Téma: natural 95 versus 100 oktanové benziny
 
14.6.2013 v 14:47
V Poradně včerejších ČMN 12/2013 jsem četl o rozšiřujícím se problému se zadí-
ráním benzinových čerpadel motocyklů. Těžko říci, nedotkne-li se to v budouc-
nosti i osobních automobilů. Jednak to čerpadlo není žádná láce a stane-li se
to někomu ještě v záruční době, snad náklady výměny nepůjdou z jeho kapsy.

Expert České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu připouští,žeby čas-
tější poruchy benzinových čerpadel zadřením mohly bý zapříčiněny biosložkou,
tedy lihem, který má nulové mazací vlastnosti a jehož obsah v Naturalu 95 byl
v r.2010 opět zvýšen oproti r.2007,kdy se i v ČR začal do Naturalu přidávat.

Přestože se traduje, že DVOUTAKT "spotřebuje cokoliv", moje dvoutaktní Suzuki
nikdy na benzin s "biosračkou" nejely a tímto článkem bych Vám, kamarádi, chtěl
dát na uváženou, zda ten cenový rozdíl mezi STOOKTANOVÝMI benziny a Naturaly
skutečně stojí zato, aby se člověk obával, kdy mu díky lihu začne korodovat nádrž
a jak se ukazuje, problémy se zadíráním palivových čerpadel"stříkaček" nejspíš
budou, přibývat, než by přestaly. Nejsem odborník těchto technologií, abych
vyslovoval doměnky, zda "biosračka" neškodí i vlastnímu vstřikovacímu systému...

Chci jen znovu poukázat na fakt, že bajking je "pouze" naším koníčkem a tak na
rozdíl od podnikatelských subjektů, provozujících X motorových vozidel a cenový
rozdíl mezi benziny tak podstatně ovlivňuje jejich ekonomiku,
pro nás by nemělo být určujícím těch "pár korun" navíc při nákupu "plné".

Zvlášť když se ukazuje velmi pravděpodobnou příčinou nefunčnosti benzinového
čerpadla "někde na trase" právě ta, pouze státními úředníky a výrobci paliv
propagovaná, lihová "biosračka". Přece u Vašich hitech-motocyklů za statisíce
Kč nebudete začínat s nějakým "vrchním přimazáváním" jako v dávné minulosti,
kdy končily olovnaté benziny.

Dnes, kdy postupně vychází najevo, že olovnaté benziny nebyly škodlivější než
t.zv. Naturaly, které je nahradily, že daleko škodlivější jsou např.karcinogenní
mikrosaze vycházející z výfuků všech "nafťáků" a výroba t.zv. biosložky do ben-
zinů ekologicky zatěžuje životní prostředí více, než používání paliv bez ní !
Předchozí
1 2 3 4
Následující

natural 95 versus 100 oktanové benziny

14.6.2013 v 14:56 | Nahoru | #1
Za mne hezky napsáno

natural 95 versus 100 oktanové benziny

14.6.2013 v 15:13 | Nahoru | #2
nevidím důvod proč utrácet víc za něco co mi nic nedá... myslíš že ti to dá jistotu že se ti s mašinou nic nestane ? to je podle mě dost najivní

2 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny

14.6.2013 v 15:17 | Nahoru | #3
Zajímá mě proč mě na benzině omw obsluha říkala že benzín tipu carerra 95 a 100 mají ty biosložky a normální benzín ne.... Já si myslel opak... Jak to tedy je? Nebo to byly jen tupý krávy. A za další ted jsem x krát po sobě natankoval lepší benzín a obyč benzín a na výkonu moto jsem vubec nic nepoznal. Možná moto jela na carreru 100 dokonce hůř!! Moje mašina je stavěná na Ba95. Kdyby byla stavěna na ba 100 chápu. Možná bych poznal rozdíl kdybych vzal benzín v neměcku - rakosuku, kde mají skutečně kvalitnější benzín i ten obyčejnej

Naposledy editováno 14.06.2013 15:47:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny

14.6.2013 v 15:25 | Nahoru | #4

AdosR píše: Moje mašina je stavěná na Ba95.

ano přesně tak je to laděný na 95 takže do toho lejt něco jinýho je jen zbytečný vyhazování...

natural 95 versus 100 oktanové benziny

14.6.2013 v 15:44 | Nahoru | #5
No ,mně můj motocykl jede nejlépe s "91" ,ale ta už je málo vidět.

natural 95 versus 100 oktanové benziny

14.6.2013 v 15:46 | Nahoru | #6
No já teda nevím ... ,ale po stovce mi to teda líp táhne... (Bandit 650)

natural 95 versus 100 oktanové benziny

14.6.2013 v 15:47 | Nahoru | #7
A víš vůbec, co to oktanové číslo znamená? To vypovídá o vlastnostech paliva, ne jeho složení!
Aby to neznělo zase tak negativně, také jsem proti přidávání škodlivých látek do paliv. Ovšem toto není řešení .

natural 95 versus 100 oktanové benziny

14.6.2013 v 15:52 | Nahoru | #8
Já mám motorku, u které se doporučuje stovka. A tak jí tam leju. Ale upřímně, když jezdím někde po buranově, kde to nečepujou a dám do toho devadesát pět, tak nepoznám vůbec žádný rozdíl...

natural 95 versus 100 oktanové benziny

14.6.2013 v 15:58 | Nahoru | #9
Myslím, že už z minulý diskuze aspoň pro mě vyplynulo, že tankovat vysokooktanovej benzín má smysl buďto když má stroj čidlo klepání a schopnost měnit časování předstihu a složení směsi dle kvality paliva (viz můj Saab 9000 Turbo '88 nebo BMW K1200S ad.), nebo když není nikde v dosahu benzínka, která nabízí i nebiosračkovou 95tku (Carerra/MaxxMotion 95, Optimal 95, V-Power (ten ale s otazníkem nebo spíš vykřičníkem!), jinak ne. V civilizovanějších zemích máte na čerp. stanicích na výběr mezi Super 95 a E10/E30/E85, kdy E10 je díky dotacím lehce levnější než plnotučný Načůral. Třeba se to časem dostane i sem...

P.S. s posledně natankovaným Optimalem od Čepra (ČS EuroOil na kraji městysu Svratka) jsem dosáhl spotřeby kolem 4 litrů na sto, a to jsem jel úplně stejně jako jindy! Tak si to přeberte dle svýho.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny

14.6.2013 v 16:19 | Nahoru | #10

AdosR píše: Zajímá mě proč mě na benzině omw obsluha říkala že benzín tipu carerra 95 a 100 mají ty biosložky a normální benzín ne.... Já si myslel opak... Jak to tedy je? Nebo to byly jen tupý krávy. A za další ted jsem x krát po sobě natankoval lepší benzín a obyč benzín a na výkonu moto jsem vubec nic nepoznal. Možná moto jela na carreru 100 dokonce hůř!! Moje mašina je stavěná na Ba95. Kdyby byla stavěna na ba 100 chápu. Možná bych poznal rozdíl kdybych vzal benzín v neměcku - rakosuku, kde mají skutečně kvalitnější benzín i ten obyčejnej



no tak kravy nesmis poslouchat..je to presne naopak...To preci nedava logiku jak samotne kravy.
Dej vervu od benziny a uvidis rozdil

Mr.Dan - Ano presne pro TEBE je lepsi benal uplne na HOVNO kdyz jezdis za 4L jak s TDI...
Ty tam mzzes davat 91 special...
Ja jezdim za 10az 12L zx10r a davam JEN vervu pac to lip jede...A opravdu placebko to neni...uz na startovani jde lip
Ale ty to tam nedavejh,..tobe by se to zadrelo ba jelo hure jak pises

IvanDvoutakťák - Ivane oskenuj sem ten clanek z CMN...Cerpadla se zadiraji docela casto ted u novejsich kawasaki...

Naposledy editováno 14.06.2013 16:23:10

(reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny

14.6.2013 v 16:29 | Nahoru | #11

z-x-r píše: no tak kravy nesmis poslouchat..je to presne naopak...To preci nedava logiku jak samotne kravy.
Dej vervu od benziny a uvidis rozdil

Mr.Dan - Ano presne pro TEBE je lepsi benal uplne na HOVNO kdyz jezdis za 4L jak s TDI...
Ty tam mzzes davat 91 special...
Ja jezdim za 10az 12L zx10r a davam JEN vervu pac to lip jede...A opravdu placebko to neni...uz na startovani jde lip
Ale ty to tam nedavejh,..tobe by se to zadrelo ba jelo hure jak pises


No právěže není, protože s obyč 95tkou bývá spotřeba min. o litr výse a navíc se to hůř sbírá ze spodních otáček. Jinak jsem jel chvílema i docela ostře, párkrát přes 200, zkrátka jako důchodce rozhodně nejezdím, ale ono to VFRo po servise a s mejma 60 kilama prostě moc nežere.

natural 95 versus 100 oktanové benziny

14.6.2013 v 16:33 | Nahoru | #12
Co jsem cetl tak nektere benzinky maji bioslozku i v 98/100.

(reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny

14.6.2013 v 16:45 | Nahoru | #13

dohoja píše: ano přesně tak je to laděný na 95 takže do toho lejt něco jinýho je jen zbytečný vyhazování...



WTF? Jako kdyz tam das 98/100 tak diky tomu ze se posune hranice samovzniceni, tva svicka bude mit vic prace, a pojede to hur? Nebo jak jako ladeny? Oktanovy cislo souvisi preci jenom s kompresi.

1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny

14.6.2013 v 17:13 | Nahoru | #14
Tak ted uz fakt nevim na co budu jezdit. Kdyz ty hovna jsou uz ve vsem jak pisete. Asi budu pridavat do benzinu olej aby to bylo namazany a nepridiraly se komponenty palivove soustavy.

(reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny

14.6.2013 v 17:38 | Nahoru | #15
Zx-10RCarlos> jj budeme lejt M2T

(reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny

14.6.2013 v 18:13 | Nahoru | #16

z-x-r píše: no tak kravy nesmis poslouchat..je to presne naopak...To preci nedava logiku jak samotne kravy.
Dej vervu od benziny a uvidis rozdil

Mr.Dan - Ano presne pro TEBE je lepsi benal uplne na HOVNO kdyz jezdis za 4L jak s TDI...
Ty tam mzzes davat 91 special...
Ja jezdim za 10az 12L zx10r a davam JEN vervu pac to lip jede...A opravdu placebko to neni...uz na startovani jde lip
Ale ty to tam nedavejh,..tobe by se to zadrelo ba jelo hure jak pises

IvanDvoutakťák - Ivane oskenuj sem ten clanek z CMN...Cerpadla se zadiraji docela casto ted u novejsich kawasaki...


Hmm...nevím třeba zx10r maj speciální motory že to tak potom na ten 100 oktan jede a startuje líp...já u sůzi rozdíl teda nepoznám ...ale jo jestli máš vyladěnej motor na okruh tak to potom může bejt rozdíl

Naposledy editováno 14.06.2013 18:15:08

natural 95 versus 100 oktanové benziny

14.6.2013 v 22:07 | Nahoru | #17
Vždy před zimou jsem několikrát natankoval 100 benzín, abych se zbavil biosložky. Po odstávce ( která ale nikdy není delší než 2 měsíce) vždy vše v pohodě. Nezdá se mi, že by to jelo nějak líp, (jen PAIR systém víc štěká) ale míň to žere. V přepočtu na peníze je to jedno, 100 benzín tedy není dražší. V Česku se 100 benzín nikde nevyrábí, pouze se dováží a biosložka v něm není.
Pokud je možnost tankovat 100, beru ho, a pokud ne tak jezdím na 95.

1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny

14.6.2013 v 22:25 | Nahoru | #18
Kupuju verva i do sekačky na nádrž ve felicii 1.6 ujedu obvykle nejmíň o 40 km víc, auto jede líp, a to se navíc "samovyčistilo" po vyjetí jedné nádrže (cukání a zdechání - "no jo, vyčisti si klapku"!) Souhlasím s HAD- v přepočtu to vyjde stejně, proč mám kupovat teda vodu...

natural 95 versus 100 oktanové benziny

14.6.2013 v 23:12 | Nahoru | #19
Pro z-x-r (nejen!) :





natural 95 versus 100 oktanové benziny

14.6.2013 v 23:13 | Nahoru | #20
HAD :

1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny

14.6.2013 v 23:19 | Nahoru | #21
Holt komu není rady ...
Pokud AdosR + dohoja nemají na jejich motocyklech palivový čerpadlo,
nebo jim na jeho bezporuchovosti nezáleží, ať jezdí klidně i 91Oct .

(reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny

15.6.2013 v 01:38 | Nahoru | #22

laďa-prášil píše: Kupuju verva i do sekačky na nádrž ve felicii 1.6 ujedu obvykle nejmíň o 40 km víc, auto jede líp, a to se navíc "samovyčistilo" po vyjetí jedné nádrže (cukání a zdechání - "no jo, vyčisti si klapku"!) Souhlasím s HAD- v přepočtu to vyjde stejně, proč mám kupovat teda vodu...



souhlas...

Ivane diky za sken...

natural 95 versus 100 oktanové benziny

15.6.2013 v 05:54 | Nahoru | #23
No jo ted mě řeknite jestli carerra 95 má biosložku nebo ne.? Bral bych aspon tu. Pumpu benzina na okrese máme jednu a ta nemá lepší paliva. A jezdit někde do piče se mě nechce. Na shelce benzín neberu tam je to viz nedávno založený téma. A i mě se stalo že po natankování na sheel to jaksi nějak cukalo. A na pumpách eurooil atd netankuju. Takže někde zjistit jestli je biosračka i v Omw carrera 95 nebo-li maxmotion 95. Carerra 100 je přeci jen o dost dražší. A nebo brát obyč natural benzina , kde dávají mazivostní přísady jak bylo uvedeno v tom článku.. Ale to nevím jestli nám zas někdo nekecá aby měl reklamu atd že..

Naposledy editováno 15.06.2013 05:55:52

(reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny

15.6.2013 v 05:57 | Nahoru | #24

IvanDvoutakťák píše: Holt komu není rady ...
Pokud AdosR + dohoja nemají na jejich motocyklech palivový čerpadlo,
nebo jim na jeho bezporuchovosti nezáleží, ať jezdí klidně i 91Oct .



Nevíš náhodou jestli OMW carrera 95 má ty biosložky? Nebo maxmotion 95. Maxmotion 100 od omw je už zas moc drahý. Pumpu benzina u nás máme ale nemá ty lepší benzíny

natural 95 versus 100 oktanové benziny

15.6.2013 v 09:43 | Nahoru | #25
Tak TOTO Ti,Adosi, můžu říct úplně bez obav, žebych šířil nějakej blud.
Ing. Loula mně osobně řekl, že Verva100(modrá) biosložku nemá a na trh tento
benzin může, protože je to na výrobci, KDYŽ SPLNÍ KVÓTU výroby NATURALU !
On totiž byl dříve v managementu Benziny+ (ale nevím,jestli i Benziny - to jsou
"sféry" kam běžnej člověk ani nedohlídne!).
Žlutý Maximotion100(!) od OMV je bez biosložky.Je to jejich bývalá Carrera100,
která už nemá modrou barvu. Dokud Carrera100 byla modrá, "podezříval" jsem
Benzinu+ , že ji distribuují tak jak od OMV nakoupí, ale pod jménem Verva100 ...

Naposledy editováno 15.06.2013 09:52:30

natural 95 versus 100 oktanové benziny

15.6.2013 v 09:53 | Nahoru | #26
Je mně líto, ale na jiné než 100oktanové benziny jsem se neinformoval

1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny

15.6.2013 v 10:25 | Nahoru | #27
Jo ok díkec, škoda, zajímalo by mě jestli nemá ty biosložky i ta carera 95 nebo někde to je maxmotion 95. To jedině napsat na omw někomu kdo ví. Tupý krávy na pumpě který tam jen sedí melou blbosti. Máme tu benzinu ale nemá vervu 100 a další benzina je na dálnici a tam je cena uplně mimo. Taky škoda tu vervu 100 bych zkusil. A ještě dotaz. Neškodí ten 100 verva benzín nějak motoru když je stavěnej na ba 95?

natural 95 versus 100 oktanové benziny

15.6.2013 v 10:27 | Nahoru | #28
Věřím, že Ti na takovýto konkretní dotaz e-mailem odpoví !
Vervu100 distribuuje pouze Benzina+ (ne Benzina).

Naposledy editováno 15.06.2013 10:28:32

1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny

15.6.2013 v 10:38 | Nahoru | #29
Já jsem přesvědčený,že všechna ta aditiva benzinů s nižšími oktanovými čísly
mají i ty 100oktanové, které ještě donedávna brali snad jedině majitelé těch
nejvýkonnějších os.aut . Vyšší oktanové číslo(jak je všude uvedeno)vyjadřuje
vyšší odolnost při stlačení směsi(vzduch+benzin) aby nedošlo k předčasnému
"samozápalu"od stlačení,namísto od jiskry zapal.svíčky a je nutností pro mo-
tory s vysokým kompresním poměrem, většinou korespondujícím s vyšším výkonem.

(reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny

15.6.2013 v 12:26 | Nahoru | #30
Mám podobnou zkušenost jako -HAD-: Po natankování Vervy 100 na zimu jsem při jízdě nepozoroval rozdíl, ale pročistilo to karburátory a po zimě jsem nastartoval na první šťouch, což nebývalo zrovna pravidlem.
Pročištění se projevilo tím, že mi vloni občas při zaklapnutí plynu motor blafnul do výfuků. Letos se to zatím nestalo ani jednou, přitom jezdím pořád stejně a tankuju opět 95 s biosračkama.
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist