Téma: natural 95 versus 100 oktanové benziny
 
14.6.2013 v 14:47
V Poradně včerejších ČMN 12/2013 jsem četl o rozšiřujícím se problému se zadí-
ráním benzinových čerpadel motocyklů. Těžko říci, nedotkne-li se to v budouc-
nosti i osobních automobilů. Jednak to čerpadlo není žádná láce a stane-li se
to někomu ještě v záruční době, snad náklady výměny nepůjdou z jeho kapsy.

Expert České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu připouští,žeby čas-
tější poruchy benzinových čerpadel zadřením mohly bý zapříčiněny biosložkou,
tedy lihem, který má nulové mazací vlastnosti a jehož obsah v Naturalu 95 byl
v r.2010 opět zvýšen oproti r.2007,kdy se i v ČR začal do Naturalu přidávat.

Přestože se traduje, že DVOUTAKT "spotřebuje cokoliv", moje dvoutaktní Suzuki
nikdy na benzin s "biosračkou" nejely a tímto článkem bych Vám, kamarádi, chtěl
dát na uváženou, zda ten cenový rozdíl mezi STOOKTANOVÝMI benziny a Naturaly
skutečně stojí zato, aby se člověk obával, kdy mu díky lihu začne korodovat nádrž
a jak se ukazuje, problémy se zadíráním palivových čerpadel"stříkaček" nejspíš
budou, přibývat, než by přestaly. Nejsem odborník těchto technologií, abych
vyslovoval doměnky, zda "biosračka" neškodí i vlastnímu vstřikovacímu systému...

Chci jen znovu poukázat na fakt, že bajking je "pouze" naším koníčkem a tak na
rozdíl od podnikatelských subjektů, provozujících X motorových vozidel a cenový
rozdíl mezi benziny tak podstatně ovlivňuje jejich ekonomiku,
pro nás by nemělo být určujícím těch "pár korun" navíc při nákupu "plné".

Zvlášť když se ukazuje velmi pravděpodobnou příčinou nefunčnosti benzinového
čerpadla "někde na trase" právě ta, pouze státními úředníky a výrobci paliv
propagovaná, lihová "biosračka". Přece u Vašich hitech-motocyklů za statisíce
Kč nebudete začínat s nějakým "vrchním přimazáváním" jako v dávné minulosti,
kdy končily olovnaté benziny.

Dnes, kdy postupně vychází najevo, že olovnaté benziny nebyly škodlivější než
t.zv. Naturaly, které je nahradily, že daleko škodlivější jsou např.karcinogenní
mikrosaze vycházející z výfuků všech "nafťáků" a výroba t.zv. biosložky do ben-
zinů ekologicky zatěžuje životní prostředí více, než používání paliv bez ní !

1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny

15.6.2013 v 10:38 | Nahoru | #1
Já jsem přesvědčený,že všechna ta aditiva benzinů s nižšími oktanovými čísly
mají i ty 100oktanové, které ještě donedávna brali snad jedině majitelé těch
nejvýkonnějších os.aut . Vyšší oktanové číslo(jak je všude uvedeno)vyjadřuje
vyšší odolnost při stlačení směsi(vzduch+benzin) aby nedošlo k předčasnému
"samozápalu"od stlačení,namísto od jiskry zapal.svíčky a je nutností pro mo-
tory s vysokým kompresním poměrem, většinou korespondujícím s vyšším výkonem.

(reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny

15.6.2013 v 12:26 | Nahoru | #2
Mám podobnou zkušenost jako -HAD-: Po natankování Vervy 100 na zimu jsem při jízdě nepozoroval rozdíl, ale pročistilo to karburátory a po zimě jsem nastartoval na první šťouch, což nebývalo zrovna pravidlem.
Pročištění se projevilo tím, že mi vloni občas při zaklapnutí plynu motor blafnul do výfuků. Letos se to zatím nestalo ani jednou, přitom jezdím pořád stejně a tankuju opět 95 s biosračkama.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist