3 reakcí na tento příspěvek Co takhle připojit motorku za auto ?
Benda1 píše: Málo kdo to ví,ale podle mne tato věc nemůže být homologována. Neznám spojovací zařízení/vyjma nákladních aut/na kterém je svislé zatížení povoleno vyšší než 50kg/většinou do 50kg/ Tkže za mne sorry. J.
Asi tak, jak lidi vozej na kouli jízdní kola. Tak tam dají tři + ten nosič a je to akroát. Takže na celej předek motorky, to určitě nedá...
Některá auta můžou mít třeba 60-70kg, ale i tak...
Naposledy editováno 27.09.2013 07:29:39
Benda1 píše: Málo kdo to ví,ale podle mne tato věc nemůže být homologována. Neznám spojovací zařízení/vyjma nákladních aut/na kterém je svislé zatížení povoleno vyšší než 50kg/většinou do 50kg/ Tkže za mne sorry. J.
Auto NORMÁLNÍ VELIKOSTI má na kouli povolené svislé zatížení zhruba 100kg. Nelze zobecňovat z Felícií a různých nákupních tašek do velikosti Octavie včetně.
Motorky mají různě řešenou převodovku. Většina má kuličková a válečková ložiska, která si vystačí se zbytky oleje téměř neomezeně dlouho. Jsou ale i takové, co mají kluzná tlakově mazaná ložiska, pro ty je odtah bez běžícího motoru rychlá smrt.
Pak taky záleží na uložení ozubených kol na hřídeli. Některá jsou na jehlách, ty vydržej téměř neomezeně dlouho, většina má bronzová nebo jiná pouzdra, ty vydržej nějakou dobu. Některá mají přímo ocel bez pouzder. Vydržej méně ale i tak to není rychlá smrt. Čelní ozubení bez zátěže netrpí.
Znám člověka, co jel se starou Hondou CB400 na laně za jinou motorkou zhruba 1000km, bez následků. Pokud bych chtěl tahat motorku za autem častěji, rozhodně bych si koupit vozík. Dělají se i speciálně na motorku.