval bych nějakým způsobem skontrolovat cívku a spodek zapalování. Pokud to bude jak má, je na vině CDI.
Nechci ho kupovat, abych pak zjistil, že je to něco jiného. Tak stejně nechci kupovat cívku, abych zjistil že je to čidlo otáček, nebo stator, nebo cdi.
A ještě jedna otázka. Když by byl v prd*li snímač otáček, házelo by to jiskru špatně, nebo vůbec?
Díky.
V srvisnim manualu by si mel mit odpor kterej na civce nameris (at uz na primaru nebo sekundaru) , to je tak jediny ci jsi schopen s obyc multimetrem zmerit.
Jestli je v riti CDI nebo civka si asi nejlip zjisti tak, ze z CDI by melo jit do civky napeti, kdyz stim budes tocit, melo by se ti stridat napeti a bez napeti. POkud se ti tam neukaze zdna napeti je v pytli bud CDI nebo snimac otacek.
Snimac otacek se da ale taky zmerit, byva popano v servisnim manualu.
Jestli je v riti CDI nebo civka si asi nejlip zjisti tak, ze z CDI by melo jit do civky napeti, kdyz stim budes tocit, melo by se ti stridat napeti a bez napeti. POkud se ti tam neukaze zdna napeti je v pytli bud CDI nebo snimac otacek.
Snimac otacek se da ale taky zmerit, byva popano v servisnim manualu.
Přesně tohle jsem řešil, z ničeho nic to přestalo házet. Indučku jsme měřili čísla absolutně ne podle manuálu, indučkou to nebylo. Odešlo CDI z ničeho nic, koupil jsem z ignitechu. Po dalších 1500km se to stalo znovu, vylítaly magnety z rotoru a bylo po motoru...
Jak píše Gugo mrkni do servis manuálu, u 950 je u cívky primár 1.0 – 1.6 Ω…. at 20°C
a sekundár (ke svíčce) 9.4 – 17.6 Ω… at 20°C
snímač otáček lze taky přeměřit - ale zase mrkni do servisního anuálu aby věděl ketré kabely mezi sebou proměřit - při starování bys tam měl naměřit cca 4.0 volts +/- 0.5 volts
a vnitřní odpor snímače by měl být 190 - 300 ... at 20°C
Pokud je odpor v pořádku a napětí nesedí může být ještě špatná poloho snímače
a sekundár (ke svíčce) 9.4 – 17.6 Ω… at 20°C
snímač otáček lze taky přeměřit - ale zase mrkni do servisního anuálu aby věděl ketré kabely mezi sebou proměřit - při starování bys tam měl naměřit cca 4.0 volts +/- 0.5 volts
a vnitřní odpor snímače by měl být 190 - 300 ... at 20°C
Pokud je odpor v pořádku a napětí nesedí může být ještě špatná poloho snímače
1 reakcí na tento příspěvek Jak přeměřit cívku
endstand píše:
Kdyby mi někdo ochotný dokreslil, nebo dopsal co s čím měřit, byl bych mu vděčný.
Na tohle jsem debil....
Meris Modrobilej proti zelenemu - coz by mel byt odpor cele civky.
A potom jeden z tenkych dratu (modrobilej/zelenej) proti vyvodu VN,
A jakejkoliv vyvod proti kostre by mel byt nekonecny odpor.
Ev. muzes zmerit i VN kabel od fajfky toz by mely byt radove MOhmy.
Takže:
Snímač otáček by měl být v pořádku, naměřil jsem 100ohm, v manualu je 80-120ohm, takže ideální.
Indukční cívka: na sekundáru jsem naměřil 12kohmn, v manualu je 10-16kohm, takže dobrý. Na primáru jsem ale naměřil 2.3ohm, a v manualu je 0,425-0,575ohm. Takže něco špatně.
Dále jsem naměřil na statoru 1,5ohm, v manualu je 0,45-0,56ohm, takže taky špatně...
Otázkou je, je-li cívka v pořádku, když jsem naměřil jednu hodnotu správně, a druhou ne.
Další věc s tím statorem.. jsem z toho zmaten... Co se týče dobíjení, mělo by to být v klidu, pač když náhodou chytne, měřím něco mezi 14-15V, což by mělo být v pořádku...
Snímač otáček by měl být v pořádku, naměřil jsem 100ohm, v manualu je 80-120ohm, takže ideální.
Indukční cívka: na sekundáru jsem naměřil 12kohmn, v manualu je 10-16kohm, takže dobrý. Na primáru jsem ale naměřil 2.3ohm, a v manualu je 0,425-0,575ohm. Takže něco špatně.
Dále jsem naměřil na statoru 1,5ohm, v manualu je 0,45-0,56ohm, takže taky špatně...
Otázkou je, je-li cívka v pořádku, když jsem naměřil jednu hodnotu správně, a druhou ne.
Další věc s tím statorem.. jsem z toho zmaten... Co se týče dobíjení, mělo by to být v klidu, pač když náhodou chytne, měřím něco mezi 14-15V, což by mělo být v pořádku...
1 reakcí na tento příspěvek Jak přeměřit cívku
Měřil jsem obyčejným multimetrem za tři kila no... Zajímá mě hlavně, jestli je možné, aby na cívce byla ve skutečnosti jedna hodnota zprávná, a druhá špatná. Nebo by v případě poruchy cívky byly obě hodnoty špatně.
Barevné označení drátů od statoru je jiné, než v manuálu, ale to by problém být neměl, protože se měří všechny mezi sebou, a jsou tam tři. Všechny kombinace dávaly stejnou hodnotu odporu, stejně jako v manuálu. Sice o cca1ohm více, ale je to asi hodně o přesnosti multimetru. Každopádně, pokud jak už jsem psal, všechny kombinace byly stejné, stator by teoreticky mohl být v pořádku. Nebo uvažuju špatně??
Barevné označení drátů od statoru je jiné, než v manuálu, ale to by problém být neměl, protože se měří všechny mezi sebou, a jsou tam tři. Všechny kombinace dávaly stejnou hodnotu odporu, stejně jako v manuálu. Sice o cca1ohm více, ale je to asi hodně o přesnosti multimetru. Každopádně, pokud jak už jsem psal, všechny kombinace byly stejné, stator by teoreticky mohl být v pořádku. Nebo uvažuju špatně??
endstand> Mozne to samozrejme je, ale v zasade asi neni moc pravdepodobne ze by u civky, ktera ma par zavitu narostl odpor., bud by byl 0 nebo nekonecno. Ze by se zahadne navysil bych nepredpokladal. Koukni jestli je natom multimetru trida presnosti, ale pochybuju ze tam bude a kdyz bude nebude pravdiva

Takže zase TEORETICKY mohu předpokládat, že je to v pořádku, jen je nepřesný multimetr...
Tím pádem je pravděpodobné CDI, podle původního předpokladu. Vzhledem k tomu, že mašina před problémem fes zmokla, a od té doby se děje co se děje(jednou jiskra jde, podruhé zas ne), je pravděpodobné, že se voda dostala do cdi, nebo jinam, kam neměla, a to cdi to odneslo.....
Tím pádem je pravděpodobné CDI, podle původního předpokladu. Vzhledem k tomu, že mašina před problémem fes zmokla, a od té doby se děje co se děje(jednou jiskra jde, podruhé zas ne), je pravděpodobné, že se voda dostala do cdi, nebo jinam, kam neměla, a to cdi to odneslo.....
1 reakcí na tento příspěvek Jak přeměřit cívku
jen si značím..., vidím, že je to 2012
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Lanko sytice KTM DUKE 640 2003 KTM Duke 640 | Fandi | 0 | 27.6.2024 v 17:13 Fandi |
Prokluzujici volnobezka [1, 2] KTM Duke 640, KTM 640 LC4 Supermoto | gugo | 44 | 6.2.2020 v 19:10 macicekpetr |
Adaptér kotouče KTM Duke 640 | _SHIFT_ | 0 | 18.4.2019 v 17:41 _SHIFT_ |
Nestartuje KTM Duke 640 | Fandi | 6 | 20.1.2018 v 15:20 Fandi |
Presakujuca expanzka KTM Duke 640 | scouser | 2 | 8.8.2017 v 07:34 scouser |