Téma: AGM Baterie - nabíjení
22.1.2014 v 08:21
Zdravím,
nebyl mi nikdo schopen odpovědět a ani na netu to nemůžu nikde najít.
Je normální aby AGM baterka ,,plynovala" (bublala) při nabíjení?
Vím že u normální klasické údržbové baterce je to normální, že nabíječka dosahuje při nabíjení nějakých 14,2V takzvaného plynovacího napětí.
Tak se ptám vás, tady kdo jste už nabíjeli někdy AGM baterku, plynovala (bublala) vám taky při nabíjení?
Díky.
nebyl mi nikdo schopen odpovědět a ani na netu to nemůžu nikde najít.
Je normální aby AGM baterka ,,plynovala" (bublala) při nabíjení?
Vím že u normální klasické údržbové baterce je to normální, že nabíječka dosahuje při nabíjení nějakých 14,2V takzvaného plynovacího napětí.
Tak se ptám vás, tady kdo jste už nabíjeli někdy AGM baterku, plynovala (bublala) vám taky při nabíjení?
Díky.
1 reakcí na tento příspěvek AGM Baterie - nabíjení
Ahoj, ještě bych se vrátil k Tvému dotazu v sousedním vlákně, konkrétně k tomuto:
Předpokládám, že těch 12.5 V Ti ukázal LCD nabíječky, nejspíš ze začátku nabíjení.
Jesti je tomu tak a jestli displej správně ukazuje, tak mi těch pouhých 12.5 Voltu nesedí k tomu, že by se mělo jednat o "skoro nový akumulátor, který je údajně v pořádku a nikdy s ním nebyl problém"...
Nebo že by přece jenom nebyl v tak dobré kondici, jak sis možná myslel?
Třeba jsi ho nechal nedopatřením vybít apod.?
Pokud ne (a akumulátor byl opravdu OK a nepotřeboval dobíjet), a jen jsi tu čerstvě zakoupenou nabíječku pro její otestování připojil na akumulátor ve skutečně prvotřídní kondici, tak těch úvodních 12.5 V (z počátku nabíjení) hlášených nabíječkou ve spojení s tím následným údajným vařením Tvé baterky v udržovacím režimu mě napadá jedno možné vysvětlení - že tento konkrétní kus je zmetek, který o cca půl Voltu nebo i víc podměřuje, a proto přebíjí.
Dalo by se to lehce ověřit, nejsnáze připojením pokud možno přesného multimetru (paralelně) na nabíjený akumulátor a porovnáním jím změřeného svorkového napětí s tím, co hlásí LCD nabíječky...
vykuchanej píše: Baterie večer napojena, Yuasa YTX9-BS, večer měla nějakých 12.5 V. [...] Dodávám, baterie byla v pořádku. Skoro nová a nikdy s ní nebyl problém
Předpokládám, že těch 12.5 V Ti ukázal LCD nabíječky, nejspíš ze začátku nabíjení.
Jesti je tomu tak a jestli displej správně ukazuje, tak mi těch pouhých 12.5 Voltu nesedí k tomu, že by se mělo jednat o "skoro nový akumulátor, který je údajně v pořádku a nikdy s ním nebyl problém"...
Nebo že by přece jenom nebyl v tak dobré kondici, jak sis možná myslel?
Třeba jsi ho nechal nedopatřením vybít apod.?
Pokud ne (a akumulátor byl opravdu OK a nepotřeboval dobíjet), a jen jsi tu čerstvě zakoupenou nabíječku pro její otestování připojil na akumulátor ve skutečně prvotřídní kondici, tak těch úvodních 12.5 V (z počátku nabíjení) hlášených nabíječkou ve spojení s tím následným údajným vařením Tvé baterky v udržovacím režimu mě napadá jedno možné vysvětlení - že tento konkrétní kus je zmetek, který o cca půl Voltu nebo i víc podměřuje, a proto přebíjí.
Dalo by se to lehce ověřit, nejsnáze připojením pokud možno přesného multimetru (paralelně) na nabíjený akumulátor a porovnáním jím změřeného svorkového napětí s tím, co hlásí LCD nabíječky...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) AGM Baterie - nabíjení
Dovi> Multimetr nemám. Baterka byla ok, jenže teď jsem měnil olej v mašině, a než mi potvora naskočila tak jsem protočil startérem asi 12x, tím pádem jsem ji vybil a proto jsem koupil nabíječku abych ji mohl dobít po tomhle startování.
A baterka byla kupovaná v létě. Na podzim moto odstavená a až nyní jsem ji potrápil kvůli tomu oleji. Kdyby byla v háji baterka, tak by podle mě neudržela žádnou kapacitu a ani teď bych nebyl schopnej nastartovat. Ale z toho asi stejně nejde moc posoudit.
Zkoušel jsem nabíjet Lidlem i klasickou baterku do auta, ale ta mi plynovala vždycky, i s klacickou velkou 6A nabíječkou. Ta už má pár roků za sebou, i hluboký vybití.
Každopádně jak říkáš, asi bude nejlepší řešení když si seženu Multimetr a přeměřím zda nabíječka nepřebíjí.
A baterka byla kupovaná v létě. Na podzim moto odstavená a až nyní jsem ji potrápil kvůli tomu oleji. Kdyby byla v háji baterka, tak by podle mě neudržela žádnou kapacitu a ani teď bych nebyl schopnej nastartovat. Ale z toho asi stejně nejde moc posoudit.
Zkoušel jsem nabíjet Lidlem i klasickou baterku do auta, ale ta mi plynovala vždycky, i s klacickou velkou 6A nabíječkou. Ta už má pár roků za sebou, i hluboký vybití.
Každopádně jak říkáš, asi bude nejlepší řešení když si seženu Multimetr a přeměřím zda nabíječka nepřebíjí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
EWC 2025, 2024, 24h Le Mans, Spa, ... [1 ... 31, 32] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 954 | 22.4.2025 v 19:21 IvanDvoutakťák |
chladící kapalina Honda CBR 1000RR Fireblade | Jan1234567 | 4 | 17.3.2025 v 14:22 Jan1234567 |
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 11 | 27.2.2025 v 18:50 doucha |
Ukazatel zařazené rychlosti Honda CBR 1000RR Fireblade | Hašlik | 3 | 26.2.2025 v 17:28 dva_hrnce |
Regulátor napětí -přemístit Honda CBR 1000RR Fireblade | Hašlik | 10 | 18.2.2025 v 10:39 KostějNesmrtelný |