občas se tady řeší rychle blikající nebo nefungující LED blinkry, výjimečně taky návrak ke klasickým žárovkám a další trable...
Já mám na Jawě klasickej bimetal, takže když vezmu za plyn, blinkr nebliká, ale svítí. Už mě to delší dobu sralo a teď se zase bimetal posral, takže než koupit novej, radši jsem udělal elektronickej časovač a udělám si komplet elektronicky řízený blinkry.
K věci - mám k tomu téměř dokreslený schéma a rozložen součástek na univerzálnim plošnym spoji, ale protože já už si svuj blikač postavil, nechce se mi to dodělávat...
Pokud by byl od vás zájem, dodělám schéma, dám k tomu trochu omáčky (co a jak) a hodím to sem výhledově (snad do měsíce od teď) celý.
Proč elektronickej blikač místo stávajícího? Protože je mu u prdele,jaký je palubní napětí a co se k němu připojí, klidně k němu připojte toustovač a on se vám cca 1x za sekundu vypne a zapne. Tím pádem odpadají přídavný rezistory (umělá zátěž) u LED blinkrů a při přechodu k žárovkám se taky nic neděje.
Na fotce vidíte funkční prototyp časovače. Je to jen časovač, na jeho výstupu je signál - ten se připojí k výkonnýmu tranzistoru (s chladičem = třeba přišroubovanej k rámu, pokud takový místo je) a je hotovo. Celková cena je řádově 50 - 70 Kč za součástky (nepočítam plošnej spoj) a spousta času, pokud jste dřeváci jako já
Kdo má dotazy, sem s nima. Chvála taky neuškodí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Samodomo časovač blinkrů pro klasiku i LED
Dalo by se to vyřešit zvýšením citlivosti zesilovače, ale než do něj bastlit, bude lepší vyměnit, anebo nechat znovu nabudit magnet na hřídeli.