paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Gilera RC 600, kdo s ní máte zkušenost?
Zdravím. Líbí se mi Gilera RC 600, ale tím, že to tady není moc častej stroj, nemůžu o ní najít moc informací. Zajímala by mě spolehlivost, nejsem slečinka, jako ethalon berme jakoukoliv jinou zahraniční motorku 20 let starou. A jsou náhradní díly opravdu takový peklo? (Objíždění italskejch burz, bastlení ventilů...) Je stejnej motor ještě v nějaký jiný motorce?(Četl jsem něco o KTM, ale byl bych rád, kdyby mi to někdo potvrdil.)
Děkuju za každou smysluplnou odpověď

Uzavřeno 12.03.2013 v 22:53 uživatelem JEZDECnamopedu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gilera RC 600, kdo s ní máte zkušenost?

Skvělá odpověď, děkuji! 12.12.2012 v 11:20 | Nahoru | #1
JEZDECnamopedu> Tak s tímhle strojkem sem si hrál celé léto. Na jednu stranu ti povím ano, na druhou ne.
Znamý RC600 někde splašil za pár peněz prostě na jezdění kolem baráku po poli. Měl s tím nějaké problémy, myslím že prdnul rozvodový řemen a potkali se ventily, pak je rovnal ve svěráku kladivem Nakonec to měl někde v servisu, kde mu borec sehnal nové ventily tak mu to zas jezdilo. Ale pak mu odešla volnoběžka právě a žralo to olej, hulilo to víc jak dvoutakt. Sehnal ještě jednu a dovezl mě to a tak sem ze dvou zkládal jednu plně funkční.
Jako byl to boj, motor sem měl z rámu venku třikrát, protože pokaždé se objevil nějaký problém. Hlavně jestli do toho pudeš tak si dávej pozor na to, že se dělaly dva modely. Přelomový rok byl myslím 90 nebo 91, a označení bylo pro jednu RC600 a pro druhou RC600R tuším, přesně už teď nevím. Ale de o to že některé díly z toho staršího modelu nepasují na ten novější a naopak samozřejmě. Já se třeba seknul na přírubách mezi karbcem a hlavou. Měl sem celý motor složený, dal sem ho do rámu a právě původní příruby byli už špatné, tak chtěl ať tam dám ty z druhého motoru že sou ok. Až sem to měl vše složené a zbývalo dát jen příruby s karbcem, tak sem zjistil že ty příruby z novějšího motoru na tady tu starou hlavu napasují. Zkoušel sem je sehnat u nás ať už jeté či nové, bez šance. Jedině sem je našel nové na nějakém holadnském eshopu za 3500Kč,ale to by prý dlouho trvalo než by to přišlo a nechtělo se mu dávat tolik peněz za to.
Tak že tam dáme teda celou hlavu zdruhého motoru. Tak sem objednal nové těsnění pod hlavu, našel sem celou sadu těsnění na celý motor za necelých 1500Kč myslím na nějakém českém eshopu, tak se to objednal. Ale trvalo to snad 2 měsíce než to přišlo. Přehodila se hlava, dal sem do ní ventily z té staré, protože ty byli nové, v sadě těsnění byli i nové gufera ventilů tak sem je vyměnil. Ale protože vašky z toho novějšího modelu mají větší zdvih, tak je jiný i píst, má vybrání pro ventily, na tom starším modelu to není tak markantní. Tak sem musel z druhého motoru použít i válce s pístem. Kdybych nechal spodek původní tak by se to potkalo. Prostě všechno poskládat, karbce mě tam konečně seděli, tak sem to mohl nastartovat. Ale žralo to olej. Takže co teď? Nakonec se to udělalo takový prasáckým řešením do kterého se mě moc nechtělo, ale co jiného zbývalo. Píst se musel nechat kvůli hlavě s jinýma vačkama, ale válec a kroužky sem tam dal z toho staršího motoru. A PánBůh stál asi při mě, tak pak už všechno fungovalo jak mělo. Až do té doby než na tom hodil tlamu a pak se mu zas rozletěli ložiska v řízení, tak mu to zas stojí myslím jestli si nesehnal ještě nové. A prý to uložení v krku řízení se mezi tou starší a novější verzí taky liží, že to chtěl prohodit z té druhé motorky ale je to tam jiné.
Jinak spodek motoru by měl být shodný, aspoň sem si ničeho nevšilml. Jiná je pouze hlavy, vačky a píst. A karbce z toho novějšího modelu mají myslím větší difuzor pokud si dobře vzpomínám. Jo ještě na jednu věc sem si teď vzpomněl. Díry v bloku motoru pro šrouby kterýma je motor uchycen v rámu tak u jednoho modelu jsou o dobrý milimetr menší, takže mě takže když sem ty motory prohazoval v rámu, tak mě tam pak nešli šrouby. Ale není problém vzít vrtačku a ten milimetr ty díry vrtnout a zvětšit průměr.
Takže tak sem si já užil s Gilerou
Jinak co sem se díval tak spotřebáky jako třeba brzdové desky i koutouče, nebo řetězovka, tak to se dá sehnat celkem bez problémů. Horší je to fakt z těma dílama do motoru a spoléhat na to že použiješ z jeté mašiny se moc nedá, protože je jich u nás fakt málo a taky po 20letech jsou většinou už v prdeli.
Ale abych nebyl jen negativní, tak když sem se na tom pak byl projet, tak jako že já enduro a cros fakt nemusím, prostě to v terénu neumím. Tak tahle motorka mě strašně nadchla a náramně mě bavila. Když to srovnám s DR600 nebo XT600 ze stejných let, na kterých se měl možnost se taky povozit. Tak oproti Gileže to sou těžkopádné lídné potvory. Ta gilera je proti nim krásně lehká a ovladatelná, a výkon mi přišel o dost lepší, sem někdy měl problém se s tím rozjet, to hrabalo i na trojku A třeba kámoš co má 450husku rok cca 08, tak když si na to sednul tak říkal že snad není ani možné jak je ta motorka lehká na to jak je stará. Jako pokud narazíš na nějaký zachovalý kousek v dobrém stavu, tak bych do ní asi šel, protože mě osobně se taky líbí a jezdí se na ní suprově. Jen průser je fakt z těma dílama a v tom že po 20letech se bude hodně blbě hledat nějaká v dobrém stavu.
Tak snad sem ti aspoň trochu pomohl
A závěrem fotka té svině nezdárné






Naposledy editováno 12.12.2012 11:26:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gilera RC 600, kdo s ní máte zkušenost?

12.12.2012 v 13:54 | Nahoru | #2
mischa638> Děkuju. takovouhle odpověď jsem si představoval, ale nečekal. Je to výzva
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vôľa na brzdovej páčke Gilera RC 600 hycomat 22 3.8.2023 v 13:25 krokoš
Gilera RC 600 nestartuje Gilera RC 600 mopos 5 8.4.2023 v 11:09 combust
Gilera RC 600 blbne Gilera RC 600 hycomat 12 23.7.2022 v 20:02 hycomat
Prosím o radu Gilera RC 600 Gilera RC 600 mopos 7 8.1.2022 v 19:29 Anti
rozvodovy remen Gilera RC 600 Gilera RC 600 rudisss 11 26.3.2021 v 22:30 dejw


TOPlist