Téma: Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?
Prosím o radu,
Měl jsem na Kawě (KLX650) sundaný levý víko od zapalování a magneto - prorazil jsem dekl a nechal jsem ho zavařit. Rotor šel dolů, abych sundal mezikus mezi víko a karter a dostal se k víčku řadící tyčky, kterou jsem musel vyměnit.
Při demontáži jsem žádnou elektriku neodpojoval.
Když jsem to dal dohromady, tak od té doby mi to nehází jiskru.
Jsem si jistý, že jsem žádný kabel pod víkem neskřípl a vše je upevněný, jak má. Zítra to asi pro jistotu sundám, ale byl jsem při montáži opatrný, tak tam problém opravdu nepředpokládám.
Snímač polohy má 113 ohmů a když jsem změřil další dva snímače, který mám doma, tak mají 112 a 113 ohmů, takže se zdá OK. v manuálu píšou 100-148
Indučku jsem zkusil taky vyměnit za funkční a žádná změna.
Při startování jsem naměřil na výstupu za zapalovací cívky 18V na konektoru do CDI.

Jsem na elektriku dost lama, ale potřeboval bych vědět, jak vyzkoušet výstup z CDI na indučku a taky jak proměřit cívku zapalování.
Nabo jak na to a co jsem mohl zprasit, protože do demontáže motor šlapal jak hodinky.
Dík za cokoliv k věci

Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?

12.11.2012 v 19:30 | Nahoru | #1
To mě zajímá taky, tak nějak se to týká mého problému......
http://www.motorkari...ft=135110&fid=18

Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?

12.11.2012 v 19:30 | Nahoru | #2
Jo!!! jinak tohle by ti s tim měřenim mohlo pomoct, jsem stejný trotl
http://www.motorkari...ft=135171&fid=18

1 reakcí na tento příspěvek Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?

12.11.2012 v 19:32 | Nahoru | #3
Pokud jsi měl proražené víko, před tím to fungovalo, a snímač máš v poho, hledal bych chybu bud v rotoru, ve statoru, nebo někde v konektoru, který jsi rozpojil.... projdi dráty okolo...
A kukni na pojistky....

(reakce na) Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?

12.11.2012 v 19:53 | Nahoru | #4

endstand píše: Pokud jsi měl proražené víko, před tím to fungovalo, a snímač máš v poho, hledal bych chybu bud v rotoru, ve statoru, nebo někde v konektoru, který jsi rozpojil.... projdi dráty okolo...
A kukni na pojistky....


Pročetl jem si nějaký vlákna v historii, ale všichni máte problém, že to jelo a potom ne. Já mám problém, že jsem jel, rozdělal, složil, nejedu.
Jak jsem psal, nic jsem nerozpojoval, stator zůstal na kabelech a jen jsem ho sundal z víka.
Jaká chyba může být v rotoru? nasadil jsem ho na klínek a jen jsem ho vyčistil. Nikde mi nespadl, nic se s ním nestalo.
Nejvíc mě zajímá, co jsem mohl udělat špatně a jak vyzkoušet výstup z CDI na idučku a zapalovací cívku.

2 reakcí na tento příspěvek Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?

Skvělá odpověď, děkuji! 12.11.2012 v 19:59 | Nahoru | #5
Když bylo proražené víko karteru, tak nebude rotor nárazem odmagnetovaný, nebo alespoň zeslabený?

Z jednotky CDI jsou na primár zapalovací cívky ("indukčky") impulsy 300 - 400V), takže na to je nejlepší vysokonapěťová sonda a osciloskop. Digitální multimetr nemá moc šancí takové impulsy zachytit.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?

12.11.2012 v 20:16 | Nahoru | #6
[quote=J.M.K.]Když bylo proražené víko karteru, tak nebude rotor nárazem odmagnetovaný, nebo alespoň zeslabený?
tak jsem to myslel. jestli tim proraženim nemohl jit nějak rotor do sraček...
Každopádně v tom odkazu před tim máš, jak změřit tu cívku.

Pochybuju že bude problém někde jinde než ve statoru a rotoru, když to jelo. To by byla moéc náhodička....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?

12.11.2012 v 20:18 | Nahoru | #7
endstand> Máš recht, ale jestli motorka padla tak, že až ruplo víko, tak tím nárazem se mohlo rozhašit i něco zcela mimo motor.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?

12.11.2012 v 20:22 | Nahoru | #8

J.M.K. píše: Když bylo proražené víko karteru, tak nebude rotor nárazem odmagnetovaný, nebo alespoň zeslabený?

Z jednotky CDI jsou na primár zapalovací cívky ("indukčky") impulsy 300 - 400V), takže na to je nejlepší vysokonapěťová sonda a osciloskop. Digitální multimetr nemá moc šancí takové impulsy zachytit.


S tím víkem jsem odjezdil dva dny a nebylo zdeformovaný, jen prasklý (zalepil jsem ho plastelínou na kov). Potom jsem s tím ještě jel asi po 3 dnech stání a už jsem jen rozebíral a skládal.
Když jsem dával víko s cívkama zpět, tak byl magnetický až až a než jsem nasadil víko na vodící kolíky, tak magnet pořád silně přitahoval cívky.
Nešla by použít třeba nějaká ledka na vyzkoušení toho výstupu z cdi?

(reakce na) Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?

12.11.2012 v 20:27 | Nahoru | #9

J.M.K. píše: endstand> Máš recht, ale jestli motorka padla tak, že až ruplo víko, tak tím nárazem se mohlo rozhašit i něco zcela mimo motor.


Byl to jeden z mnoha pádů a po něm jsem normálně startoval a jezdil bez jakýchkoliv problémů.
Kawu jsem dokonce loni i letos poslal komplet pod vodu a žádný problém s elektrikou nikdy nebyl.
Něco se muselo stát od doby, kdy jsem to rozebral a složil, ale co se stalo, nevím.
Dík za snahu poradit

Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?

Skvělá odpověď, děkuji! 12.11.2012 v 20:28 | Nahoru | #10
Hodil bych to na stojan, sedl k tomu, rozdělal víko, všecko pořádně ještě jednou skontroloval... Zase se budu opakovat, ale pokud si dál jezdil, šel bych po těch místech, kde to bylo poškozeno....

Elektrika je peklo... taky bojuju

Naposledy editováno 12.11.2012 20:30:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?

12.11.2012 v 20:35 | Nahoru | #11

endstand píše: [quote=J.M.K.]...Každopádně v tom odkazu před tim máš, jak změřit tu cívku...


V odkazu je jak proměřit indučku, ale tu já má dobrou, což jsem psal u úvodu.
Jde mi o to, jak proměřit cívku/y, který slouží pro napájení CDI. Podle schématu není CDI napájený z relé, ale přímo z cívky statoru. Ano, do CDI jde ještě jedno napájení, ale to pouze při zmáčknutí tlačítka startéru. Proč to je, nevím, ale tohle napájení jsem dnes zkoušel a funguje.

(reakce na) Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?

12.11.2012 v 20:37 | Nahoru | #12
Janek> LEDka v žádném případě, to by bylo její poslední. Napětí 300 - 400V LED opravdu nevydrží.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?

12.11.2012 v 20:46 | Nahoru | #13

Janek píše: V odkazu je jak proměřit indučku, ale tu já má dobrou, což jsem psal u úvodu.
Jde mi o to, jak proměřit cívku/y, který slouží pro napájení CDI. Podle schématu není CDI napájený z relé, ale přímo z cívky statoru. Ano, do CDI jde ještě jedno napájení, ale to pouze při zmáčknutí tlačítka startéru. Proč to je, nevím, ale tohle napájení jsem dnes zkoušel a funguje.



Tak čistě teoreticky, pokud je jak píšeš cdi napájeno z cívky statoru, tak když připojíš měřák k těm drátům od statoru, a motor protočíš, mělo by ti to naměřit nějaké napětí.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?

12.11.2012 v 21:23 | Nahoru | #14

endstand píše: Tak čistě teoreticky, pokud je jak píšeš cdi napájeno z cívky statoru, tak když připojíš měřák k těm drátům od statoru, a motor protočíš, mělo by ti to naměřit nějaké napětí.....


No vždyť to píšu už v prvním příspěvku, že jsem při stertování naměřil na výstupu za zapalovací cívky (statoru) 18V na konektoru do CDI. Ale jestli je to moc nebo málo nevím.

1 reakcí na tento příspěvek Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?

12.11.2012 v 21:38 | Nahoru | #15
tak proč píšeš : Jde mi o to, jak proměřit cívku/y, který slouží pro napájení CDI
když jsi to změřil??? ne to dojeb s tou elektrikou no...

(reakce na) Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?

12.11.2012 v 21:48 | Nahoru | #16
Janek> mě se zdá málo. 30 by bylo lepší. Vem si měřák do ruky a zavolej Radůzuvi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?

12.11.2012 v 22:01 | Nahoru | #17

endstand píše: tak proč píšeš : Jde mi o to, jak proměřit cívku/y, který slouží pro napájení CDI
když jsi to změřil??? ne to dojeb s tou elektrikou no...


Protože mi jde o to, jak proměřit cívku pro zapalování (ve statoru) a ne o cívku indukční, kterou jsem zkusil vyměnit za jinou identickou dobrou, což nepomohlo.

[quote=Ládínek> mě se zdá málo. 30 by bylo lepší. Vem si měřák do ruky a zavolej Radůzuvi. [/quote]
Teď jsem dostal PMko od jednoho kluka tady a CDI prý potřebuje cca 50V. Ale na Offmoto písnu o radu taky. Dík

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?

12.11.2012 v 22:06 | Nahoru | #18
Janek> CDI 50? To jde přeci nejprve do regulátoru napětí. Jestli se nepletu.

Naposledy editováno 12.11.2012 22:13:51

(reakce na) Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?

12.11.2012 v 22:09 | Nahoru | #19

Ládínek. píše: Janek> CDI 50? To jde přeci nejprve do regulátoru napětí.



taky si myslim...

1 reakcí na tento příspěvek Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?

Skvělá odpověď, děkuji! 12.11.2012 v 22:37 | Nahoru | #20
http://www.motorkari...ft=117228&fid=69
18.10. 13,30 / 5
Tady to je.

(reakce na) Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?

12.11.2012 v 22:42 | Nahoru | #21
Ládínek.> Pokud by tam mělo jít napětí až z regulátoru, nemohl bych tam naměřit ani těch 18V natož potom 30, co jsi psal.
CDI je napájený střídavým napětím přímo z cívek určených pro zapalování na statoru. Takže to svým způsobem oddělaný od ostatní elektriky. Přes regulátor jde "světelný" napětí, který je ještě usměrněný.
Aspoň takhle to chápu já .
Podle schéma jde výstup z rele (stejnosměrných cca 13,5V) na plus pól aku a do spínačky. Po zapnutí spínačky jde napájení k pojistkám, různým spínačům, ale nejde do CDI. Tam jde do jednoho vodiče pouze v případě, že se zmáčkne tlačítko startéru. Po jeho puštění se napájení zase přeruší. Tohle nevím, co má za fukci, ale impulz pro indučku se z toho myslím netvoří.
Proto jsem psal sem v domění, že se něco dozvím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?

12.11.2012 v 22:46 | Nahoru | #22

Ládínek. píše: http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=117228&fid=69
18.10. 13,30 / 5
Tady to je.


Tam je prd . Já neřeším dobíjení a alternátor, ale zapalování. NEHÁŽE MI JISKRU!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?

12.11.2012 v 22:54 | Nahoru | #23
Janek> A já si celou dobu myslel, že chceš změřit kolik ti dává alternátor.

(reakce na) Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?

12.11.2012 v 23:12 | Nahoru | #24

Ládínek. píše: Janek> A já si celou dobu myslel, že chceš změřit kolik ti dává alternátor.


Altík má svoje vlastní cívky a zapalování má taky svoje. Jestli to dobře chápu.
Teď řeším ty zapalovací a altík možná budu řešit, až to chytne .

1 reakcí na tento příspěvek Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.11.2012 v 14:16 | Nahoru | #25
Pokud ti to k něčemu bude, bude to jedině dobře. Měl sem podobnej problém. Nejspíš si něco z toho už dělal, ale k věci. Změř dráty jestli nejsou někde porušený. Sou tam místa kde stačí málo a je po něm. Dál samo sebou konektory. Jelikož si vyndaval altík, tak si určitě pohnul i kabelama pod nim. Zkontroluj stav bužírek a dej si hodně velkýho majzla aby ti žádnej drát nekostřil. Tomu taky stačí málo. Nemusí bejt viděl ani nějaký poškození a může to kostřit. A to je vlastní zkušenost z mojí kawy.

E: Zaměř se na spojení drátů od altíku na kabel co vede dál.

Naposledy editováno 13.11.2012 14:17:22

(reakce na) Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?

13.11.2012 v 16:41 | Nahoru | #26
kadeloid> .
Šel jsem po tom, co jsem dělal a jednou z věcí bylo, že jsem stator po demontáži z víka nechal viset na kabelech. V jednom vlákně jsem se dočetl, že odpor snímače by měl při startování o něco stoupat, což se ale nedělo. Nejspíš se opravdu poškodil jeden z drátů, který vede do snímače a ten špatně fungoval i když odpor při statickým měření byl OK. Dal jsem jiný z toho tvého motoru a už zase jedu .
Když už jsem v tom byl, tak jsem vyzkoušel zapojit to CDI z eRka a funguje to taky , takže mám i náhradní CDI. Zapojení je hodně podobný, jen do CDI z céčka vedou dva dráty navíc. Jeden je blokace od spínače stojánku, který stejně nemám, ale ten druhý přivádí do CDI napětí při zmáčknutí tlačítka startování.
Tak ještě musím zjistit, co to napájení do CDI má za funkci.
18V, který jsem včera naměřil, byla asi moje chyba, protože jsem si měřák nejspíš nechal na stejnosměrný napětí . Hned ráno jsem to ještě jednou změřil se správným nastavení a naměřil jsem 50-53 V.
No, hlavně že to už jede.
Ještě jednou všem díky

Neháže jiskru aneb co jsem mohl zkur..t?

9.4.2017 v 10:17 | Nahoru | #27
Rekl bych ž budes mit mikro sponu na magnetu,jak si to rozdělal.příznaky haže mikro jiskru a jednou za 4 otačky.věčinou přes chcípák
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
cestovani Kawasaki KLX 650 Janlai 5 9.8.2024 v 14:06 docent
zkušenosti S KLX 650R Kawasaki KLX 650 Husa123 24 8.2.2024 v 22:16 Kohlstein
Moto servisy Jihočeský kraj Kawasaki KLX 650 LegitPasha 4 3.12.2023 v 19:58 slabak2
KLX 650 verze C výměna zadního kola... Kawasaki KLX 650 Dacann 9 25.8.2021 v 12:00 Dacann
Kawa KLX 650 a všechny ostatní jedn... [1 ... 320, 321] Kawasaki KLX 650, BMW R 80 GS, Triumph Tiger 955i, B... Pegos 9616 25.8.2021 v 11:56 Dacann


TOPlist