kupuji novou baterku na rocketa. Mohl by mě někdo vysvětlit, proč jít do dražších AGM či GEL baterií?
Neskáču, nepřevracím motorku, nejezdím po poli, tak dumám proč vlastně koupit AGM?
Údržba mě nějak nevadí, dolít destilku umí každý. V předchozích motorkách (valkyrie, daystar jsem míval údržbovky, tady je yuasa AGM)
Cenově je AGM 2-2,5x dražší.
Ale spíše mě zajímá, jestli ty údržbové-zaplavovací nemají horší start. proudy, či výdrž? Co zimní starty? Horší životnost? Nějaké riziko?
Napadá mě, jen ten problém překlopení, ale plácnout s rocketem, tak jako poslední řeším baterku....
Dále, ohledně kapacity, u mě je 18Ah, ale velikostně tam nacpu i 21A. Má cenu jít do vyšší kapacity?
Děkuji za názory.
1 reakcí na tento příspěvek Typ baterky - Zaplavené,AGM,GEL
Klasika je klasika - s hadičkou není obav z výparů a pokud to přímo nevyžaduje motorka (např. aku šikmo apod.), tak všude dávám klasiku.
Ohledně startovacího proudu - většina "gelů" je stejně obyč. aku, akorát se do něj nepodíváte.... ty "gelové" jsou menší a přitom uvnitř stejné jako klasika, je na nich dražší cenovka, protože cenu určuje trh a lidi věří samolepkám.
Třeba v letadle mám po 3 letech stejnou otevřenou Vartu jako dřív, 12 V 19 Ah, cena zůstala stejná a startovací proud nyní uvádějí tuším 190 A místo 140 A... to díky skutečnému vylepšení desek uvnitř...
rrss píše: Nevýhoda všech uzavřených aku je to, že téměř vždy umřou náhle a nečekaně. Článek drží, drží, drží kapacitu, a najednou se ten nejslabší (nebo i 2 najednou) odporoučí. Což spálí pojistku a stojíš.... navíc když ji vyměníš, tak natočíš a hned stojíš znovu.
Klasika je klasika - s hadičkou není obav z výparů a pokud to přímo nevyžaduje motorka (např. aku šikmo apod.), tak všude dávám klasiku.
Ohledně startovacího proudu - většina "gelů" je stejně obyč. aku, akorát se do něj nepodíváte.... ty "gelové" jsou menší a přitom uvnitř stejné jako klasika, je na nich dražší cenovka, protože cenu určuje trh a lidi věří samolepkám.
Třeba v letadle mám po 3 letech stejnou otevřenou Vartu jako dřív, 12 V 19 Ah, cena zůstala stejná a startovací proud nyní uvádějí tuším 190 A místo 140 A... to díky skutečnému vylepšení desek uvnitř...
S rychlým odporoučením souhlasím, sám jsem to zažil. Světla svítily blinkry blikaly. Po stisknutí tlačítka startéru všechno zhaslo a konec.
Ale baterky stejný nejsou, klasický baterky mají tekutej elektrolyt, gelovky ho mají ztuženej do formy gelu a nejběžnější motorkový baterky AGM mají elektrolyt napuštěnej do textilie mezi olověnýma deskama...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rocket III - vysoké otáčky Triumph Rocket III Classic | FunRider1 | 2 | 3.4.2024 v 06:30 Bechykv |
Po zimě nejde nastartovat Triumph Rocket III Classic | RocketPája | 23 | 8.5.2023 v 17:32 pizda |
Stupačky na triumph rocket 3 2005 Triumph Rocket III Classic | Triumph_vincek | 0 | 17.5.2022 v 20:20 Triumph_vincek |
Triumph rocket classic Triumph Rocket III Classic | Ludo444 | 6 | 29.10.2021 v 20:29 Ludo444 |
Manuál Triumph Rocket III Classic | Erperak | 4 | 10.11.2020 v 22:48 Mrtvolkar |