Téma: Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
25.7.2013 v 16:57
Zdravíčko! Musim se podělit o negativní zkušenost s olejem ze stejný krabice jako je na fotce, tedy krabice Motul 5100 10W40 MA2. Upozorňuju, že důležitý je právě to označení MA2. Léta jezdim Motul 5100, a až doteď jsem byl maximálně spokojenej. To se ale změnilo s výmenou za tenhle Motul 5100 s označením MA2 či nejspíš padělek. Na FireBladu mam od nalití novýho oleje problém s prokluzováním spojky. Uznávam, že už asi nebude nic extra, zřejmě je původní včetně pružin z roku výroby 1994, ale do poslední výměny oleje to bylo OK (edit: spojka je po následný rozborce v mezích normy co se týče lamel i pružin). V plným zátahu teď po přeřazení z 1. kvaltu na 2. spojka klouže jako ďas. Stejnej olej jsem ve stejnej den nalil do Afriky a nedlouho poté odjel na dovolenou. Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem. Ale s Afrikou jsem vypozoroval s novým Motulem po cca 3500km, že po krátkým odstavení a opětovným nastartování jsou o dost hlučnější ventily. Jen tak na minutku, než se zas všechno prohřeje, ale je to slyšet dost i v helmě. Volal jsem zkušenýho servizáka, kterýmu naprosto důvěřuju, a ten potvrdil, že jeden zákazník měl problém s prokluzující spojkou taky po výměně za olej z takový flašky. Dal novou spojku, nalil stejnej olej a po snad 600km zas prokluzy spojky. Nevim na jakým stroji, ani další detaily. Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2 a nemá jasnej původ.





Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

26.7.2013 v 00:34 | Nahoru | #1
tez se mi stalo ,ale s uplne jinym olejem.

vymena pruzin, lamel a premereni plechu a opet novej olej a bylo po problemu.

pruziny mimo toleranci, lamely uchazejici a plechy take v pohode.
Vinu prisuzuji pruzinkam a tomu ,ze proste s novym olejem to vice klouze, kdezto na ten starej se to jeste udrzelo.

Nedelal bych z toho kovbojku. Kdyz by spojka byla 100% ok a zaclo ti to klouzat tak nereknu ,ale sam pises ,ze to mas snad puvodni ,tak to spis vidim na to co u me a ne na olej.
Ale nerikam ,ze to tim nemuze bejt... jen rikam ,ze je to unahlenej soud.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

26.7.2013 v 07:54 | Nahoru | #2
cuir> Jasný, že na tom stáří spojky má svuj díl. Chtěl jsem ale na to upozornit majitele podobně starších strojů. Specifikace MA/MA1/MA2/MB se právě přímo týká tření na spojce a celkově její funkce - hodnotí se 3 parametry funkce spojky s daným olejem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist