Téma: Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
25.7.2013 v 16:57
Zdravíčko! Musim se podělit o negativní zkušenost s olejem ze stejný krabice jako je na fotce, tedy krabice Motul 5100 10W40 MA2. Upozorňuju, že důležitý je právě to označení MA2. Léta jezdim Motul 5100, a až doteď jsem byl maximálně spokojenej. To se ale změnilo s výmenou za tenhle Motul 5100 s označením MA2 či nejspíš padělek. Na FireBladu mam od nalití novýho oleje problém s prokluzováním spojky. Uznávam, že už asi nebude nic extra, zřejmě je původní včetně pružin z roku výroby 1994, ale do poslední výměny oleje to bylo OK (edit: spojka je po následný rozborce v mezích normy co se týče lamel i pružin). V plným zátahu teď po přeřazení z 1. kvaltu na 2. spojka klouže jako ďas. Stejnej olej jsem ve stejnej den nalil do Afriky a nedlouho poté odjel na dovolenou. Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem. Ale s Afrikou jsem vypozoroval s novým Motulem po cca 3500km, že po krátkým odstavení a opětovným nastartování jsou o dost hlučnější ventily. Jen tak na minutku, než se zas všechno prohřeje, ale je to slyšet dost i v helmě. Volal jsem zkušenýho servizáka, kterýmu naprosto důvěřuju, a ten potvrdil, že jeden zákazník měl problém s prokluzující spojkou taky po výměně za olej z takový flašky. Dal novou spojku, nalil stejnej olej a po snad 600km zas prokluzy spojky. Nevim na jakým stroji, ani další detaily. Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2 a nemá jasnej původ.





Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

1.8.2013 v 21:03 | Nahoru | #1
Bubrak-ZX10R> si zvíře.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

1.8.2013 v 21:12 | Nahoru | #2

XTeZeto píše: Bubrak-ZX10R> si zvíře.



ale ne ale spojka ma najeto 83tis km (overeno u Cebie za 500), je original, jezdim casto po zadnim, sprinty (jeden rok [asi 2008 nebo 2009] sem na testech dal 20 jizd behem dne a uz byla spojka uplne takova mekka a klouzajici, ale pak zchladnula a zase zcela OK) a proste to slape porad bez jakychkoliv problemu

klidne bych ozkousel ten MA2, ale zas proc si delat problemy, kdyz neco z nej muze zustat v lamelach a delat to pak problem porad zejo ...

a kdyz ma ZX10R 04 v manualu napsano ze mu staci API SE, tak mi moc nejde do hlavy, ze by moderni motorky potrebovaly API SL nebo co to tu zaznelo...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist