Téma: Helma - carbon vs. termoplast
 
12.12.2013 v 09:40
Ahoj, nadpis asi může vypadat podivně, ale řeším výběr helmy. Cena by měla být tak kolem pětky. V podstatě vybírám mezi Shark S900C a Nexx XR1.R Carbon Speed (která je teď v akci). Chtěl bych se zeptat co byste doporučili pro běžné ježdění na naháči.
Pro Nexx mluví samozřejmě carbon (váha).
Pro Shark dofuk lícnic a sluneční clona.

Nejsem žádnej závodník a jde mi o komfort i kvalitu. Na okruhu nejezdím.
Která helma je podle Vás lepší volba a proč.

Díky

1 reakcí na tento příspěvek Helma - carbon vs. termoplast

12.12.2013 v 10:05 | Nahoru | #1
Jako materiál je jednoznačně lepší karbon. Ovšem poslední dobou vyrábí spousta levných značek karbonové přilby jen podle hesla čím víc karbonu, tím víc adidas. Dřív byl karbon doménou fakt vymakaných přileb. Dnes je často leckerá termoplastová přilba lepší než levná karbonka.

Prostuduj si Tohle vlákno

edit: jen odcituji něco z mých předchozích příspěvků:

kevlar je sám o sobě moc měkký materiál, takže se na přilby sám o sobě nepoužívá. Používá se v kombinaci s fibreglass (laminát - skelná vlákna) nebo s karbonem.
Předpokládám že jsi měl na mysli karbon.
Fiberglass a karbon jsou co se týče bezpečnosti přilby sobě velmi blízko. Karbon je o maličko lepší. Jeho zásadní výhoda je ovšem v hmotnosti. Karbon je o cca 35% lehčí než fiberglass.
Ale velmi často se používají pospolu. Ideální kompozit je z vrtev. Nejlepří kombinace je karbon (nahoře), kevlar (uprostřed) a fiberglass (dole). Udělat z toho sendvič a z toho přilbu. Některé přilby mají takovéto sendviče navíc slepené k sobě. Špičkové přilby mají až 6 takovýchto vrstev

je fibercarbon a fiberglass. Obojí jsou kompozit.
Opět předpokládám že máš na mysli fiberglass Fiberglass není samospásný materiál. Některé dražší termoplastové přilby mají lepší výsledky než levné fiberglass přilby. Nejde totiž jen o skelné vlákna, ale také o jejich strukturu a typ pryskyřice co je pojí dohromady.
Nejlepší je orientovat se podle testů Snell nebo Sharp (co do bezpečnosti)

zásadnírozdíl v materiálech je ten, že když mrdneš hlavou o asfalt s termoplastovou přilbou, co to udělá? Termoplast je v podstatě pimpongáč. Přilba se od asfaltu odrazí a víc umocní sílu nárazu. Při Xtra silném nárazu praskne a provalí se ve střepinách dovnitř do hlavy.

Kompozitová přilba při nárazu roznese energii nárazu po skelných/karbonových vláknech po obvodu přilby, takže nehrozí že se odrazí od asfaltu a zlomí ti vaz, jako se to může stát u termoplastu.

Takže za mě koupit kvalitní kompozitovou přilbu s cenou od 6tis nahoru

http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/shark-s900

http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/nexx-xr1r

Takže dle SHARPU se přesně potvrzuje co jsem psal. Ten termoplastovej Shark je bezpečnější než Carbon Nexx. Koukám že ten Nexx dostal na boční náraz doslova nulové hodnocení

Naposledy editováno 12.12.2013 10:15:51

(reakce na) Helma - carbon vs. termoplast

17.12.2013 v 00:02 | Nahoru | #2

seikos píše: Jako materiál je jednoznačně lepší karbon. Ovšem poslední dobou vyrábí spousta levných značek karbonové přilby jen podle hesla čím víc karbonu, tím víc adidas. Dřív byl karbon doménou fakt vymakaných přileb. Dnes je často leckerá termoplastová přilba lepší než levná karbonka.

Prostuduj si Tohle vlákno

edit: jen odcituji něco z mých předchozích příspěvků:

kevlar je sám o sobě moc měkký materiál, takže se na přilby sám o sobě nepoužívá. Používá se v kombinaci s fibreglass (laminát - skelná vlákna) nebo s karbonem.
Předpokládám že jsi měl na mysli karbon.
Fiberglass a karbon jsou co se týče bezpečnosti přilby sobě velmi blízko. Karbon je o maličko lepší. Jeho zásadní výhoda je ovšem v hmotnosti. Karbon je o cca 35% lehčí než fiberglass.
Ale velmi často se používají pospolu. Ideální kompozit je z vrtev. Nejlepří kombinace je karbon (nahoře), kevlar (uprostřed) a fiberglass (dole). Udělat z toho sendvič a z toho přilbu. Některé přilby mají takovéto sendviče navíc slepené k sobě. Špičkové přilby mají až 6 takovýchto vrstev

je fibercarbon a fiberglass. Obojí jsou kompozit.
Opět předpokládám že máš na mysli fiberglass Fiberglass není samospásný materiál. Některé dražší termoplastové přilby mají lepší výsledky než levné fiberglass přilby. Nejde totiž jen o skelné vlákna, ale také o jejich strukturu a typ pryskyřice co je pojí dohromady.
Nejlepší je orientovat se podle testů Snell nebo Sharp (co do bezpečnosti)

zásadnírozdíl v materiálech je ten, že když mrdneš hlavou o asfalt s termoplastovou přilbou, co to udělá? Termoplast je v podstatě pimpongáč. Přilba se od asfaltu odrazí a víc umocní sílu nárazu. Při Xtra silném nárazu praskne a provalí se ve střepinách dovnitř do hlavy.

Kompozitová přilba při nárazu roznese energii nárazu po skelných/karbonových vláknech po obvodu přilby, takže nehrozí že se odrazí od asfaltu a zlomí ti vaz, jako se to může stát u termoplastu.

Takže za mě koupit kvalitní kompozitovou přilbu s cenou od 6tis nahoru

http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/shark-s900

http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/nexx-xr1r

Takže dle SHARPU se přesně potvrzuje co jsem psal. Ten termoplastovej Shark je bezpečnější než Carbon Nexx. Koukám že ten Nexx dostal na boční náraz doslova nulové hodnocení



U vláknových kompozitů to takhle zobecňovat nejde. Kevlar může mít menší nebo věrší pevnost než skelný vlákno, uhlíkový vlákna mívají zpravidla vyšší pevnosrt než obě. Jenže tady sranda nekončí, strašně důležitou roli hraje, jak jsou vlákna ošetřená, aby měla k matrici(vetšinou epoxidová pryskyřice nebo u levnějších polyesterová) dobrou adhezi - když ji nemá, tak křupne matrice a vlákna zůstanou nedotčená, takže to přítomnost vláken akorát zhorší. Nemá cenu kupovat helmu podle toho, jaký má použitý vlákna, relevantní jsou opravdu jen testy. U termoplastek to taky není tak jednoduchý, ale je pravda, že se narozdíl od kompozitech může vylomit štěp v jednom místě, kterej sám o sobě nebezpečnej není, ty střepy jsou po houževnatým lomu, takže nejsou moc ostrý, ale když se jedná o náraz na nějakej předmět, dejme tomu kámen, tak pronikne skrz, kdežto kompozitkou tak snadno neprojde.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist