2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
Rischwon píše: Při nabíjení autobaterie napětí kolísá mezi 12,6 až 14,8?? Je to v pořádku?? Nemělo by to náhodou držet pouze tu horní hodnotu? U motobaterie jsem to nesledoval. A na starých nabiječkách jsem tohle neřešil,...tak by mě zajímalo jak to funguje vám??
To kolísání svorkového napětí (v udržovacím režimu) je v pořádku - z principu to tak musí být...
Ve fázi dobíjení (viz fáze č. 6 na přiloženém obrázku) nabíječka dobíjí akumulátor malým proudem, aby pak po dosažení horní mezní hodnoty bylo toto udržovací dobíjení přerušeno a akumulátor byl dočasně ponechán sám svému osudu (respektive v jeho samovybíjení mu možná nabíječka i trochu pomáhá - viz fáze č. 7). A po dosažení dolní mezní hodnoty svorkového napětí se zase fáze udržovacího dobíjení akumulátoru opět aktivuje a svorkové napětí začíná stoupat.
A takto se to cyklicky opakuje.


Obecně lze říci, že čím rychleji se tyto dvě fáze (6 a 7) střídají a čím větší (rychlejší) je (samo)vybíjení akumulátoru, tím je akumulátor v horším stavu a více "opotřebovaný" - stářím, provozem, (ne)kvalitou jeho výroby apod.
Co ale v pořádku není, to je to horní mezní napětí - samozřejmě pokud jsi nezvolil "zimní" nabíjecí režim * (hvězdička).
P.S.
Jak v režimu motorka (max. nabíjecí proud je 0.8 A) respektive pro nabíjení akumulátorů s menšími jmenovitými kapacitami, tak i v režimu auto (max. proud 3.8 A) resp. pro větší akumulátory s větší jmenovitou kapacitou, by mělo být nabíjení ukončeno (v udržovacím režimu přerušeno) při dosažení svorkového napětí cca 14.4 V, nikoliv až při 14.7 nebo dokonce 14.8 V... Přebíjení akumulátoru docela dost škodí, a tak bych to raději ještě pro jistotu přeměřil slušnějším voltmetrem (multimetrem).
A kdyby se tento kus skutečně choval v rozporu s návodem, vrátil bych ho.
Naposledy editováno 30.01.2015 16:43:17
To napětí 14,8 ještě prověřím (proměřím). Hodím tam moto baterii a uvidíme jak to dopadne. Ted si nejsem jist jestli ta hodnota nebyla na displeji v okamžiku kdy jsem svorky odpojil a připojil znovu. Popřípadě bych ji šel vyměnit. U nás v lídlu jsou v regálech stále hromady...
Díky moc za odpověď a rady.
Dovi píše:
To kolísání svorkového napětí (v udržovacím režimu) je v pořádku - z principu to tak musí být...
Ve fázi dobíjení (viz fáze č. 6 na přiloženém obrázku) nabíječka dobíjí akumulátor malým proudem, aby pak po dosažení horní mezní hodnoty bylo toto udržovací dobíjení přerušeno a akumulátor byl dočasně ponechán sám svému osudu (respektive v jeho samovybíjení mu možná nabíječka i trochu pomáhá - viz fáze č. 7). A po dosažení dolní mezní hodnoty svorkového napětí se zase fáze udržovacího dobíjení akumulátoru opět aktivuje a svorkové napětí začíná stoupat.
A takto se to cyklicky opakuje.
Obecně lze říci, že čím rychleji se tyto dvě fáze (6 a 7) střídají a čím větší (rychlejší) je (samo)vybíjení akumulátoru, tím je akumulátor v horším stavu a více "opotřebovaný" - stářím, provozem, (ne)kvalitou jeho výroby apod.
Co ale v pořádku není, to je to horní mezní napětí - samozřejmě pokud jsi nezvolil "zimní" nabíjecí režim * (hvězdička).
P.S.
Jak v režimu motorka (max. nabíjecí proud je 0.8 A) respektive pro nabíjení akumulátorů s menšími jmenovitými kapacitami, tak i v režimu auto (max. proud 3.8 A) resp. pro větší akumulátory s větší jmenovitou kapacitou, by mělo být nabíjení ukončeno (v udržovacím režimu přerušeno) při dosažení svorkového napětí cca 14.4 V, nikoliv až při 14.7 nebo dokonce 14.8 V... Přebíjení akumulátoru docela dost škodí, a tak bych to raději ještě pro jistotu přeměřil slušnějším voltmetrem (multimetrem).
A kdyby se tento kus skutečně choval v rozporu s návodem, vrátil bych ho.

...a po 48hodinách po nabití displejovkou je napětí na baterce 12,65V
...a starou s diodami 12,85V
Naposledy editováno 31.01.2015 17:39:55
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez ... [1 ... 29, 30] Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 125... | hrnous | 880 | Včera v 22:47 PetrL3 |
Jawa 350 634-4 tyčky spojky Jawa 350/634 | Hudy96 | 14 | 15.4.2025 v 08:14 rteprapšak |
KMX125 pomalu klesají otáčky Kawasaki KMX 125 | Rider372 | 3 | 7.4.2025 v 09:00 Bugs |
kabely JAWA 350/634 Jawa 350/634 | Hrhrjr | 4 | 16.3.2025 v 12:51 Bigbear |
Motorka nestartuje Suzuki GSF 600 Bandit | Rimus | 10 | 3.3.2025 v 08:45 Fešo |