paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Vše o této motorce a dualsportech 250 obecně(KLX 250, WR 250R atd )
zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd

Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

30.8.2013 v 23:06 | Nahoru | #1
Dovi> Kolik tam těch strojů máš? Já mam v garáži 4 kousky a je tam místo ještě na 2, aby se tam dalo ještě jakž takž pracovat. To bych raděj prodal toho čopra, ale asi je to pro tebe srdcovka číslo jedna co? Ať to vemu, jak to vemu, na čopru nebude to akční svezení jako na WR, ani ta směšná spotřeba, nemám pravdu?

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

31.8.2013 v 11:40 | Nahoru | #2

SuperSic58 píše: Dovi> Kolik tam těch strojů máš? Já mam v garáži 4 kousky a je tam místo ještě na 2, aby se tam dalo ještě jakž takž pracovat.


Bohužel v rodině máme včetně mopedů celkem už 8 motorek, z toho v této garáži 5 kousků.

Problém je v tom, že k zadním mašinám se člověk dostane až po vytažení těch předních, a vznikají pak z toho mezilidské rodinné třenice.

A druhá věc - zase tak zhruba od konce září nebo od října až do dubna-května se bude muset dávat do garáže auto, protože kdo má furt ty skla u auta škrabat každý den od ranní námrazy, a ještě když člověk spěchá do práce. A druhá motogaráž na zimu taky není nafukovací.




SuperSic58 píše: To bych raděj prodal toho čopra, ale asi je to pro tebe srdcovka číslo jedna co?


Jo, máš pravdu, momentálně je to srdcovka největší...

Přikládám obrázek s medově zlatavým nádechem v záři večerních červánků, kdy chodí Klekánice...

Na chromovaném víku airboxu (mezi válci) i pod ním na chromovaných krytech karteru je pěkně vidět odraz krajiny na západě, se sluncem na obzoru.







Jízdy v kolonách obtěžujících ostatní účastníky silničního provozu a chlastací srazy mi sice nic neříkají (jsem založením spíš jenom takový přátelský vlk samotář), ale ten čoprácky poklidný kochací styl prt prt prt kadla kadla kadla kadla je prostě úchvatný, meditačně uklidňující a hlavu vyčišťující.




SuperSic58 píše: Ať to vemu, jak to vemu, na čopru nebude to akční svezení jako na WR


Vyloženě akční jízda jak na dualsportu to sice není, ale když si trochu udělám legraci z čopra i ze sebe, tak Shadowka Spiritka:

- má taky úzké 21 palcové (potenciálně terénní) kolo

- má taky USD (upside-down) vidlici

- má taky velké zdvihy; když stojím z kopce dolů a potřebuju vycouvat, mám co zdvihat

- má taky velkou světlou výšku; aspoň v poměru k výšce sedla je veliká

- je taky Dual Sport; jednak při motorkaření na silnici, jednak to posilování při manipulaci na místě






SuperSic58 píše: na čopru nebude ani ta směšná spotřeba, nemám pravdu?


No, tak teď už zase vážně.
Jsem v rozpacích, jestli to sem napsat, protože si myslím, že mi to asi těžko budeš věřit. Ale budiž.

Takže:

Na své původní Shadowce VT750C4 (cruiser už s kardanem, ale ještě s karburátorem) jsem měl před těmi 3 lety celkovou průměrnou spotřebu 3.41 l/100 km.

Teď na své současné a o půl generaci novější Shadowce Spiritce a rovněž 750ce (chopper i nadále s kardanem, ale už se vstřikováním) mám zatím celkovou průměrnou spotřebu jen 3.13 l/100 km.

A jak se s ní postupně během těch posledních dnů víc a víc seznamuju a už zase líp znám i rozložení kvaltů v převodovce a hlavně taky co motoru vyhovuje z hlediska vibrací a průběhu krouticího momentu, tak poslední nádrž jsem vyjezdil (ne až do sucha) při až překvapivé a zatím rekordně nízké spotřebě paliva 2.98 l/100 km a při dlouhém dojezdu 455 km mezi dvěma dotankováními do standardní cca 14 litrové nádrže.

Jezdím po okreskách a přes vesnice a městečka svým zažitým plynulým a úsporným stylem bez prudkých akcelerací a zbytečných brždění, pokud možno v rámci rychlostních limitů, mimo obce většinou tak mezi 70 až 80 km/h na zatáčkovitých tratích.


______________________


P.S.
Je to dalším potvrzením (jedním z mnoha), že Honda tyto své legendární, už 30 let k dokonalosti evolučně vypiplávané, velmi kvalitní, enormně spolehlivé a dlouhodobě trvanlivé V-éčkové motory fakt umí. Ten čopr je 2x těžší než WRko (nebo CRFko), je to dvouválec s 3x větším objemem motoru, a přitom ta spotřeba Shadowek VT750 je přesto všechno naprosto fantastická. Nejenom z absolutního hlediska, ale i relativně vzhledem k těm rozdílům v hmotnosti a objemu. Ale i kvůli většímu profilu motorky včetně neforemných bočních brašen a taky kvůli použití kardanu jakožto nejvíce ztrátového přenosu hnací síly z trojice motocyklových sekundárních převodů řemen-řetěz-kardan, navíc včetně dvojnásobné změny vektoru o 90° - na výstupu z převodovky a v hypoidním koncovém převodu.

Naposledy editováno 01.09.2013 09:33:47
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do... [1 ... 9, 10] Yamaha Tricker 250, Kawasaki KLX 250, Honda XR 250R,... ZdendaZB 299 Dnes v 10:43 ZdendaZB
Objednavka sedla Seat Concepts z USA Honda CRF 250L stomas 23 3.10.2024 v 21:39 stomas
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick


TOPlist