Téma: Jezdci na ČS strojích
1.11.2012 v 17:05
*******************************************************************************************************************************
*********************************************** JEZDCI NA ČS STROJÍCH ***********************************************
*******************************************************************************************************************************
Fichtljízda za svatomartinskou husou 12.11.2022

10:00 setkání v Týnci nad Sázavou u fabriky Jawa
přesun do Neveklova do restaurace Heřmanka na husu
https://www.rbhermanka.cz/

Akce i pro nefichtl jezdce, avšak s trpělivosti k cestovnímu tempu malých padesátek

Ověřeno u obsluhy v Neveklově, svatomartinské husí menu tento rok bude. Týden před akci bude zamluveno místo podle počtu zájemců.

*******************************************************************************************************************************
PREAMBULE

Obnovené vlákno původně "Jawaři a čezeťáci z Vlašimi a okolí". Původní vlákno bylo založeno v roce 2012 a po asi dvouletém fungování se komunita přelila do sousedního vlákna Jawablázni. To se však v posledních letech po odchodu moderátora a s novými uživateli vydalo jiným, svérázným směrem …

Cílem tohoto vlákna je diskuze o československých strojích ačkoliv o nich již bylo napsáno a prodiskutováno mnoho.. To vše v mezích slušnosti mezi diskutujícími a s respektem k národním motocyklovým značkám bez urážení jejich zakladatelů, konstruktérů, stávajících majitelů apod.

Diskuze mimo téma omezte na minimum a případné rozjeté off topic dialogy přesuňte do osobních zpráv.

Moderátor si vyhrazuje právo mazat hanlivé, urážlivé nebo off topic příspěvky. A to i bez předchozího upozornění.

Uživatelé nerespektující základní pravidla slušnosti budou zablokování.

Elevator
***********************************************************************************************************************************************************************

Naposledy editováno 12.10.2022 08:25:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích

21.3.2023 v 10:14 | Nahoru | #1
elevator> Ono díky NC strojům spousta dílů jde včetně ozubených kol udělat v každé druhé nástrojárně. Etovar je taky super. Měl jsem strach, že po smrti Mirka Touška to tam skončí, ale táhnou káru dál. Jawatech taky pecka, od Grošáka a Vomiho už jsme pár dílů taky montovali a nemají chybu. Škoda, že si pod patronaci sama Jawa nevezme výrobu a prodej kvalitních dílů. Když to slušně živí poměrně dost lidí, dokud je poptávka, měli by to chytit za pačesy. Kupovali jsme teď pár věcí z Partdecku a taky se tam dá sehnat dobrý kus. Je to prostě o hledání, nacházení a přebírání no.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích

21.3.2023 v 11:28 | Nahoru | #2

Verdom píše: elevator> Ono díky NC strojům spousta dílů jde včetně ozubených kol udělat v každé druhé nástrojárně. Etovar je taky super. Měl jsem strach, že po smrti Mirka Touška to tam skončí, ale táhnou káru dál. Jawatech taky pecka, od Grošáka a Vomiho už jsme pár dílů taky montovali a nemají chybu. Škoda, že si pod patronaci sama Jawa nevezme výrobu a prodej kvalitních dílů. Když to slušně živí poměrně dost lidí, dokud je poptávka, měli by to chytit za pačesy. Kupovali jsme teď pár věcí z Partdecku a taky se tam dá sehnat dobrý kus. Je to prostě o hledání, nacházení a přebírání no.

S výrobou dílů na staré typy propásla Jawa příležitost. To mělo přijít tak před 10-15 lety, když začal zájem o Kývačky, Panelky. Taky se tehdy renovoval téměř každý stroj i v pěkné patině. Dnes se naštěstí patinové stroje cenní více jako renovované a přístup k renovacím je taky už jiný. Přirozeně tady proběhne generační výměna veteránistů a ne každý mladý touží po renovaci Jawy, protože jeho dětství budou 90ky a výše, kde již figurují zahraniční stroje. Je to vidět už nyní, když velká poptávka po japonských strojích z přelomu 80/90. let. Sny tehdejších kluku nebo mladých tatínků. Z tohoto období může Jawa nabídnout jen svůj evergreen 638/639/640 na které je to s díly také bída. Mimochodem zajímavé slovíčkaření u dílů z pohledu FIVA. V kodexu FIVA se píše, že replika je díl, který vyrobil původní výrobce, konstruktér nebo zhotovitel. Vše ostatní je KOPIE. U nás bohužel došlo ke vztažení slova replika na vše co se na Jawy všude možně vyrábí nebo dodává ze zahraniční (Turecko, Indie). Asi by to neznělo tak veteránisticky, když bych se chlubil precizní renovací historického motocyklu, kde bych říkal, že je stroj z poloviny kopie A přitom je to každá druhá renovace Kývačky, Panelky - blatníky, kastlíky, sedla, světla, řidítka atd..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist