Téma: Caponord - pneu
19.8.2013 v 09:07
Sedlám čerstvě Caponorda a s počtem kilometru přichází zatím první rozčarování... Gumy. Koupeno s prakticky novými Mitaskami E08 a jsem z nich docela slušně nervózní... problém je, že jsem do teď jezdil jen silniční mašiny, takže mi chybí zkušenosti a nevím, jak dalece jde o chybu pneu, a jak dalece o klasické projevy "enduro" gumy.

- občas podle povrchu nervozita v řídítkách při rychlostech 50-90
- nad 150 plave prdel, 170 už vyloženě o strach

Na polňačce oproti tomu paráda, ale zase - do teď jsem jezdil silniční gumy, takže bych byl pravděpodobně unešenej z čehokoli s hrubším vzorkem.

V tuhle chvíli váham, jestli půjde guma dolů, nebo jí doklepu (což podle recenzí může trvat dost dlouho, když je nová). Rozhodující bude taky chování na mokru, které je prý u nich docela potíž.

Pomůžu si jinou gumou podobnýho zaměření (tzn. převážně silnice, občas polňačka), nebo to bude vesměs to samé? Má s nimi někdo zkušenost, ideálně na Capoušovi? Jako případná alternativa mi padly do oka Metzelery Tourance next

2 reakcí na tento příspěvek Caponord - pneu

19.8.2013 v 12:23 | Nahoru | #1
Nastavení tlumičů jsem zatím neřešil, mám je, tuším, v polovině, možná lehce do tvrda - ale sázel bych spíš na ty gumy - ke změnám chování dochazí hodně podle povrchu (nemám na mysli stav silnice, ale adheze povrchu).
Nečekám od Caponorda sportovní podvozek, ale ta mašina podle mě na pohodovou jízdu ve vyšší rychlosti mít musí - kdyby se našel nějaký majitel a reagoval, bylo by to super, případně obepíšu pár lidí přímo

Jinak díky za reakce, docela to potvrzuje moje mínění o kvalitě tohohle obutí...

seikos> Tourance Next má i od oka docela silniční vzorek, což by asi nevadilo. Pro mě je praktičtější trápit se trochu v "terénu", než nemít jistotu na silnici, kde trávím 95% času, navíc na polňačce by případný pád v malé rychlosti nebyl takový průser. Při dálničním přesunu tam podobná nervozita není ani ve vyšších rychlostech? Ani s Tvým mastodontem?

Naposledy editováno 19.08.2013 12:37:24

(reakce na) Caponord - pneu

19.8.2013 v 14:47 | Nahoru | #2

Prim píše: Nastavení tlumičů jsem zatím neřešil, mám je, tuším, v polovině, možná lehce do tvrda - ale sázel bych spíš na ty gumy - ke změnám chování dochazí hodně podle povrchu (nemám na mysli stav silnice, ale adheze povrchu).
Nečekám od Caponorda sportovní podvozek, ale ta mašina podle mě na pohodovou jízdu ve vyšší rychlosti mít musí - kdyby se našel nějaký majitel a reagoval, bylo by to super, případně obepíšu pár lidí přímo

Jinak díky za reakce, docela to potvrzuje moje mínění o kvalitě tohohle obutí...

seikos> Tourance Next má i od oka docela silniční vzorek, což by asi nevadilo. Pro mě je praktičtější trápit se trochu v "terénu", než nemít jistotu na silnici, kde trávím 95% času, navíc na polňačce by případný pád v malé rychlosti nebyl takový průser. Při dálničním přesunu tam podobná nervozita není ani ve vyšších rychlostech? Ani s Tvým mastodontem?



Já jsem s Nextama spokojenej. Fakt drží velmi slušně. Tipoval bych že cca obdobně jako Pirelli Angel ST, které jsem měl na TDM.
A stabilní jsou. Předevčírem jsem jel od Jakušic do Harrachova po té rovince 215kmh (2 lidi a topcase) a i v takové rychlosti jako na kolejích. Ale i původní Tourance byla velmi stabilní. Nikdy se mi nestalo že by se mi to vlnilo nebo tancovalo

Naposledy editováno 19.08.2013 14:48:22

(reakce na) Caponord - pneu

19.8.2013 v 16:01 | Nahoru | #3
Prim> Zdar, já Capa koupil na Metzeler Tourance a nemůžu si na ně stěžovat drželo to jak přibitý, ale nikdy jsem s tím nejel extrémně rychle tj, max 150. V každém případě žádná nervozita ani plavání se nekonalo. Nemám srovnání jinejma mašinama, protože Capo byla první motorka po 13letý pauze.
Když jsem letos přezouval dostal Capouš Continentaly Trail Attack 2 - opět nemám na co bych si stěžoval. Podvozek mi přijde dostatečně komfortní a pokud jedu sám mašina sedí jak přibitá. Ve dvou je to zatížení už znát a osobně jezdím spíš s tvrdším nastavením. Jinak na těch Continentalech mám zatím najeto asi 2500km, ale opět netrhám rychlostní rekordy - zkoušel jsem cca 170 ale dlouhodobě už je to nekomfortní rychlost - motka OK, ale jako řidič se už necítím dobře - proudění vzduchu apod.....
Ce se týče nastavení podvozku, až se budu nudit tak vyměním pružiny za progresivní od Hyperpro, což údajně dá podvozku úplně jinej rozměr, ale není to nic co by bylo nutný.
Jinak gumy vol podle toho co chceš jezdit, já to mám 95% asfalt takže proto jsem volil ty Continentaly (jo a taky proto že byly nejlepší v testech na mokru)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nedrží volnoběh Aprilia ETV 1000 Caponord miki64 1 31.10.2023 v 06:53 soccer
Rotax V60 klepání v motoru Aprilia ETV 1000 Caponord Libiq 8 20.3.2023 v 12:29 Libiq
Hydraulická spojka netěsní [1, 2] Aprilia ETV 1000 Caponord, Aprilia SL 1000 Falco, Ap... Kejbls 54 10.10.2022 v 21:40 Apriliarst
Aprilia etv1000 Preventivni servis Aprilia ETV 1000 Caponord Etv1000capo 23 8.8.2022 v 16:40 karlos-transalp
Aprilia Caponord ETV 1000 - Neukazu... Aprilia ETV 1000 Caponord Káreo 2 24.12.2021 v 12:30 Piwell


TOPlist