paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawa - koupit či nekoupit
13.11.2012 v 21:19
Zajímalo by mě, jestli by mi někdo doporučil koupi nové Jawy 350 s elektrickým startérem a nebo nedoporučil. Popřípadě proč. Právě zvažuji koupi nové Jawy 350 a rád bych znal názory na tuto koupi.

Jedná se o výběr nového motocyklu - funglovky !!!

http://www.jawa.eu/motocykly/jawa-350.htm

Naposledy editováno 16.11.2012 16:00:28

1 reakcí na tento příspěvek Jawa - koupit či nekoupit

14.11.2012 v 14:27 | Nahoru | #1
Jinak nedá mi to a napíšu svoje zkušenosti s Jawou 640. Rok výroby 1994, má najeto přes 60 tisíc, VAPE, oilmaster. Když jsem po koupi (cca 50 tisíc km) sundával ze zvědavosti hlavy, zjistil sem, že motor je tak, jak vyjel z fabriky a nikdo do něj nikdy nelezl. Je už sice trochu hlučnější, ale věřim, že ještě minimálně 10 tisíc kilometrů bez problémů zvládne. To samé se týká i zbytku motorky, měnil se jedině spotřebák. Výkonově už je na tom trošku hůř, ale když člověk potřebuje udělat rychlopřesun po dálnici, tak se i těch 120km/h nechá jet poměrně bez problémů (digitální tachometr - pro rejpaly). Za dobu co jí mam jsem platil akorát za nové převlečné matice do předních tlumičů (400kč), brzdové destičky (300Kč), převodový olej (90Kč), vzduchový filtr (70Kč), těsnící gumičky do výfuku (38Kč) a investoval jsem do přestavby na plovoucí kotouč (cca 2 500Kč s kompletní GO brzdy). Výhledově budou potřeba nový pneumatiky, kdy celou sadu (Sava MC 07 + ME 22) koupim asi tak za stejnou cenu, jako vy zadní pneumatiku na japko.

Vibrace větší vibrace pozoruju pouze v zeleném pásmu "katastrofic", ovšem znam Jawu, která člověka při 90km/h odvibruje se sedla na asfalt....tohle záleží na tom, na jakej kus člověk natrefí.

Ovšem asi bych to uzavřel tak, že když se člověk nestará o japonce, tak se začně srát a u Jawy to platí dvojnásob. Většina haterů Jaw vzniká asi takovým způsobem, že údržba nulová, leje do ní M2T a často ji kurví někde na návsi. Stačí trocha údržby a Jawka se taky umí odvděčit spolehlivostí, letos sem na ní odjel Transalpinu (přes 3 000km) bez jediného problému nebo zaváhání...dokonce jí nevadily ani 50°C vedra v Maďarsku...prostě jela a to na 1*, zato kamarád tam pořád nadával na neustále se ucpávající vzduchovej filtr na rejži... Jakto? Protože já se pánové o svoji motorku starám !!! Nejsem línej odpoledne jít, zkontrolovat základní věci a podotahovat pár šroubků....

P.S. I za Jawou 640 se lidi otočej a už se mě stalo, že sem zastavil na benzince, přišel pán ve středních letech a divil se, že Jawa něco takovýho vyrobila. A po natankování nezapoměl podotknout, že sem tam prej zapoměl nalejt olej. ))

edit: písmenka

Naposledy editováno 14.11.2012 14:54:54

(reakce na) Jawa - koupit či nekoupit

14.11.2012 v 14:43 | Nahoru | #2

Wild-Borderer píše: Jinak nedá mi to a napíšu svoje zkušenosti s Jawou 640. Rok výroby 1994, má najeto přes 60 tisíc, VAPE, oilmaster. Když jsem po koupi (cca 50 tisíc km) sundával ze zvědavosti hlavy, zjistil sem, že motor je tak, jak vyjel z fabriky a nikdo do něj nikdy nelezl. Je už sice trochu hlučnější, ale věřim, že ještě minimálně 10 tisíc kilometrů bez problémů zvládne. To samé se týká i zbytku motorky, měnil se jedině spotřebák. Výkonově už je na tom trošku hůř, ale když člověk potřebuje udělat rychlopřesun po dálnici, tak se i těch 120km/h nechá jet poměrně bez problémů (digitální tachometr - pro rejpaly). Za dobu co jí mam jsem platil akorát za nové převlečné matice do předních tlumičů (400kč), brzdové destičky (300Kč), převodový olej (90Kč), vzduchový filtr (70Kč), těsnící gumičky do výfuku (38Kč) a investoval jsem do přestavby na plovoucí kotouč (cca 2 500Kč s kompletní GO brzdy). Výhledově budou potřeba nový pneumatiky, kdy celou sadu (Sava MC 07 + ME 22) koupim asi tak za stejnou cenu, jako vy zadní pneumatiku na japko.

Vibrace větší vibrace pozoruju pouze v zeleném pásmu "katastrofic", ovšem znam Jawu, která člověka při 90km/h odvibruje se sedla na asfalt....tohle záleží na tom, na jakej kus člověk natrefí.

Ovšem asi bych to uzavřel tak, že když se člověk nestará o japonce, tak se začně srát a u Jawy to platí dvojnásob. Většina haterů Jaw vzniká asi takovým způsobem, že údržba nulová, leje do ní M2T a často ji kurví někde na návsi. Stačí trocha údržby a Jawka se taky umí odvděčit spolehlivostí, letos sem na ní odjel Transalpinu bez jediného problému nebo zaváhání...dokonce jí nevadily ani 50°C vedra v Maďarsku...prostě jela a to na 1*, zato kamarád tam pořád nadával na neustále se ucpávající vzduchovej filtr na rejži... Jakto? Protože já se pánové o svoji motorku starám !!! Nejsem línej odpoledne jít, zkontrolovat základní věci a podotahovat pár šroubků....

P.S. I za Jawou 640 se lidi otočej a už se mě stalo, že sem zastavil na benzince, přišel pán ve středních letech a divil se, že Jawa něco takovýho vyrobila. A po natankování nezapoměl podotknout, že sem tam prej zapoměl nalejt olej. ))



Souhlasím.

Motorku je třeba řídit s citem a s ohledem na potřeby stroje. Pak vydrží a bude jezdit bez problémů a poruch.

Měl jsem nové motorky a NIKDY jsem s nimi neměl problémy a neměl žádné závady. Vždy jsem lil jen benzín, měnil olej a na zimu ošetřil baterii. Vyjma garanční prohlídky jsem nebyl NIKDY s žádnou motorkou v servisu a nikdy jsem ani sám nic neopravoval

Je ale pravda, že jsem taky nikdy nekoupil japonskou ojetou hajtru.

Naposledy editováno 14.11.2012 14:48:08
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dvoukomorové výfuky Jawa 350/640 [1, 2] Jawa 350/640 Marec222 39 8.8.2024 v 09:29 Krautkopf
Jawa 350/640 - nefunkční blinkry Jawa 350/640 Pitr73 1 4.8.2024 v 14:53 Frantas
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 7 22.6.2024 v 11:00 Deyva
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206


TOPlist