Téma: Zatáčení, brždění
22.7.2013 v 16:54
Ahoj, už se chystám na 600 (4válec) a mám pár otázek, abych se hned nezrakvil..

1) Jedu-li v kombinéze - jezdím na tý "dvacce" trošku rychleji, než v kraťasech (hned mě neukamenujete, jsem mohutnější postavy a potit se nechci), jak nejlépe vysednout abych zatáčku projel co nejrychleji a to bez doslova vysení jak opičák? Pomáhám si zatlačením špičky nohy do stupaček (občas) - je to dobře?

2) Jakou brzdou brzdíte? Já u 125ccm zadní brzdu téměř neznám (jen na štěrku a mokru), stále používám přední (nějak nedokážu brzdit zadkem, jen fakt v krizi obouma brzdama).. Je to dobře? Už mě čeká nová mašina a do konce sezony si nechám 125ccm - dojíždění do školy a dopilování techniky, i když budu mít už 600ccm, tak se ptám raději dopředu..

3) Brzdíte u 600 se spojkou nebo bez spojky? V autoškole po mně spojku nechtěli, ale u mýho 2taktu jsem tak brzdil.. Ptám se proto, že zatím na každý půjčený mašině jsem tu spojku vymáčk (prostě asi zvyk)...

...Jinak jezdím už legálně 3 roky a najeto mám (legálně) něco okolo 30tis km (2takty)..

E - K tomu bodu číslo 3 ) - myslím to brždění třeba ze 120ti na 70sát při stálé rychlosti třeba 5ky.. Z 2T jsem zvyklej se spojkou

Uzavřeno 22.07.2013 v 19:02 uživatelem Slack

Naposledy editováno 22.07.2013 17:13:48

Zatáčení, brždění

Skvělá odpověď, děkuji! 22.7.2013 v 17:00 | Nahoru | #1
Ad 1,2,3 mrkni na Twist of the Wrist

Já třeba zadní brzdu skoro nepoužívám, ale ideálně by se používat měla (samo tak aby se ti zadní kolo nebloklo, takže v ostrým brždění to chce cit)

nebrzdím se spojkou, tu jen při řazení

Naposledy editováno 22.07.2013 17:01:31

Zatáčení, brždění

22.7.2013 v 17:05 | Nahoru | #2
předpokládám, že nebudeš kupovat čopr, ale ss a tam to bude "stejné", jako na dváce, jen ostřejší

jak už mě někdo předběhl

1 reakcí na tento příspěvek Zatáčení, brždění

22.7.2013 v 17:07 | Nahoru | #3
1. kazdej jinak, ja vysedavam i v kratasech
2. zadni dobrzduju, predni brzdim, vetsina to ma stejne
3. 600ccm jsem nikdy nemel, ale odpovim, snad vis co motor snese, mas otackomer a cit pro motorku, tak snad vis jestli brzdis do zastaveni a nebo jen spomalujes, ne? S tim souvisi spojka

Ten najezd ti neverim, jinak bys nemel tak blby otazky

1 reakcí na tento příspěvek Zatáčení, brždění

22.7.2013 v 17:07 | Nahoru | #4
1. Tak nejlepsi je vysednout co nejvic, protoze dokazes presunout vahu dal, nez by unesly pneu, pri takovym naklonu, ale to je relevantni, jen pokud se dostavas za hranu prilnavosti. Jinak spisckou nikam netlac, spis tlac jenom na vnejsi nohu, kterou mas cca na prostredku chodidla 2. Brzdi se obouma brzdama. 3. Brzdi se bez spojky. Ale pokud si chces kupovat 600, tak bys to mel vedet sam, nebo si to mozna jeste rozmyslet

Zatáčení, brždění

Skvělá odpověď, děkuji! 22.7.2013 v 17:10 | Nahoru | #5
1.
Na půl prdele, vnějším kolenem se podrž o nádrž, horní polovinu natlačit do zatáčky. Tlačit na stupačku jo, ale ne zas celou váhou Tak nějak abys nebyl v křeči ale uvolněný
2.
Já si myslím, že nejúčinnější brždění je, když máš zadek pár mm nad zemí. Pokud bys chtěl brzdit oběma, musel bys zadek víc přitlačit na zem povolením přední brzdy- tím se obereš o velký kus brzdící síly předku. Takže zadek používám jen na nějaké dobržďování atd, ať šetřím předek.
3. Bez spojky

Zatáčení, brždění

22.7.2013 v 17:11 | Nahoru | #6
KubaLC8 - NSR jsem měl téměř 2 sezony a jezdil jsem denně, nájezd byl při rozprodání na díly 13800km, dandyna měla za 2 sezony najezd 10tis km, RSo má dohromady asi 3tis km a počítám i babettu, ale tam nájezd nevim, nefunguje čítač kilometrů A jinak jde mi o to, že jsem párkrát ležel a bojím se, asi jako většina lidí a taky že většina lidí kolem mě jsou docela "střelci" a spíš mi raděj jak to tam vyslat 160, když na tý rovince nejvíc udělám třeba jen kilo prostě nechci nic zanedbat a ptám se tu zkušenějších A s tou spojkou jsem myslel třeba ze 120 na 70 při stálý rychlosti dejme tomu 5ky.. U 2T brzdim jen se spojkou, jen ve výjmečných případech když jsem fakt línej nebo mi to nedojde.. Ale tvůj názor mi nevadí, aspoň něco ..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení, brždění

22.7.2013 v 17:13 | Nahoru | #7
Uvalak> Díky, s tou brzdou bez spojky - z 2T jsem zvyklej brzdit spojkou..

(reakce na) Zatáčení, brždění

22.7.2013 v 17:22 | Nahoru | #8
Slack> Tak u 2T to nevadi, tam stejnak moc nebrzdi ani ten motor a aspon se necinkne, kdyz nemaze, ale u toho 4T se zbytecne obiras o brzdnej ucinek motoru.

1 reakcí na tento příspěvek Zatáčení, brždění

22.7.2013 v 17:22 | Nahoru | #9
Tobě jsou stejně všechny rady k hovnu.. Buď to zadřeš nebo rozstřelíš tak jako tak, jen jsem zvědav co bude dřív

1 reakcí na tento příspěvek Zatáčení, brždění

22.7.2013 v 17:31 | Nahoru | #10
Chudák spojka, mít ruce, tak ti je přeláme .......jak by se to líbilo asi Mz 251???

2 reakcí na tento příspěvek Zatáčení, brždění

22.7.2013 v 17:31 | Nahoru | #11
Při brždění samozřejmě průběžně podřazuješ jak je potřeba, nechápu proč bys měl vymáčknout spojku, zpomalit a pak jí zase pustit.

(reakce na) Zatáčení, brždění

22.7.2013 v 17:32 | Nahoru | #12
dva_hrnce> Jo, zadřel jsem to poprvé, protože jsem koupil mrdku a pův. majitel mi zatajil snad všechno, co bylo špatně (jo a zajížděl jsem to, ale po 150km po koupi se to cinklo a proč? protože to žádnou GO nemělo, dejchalo to pod hlavu a to jsem jízdou nad 6tis fakt nemohl zjistit co udělá ve vysokejch, když měla bejt údajně po "GO".. Pak jsem to spíš jen přidřel, protože to origo těsnění co dávaj to nějako nezvládá, když se otevře přívěra.. A teď naposled vypověděla klika, 3mm vakl.. A s tím rozstřelením, neležel si snad nikdy? Jsme jen lidi hele a každej není dokonalej

(reakce na) Zatáčení, brždění

22.7.2013 v 17:32 | Nahoru | #13
OpenScars> Dělám to tak u 2T..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení, brždění

22.7.2013 v 17:33 | Nahoru | #14
ZombiRider> Chudák spojka? Jezdi u 2T bez spojky při brždění, dobržďování.. ptám se jak je to u 4V 600.. U 2T vim, jak a co.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení, brždění

22.7.2013 v 17:35 | Nahoru | #15
OpenScars> 2Takt, nikdy jsem nic jinýho neřídil jakoby dýl, třeba měsíc.. Nepočítám ty pár hodinový projížďky na jinejch..

(reakce na) Zatáčení, brždění

22.7.2013 v 17:37 | Nahoru | #16

KubaLC8 píše:

Ten najezd ti neverim, jinak bys nemel tak blby otazky


2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení, brždění

22.7.2013 v 17:50 | Nahoru | #17
Slack> k čemu je dobrý používat při brždění 2T spojku?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení, brždění

22.7.2013 v 17:54 | Nahoru | #18

Slack píše: ZombiRider> Chudák spojka? Jezdi u 2T bez spojky při brždění, dobržďování.. ptám se jak je to u 4V 600.. U 2T vim, jak a co.


Nechápu, to jako vždycky, když jdeš na dvojtaktu na brzdy, tak vymačkáváš spojku???

Naposledy editováno 22.07.2013 17:59:52

(reakce na) Zatáčení, brždění

22.7.2013 v 18:05 | Nahoru | #19
bledemon>

Že to máš rozmotaný - jdeš na bzdy, zavřeš plyn a v ten moment se to maže hodně špatně...když zmáčkne spojku tak otáčky hned spadnou a maže se to dostatečně...

Jinak k brždění se spojkou...taky to dělám, ale jenom v případě potřeby okamžitýho zastavení/krizový brždění, protože jinak zadní kolo tlačí dopředu a brzdná dráha je delší....

(reakce na) Zatáčení, brždění

22.7.2013 v 18:07 | Nahoru | #20
bledemon> Aby se to nekouslo motorově a mazalo to čerpadlem dál..

(reakce na) Zatáčení, brždění

22.7.2013 v 18:08 | Nahoru | #21
ZombiRider> Ano přesně tak. A ne, nedělám to jen já

1 reakcí na tento příspěvek Zatáčení, brždění

22.7.2013 v 18:12 | Nahoru | #22
Hmm to je zajímavé, brzdit se spojkou...Mně dvouvál dost brzí motorem a u něj je to rozhodně blbost, ale možná u takového vytočeného 4válu to asi dává smysl?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zatáčení, brždění

22.7.2013 v 18:19 | Nahoru | #23
Pedl>
Tak si to testni někde na letišti...uvidíš, kde zastavíš

(reakce na) Zatáčení, brždění

22.7.2013 v 18:44 | Nahoru | #24

Bobulus píše: Pedl>
Tak si to testni někde na letišti...uvidíš, kde zastavíš



Zastavíš? Tak jasné že kdybych úplně brzdil na zastavení tak spojku použiju, ale když brzdím třeba z 90 na 50, tak mi to přijde jako blbost, aspoň u mé motorky. Nevím jak u čtyřválu který má furt otáčky někde v 10 tis...já málokdy překročím 5 tisíc.

1 reakcí na tento příspěvek Zatáčení, brždění

22.7.2013 v 18:54 | Nahoru | #25
Ked dobrzdujes tak bez spojky, ak je prudke-kryzove brzdenie tak by najprv mala ist zadna na stabylizovanie moto, hned nato predna suvisly postupne zosilujuci tlak na packu a potom spojka. V momente ked sa Ti zacne ponarat predok, ta zacne zotrvacna sila tlacit dopredu a Ty zacnes pridavat plyn - kontraproduktyvne voci brzdeniu - preto ta spojka. Motoskola BRNO. Co sa tyka vysadania, na to sa vyser. Kopec ludi nevysadava a jazdi dost rychlo. Nauc sa ovladat moto najprv pomaly a postupne zrychluj. Ides zo 125-ky na 600-vku. To je dost rozdiel. A odporucam absolvovat motoskolu. Akukolvek.

(reakce na) Zatáčení, brždění

22.7.2013 v 19:02 | Nahoru | #26
Caba.sk> Motoškolu plánuju, ale až budu mít tu 600 aspoň trochu v ruce. Nerad bych to zahodil. Díky všem za Vaše kladné i záporné názory. Víc jsem vědět nechtěl, odpovědi jsem dostal - uzamykám.
Téma je zamknuto


TOPlist