Téma: jawa roste
 
18.2.2013 v 07:28
Asi se Jawa probouzí ...

JAWA

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa roste

18.2.2013 v 09:59 | Nahoru | #1
seikos> jawa měla po listopadu jedinečnou šanci - a to postavit levné spolehlivé 4taktní stroje s dovezeným motorem na základě 640ky a začít je vyrábět v rentabilních sériích - to šlo s minimálními investicemi - pak možná mohli vyvinout něco jinýho - svou šanci ti idioti jednou provždy a nenávratně prosrali nic jinýho než krach si nezasloužej a ten taky nastane

Jinak estli k tomu můžu jako vystudovanej konstruktér motorovejch vozidel pár poznámek, tak

1/ V roce 90 měla jawa rázem po odbytu ALE měla odladěnou motorku schopnou zástavby čtyřtaktního motoru 250 - 400, po minimálních úpravách i 500 ccm - dvojitý prostorový rám měl dostatečnou tuhost i rozměry a nabízelo se použít třeba motor ze suzy gs 500, popřípadě několika dalších vzduchových dvouválců z Japonska nebo Číny. Motocykl by byl prodejný, klad by byl i v tom, že nabízená konkurence měla většinou menší rozměry a jezdce evropské postavy by nepochybně oslovil. Další cestou bylo podobný motor obšlehnout a začít jej vyrábět v česku - místo toho následovalo úplně něco jiného.

2/ Californie byly známé po celém světě, úhledná 634ka taky oslovila mnoho zájemců - jawa měla zdarma dostupnou technologii pro výrobu retromodelů, kterou ovšem nevyužila

3/ Travel 250 přišel pozdě a byl vzhledem k malému výkonu velmi omezeně konkurenceschopný - nízký výkon umožňuje sice užití lehkého a levného jednoduchého rámu, to je však asi jediná větší výhoda - výkon je takřka stejný jako u 125ek - životnost a spotřeba bude asi slušná, ale to už má dneska každá konkurence - když se najde nadšenec, kerej oživí zájem o toto maximum možného, fabrika nedokáže nabízenou šanci využít

Naposledy editováno 18.02.2013 10:05:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa roste

26.8.2014 v 16:23 | Nahoru | #2

Che píše: seikos>1/ V roce 90 měla jawa rázem po odbytu ALE měla odladěnou motorku schopnou zástavby čtyřtaktního motoru 250 - 400, po minimálních úpravách i 500 ccm - dvojitý prostorový rám měl dostatečnou tuhost i rozměry a nabízelo se použít třeba motor ze suzy gs 500, popřípadě několika dalších vzduchových dvouválců z Japonska nebo Číny. Motocykl by byl prodejný, klad by byl i v tom, že nabízená konkurence měla většinou menší rozměry a jezdce evropské postavy by nepochybně oslovil. Další cestou bylo podobný motor obšlehnout a začít jej vyrábět v česku - místo toho následovalo úplně něco jiného.



Tak, a navíc ta GS je taková 4T jawa už sama o sobě aj v originále tehdy by to i mohlo být konkurenceschopné...

Teď je pozdě bycha honit - stroje s několikaletým spožděním, zítřejší cenou a včerejší technologií a bez vlastního zázemí se prodávají fakt blbě

Jdou na to uplně ze špatného konce - ne luxusní, ale naopak na "dělnících strojích" tj. nenáročný jednoduchý LEVNÝ a levný na provoz pracant do práce a zpět ve větších sériích, si mohli získávat kapitál na vývoj. Zavést si značku a zázemí (síť prodejců, servis, vývoz) a jak získají krok s konkurencí tak mohou teprv zkoušet luxus, jinak to nikdo nekoupí. Každý číňan tohle pochopil, jen Jawa ohrnuje nos nad vývozem skladových zásob na exotické trhy, která je zatím jediná tak reálně drží nad vodou. Do doby, než i tam začnou žrát emisní limity a bude útrum. I Yezdi už takhle dojezdila.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist