Téma: AGM Baterie - nabíjení
22.1.2014 v 08:21
Zdravím,
nebyl mi nikdo schopen odpovědět a ani na netu to nemůžu nikde najít.
Je normální aby AGM baterka ,,plynovala" (bublala) při nabíjení?
Vím že u normální klasické údržbové baterce je to normální, že nabíječka dosahuje při nabíjení nějakých 14,2V takzvaného plynovacího napětí.
Tak se ptám vás, tady kdo jste už nabíjeli někdy AGM baterku, plynovala (bublala) vám taky při nabíjení?
Díky.
nebyl mi nikdo schopen odpovědět a ani na netu to nemůžu nikde najít.
Je normální aby AGM baterka ,,plynovala" (bublala) při nabíjení?
Vím že u normální klasické údržbové baterce je to normální, že nabíječka dosahuje při nabíjení nějakých 14,2V takzvaného plynovacího napětí.
Tak se ptám vás, tady kdo jste už nabíjeli někdy AGM baterku, plynovala (bublala) vám taky při nabíjení?
Díky.
2 reakcí na tento příspěvek AGM Baterie - nabíjení
6A je moc!!! Rekl bych ze maximalne tretinu kapacity. Tzn jestli to je 9Ah tak max 3A a i to je doe meho zbytecne moc.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) AGM Baterie - nabíjení
MARTlN píše: 6A je moc!!! Rekl bych ze maximalne tretinu kapacity. Tzn jestli to je 9Ah tak max 3A a i to je doe meho zbytecne moc.
Ale ne, vždyť přece píše, že tou silnější 6A nabíječkou nenabíjel 9Ah motobaterku, ale autobaterku (běžně 40 až 60 Ah).
Naposledy editováno 22.01.2014 09:48:14
MARTlN> Ono to je s nabíjecím proudem trochu složitější.
Záleží na napětí baterie. Příklad BMW RT má alternátor 50A, to je že při 12 V dokáže dávat 50 A, přesto baterie po několika startech, kdy se dostane na 12V a mašina chytne, okamžitě zvedne napětí a tím klesne i proud. Ale určitě není tak malý, jak se doporučuje, to je 1/10
A když je dobrá regulace max napětí, tak baterie se nijak neníčí. Ona baterie neví, že se nesmí nabíjet větším proudem než 1/10 a proto bez problémů funguje
)
Zjednodušeně, pro nabíjení je důležité max napětí, proud si baterie bere sama podle svého momentálního vnitřního odporu (typ baterie). JVK
Záleží na napětí baterie. Příklad BMW RT má alternátor 50A, to je že při 12 V dokáže dávat 50 A, přesto baterie po několika startech, kdy se dostane na 12V a mašina chytne, okamžitě zvedne napětí a tím klesne i proud. Ale určitě není tak malý, jak se doporučuje, to je 1/10


Zjednodušeně, pro nabíjení je důležité max napětí, proud si baterie bere sama podle svého momentálního vnitřního odporu (typ baterie). JVK
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
EWC 2025, 2024, 24h Le Mans, Spa, ... [1 ... 31, 32] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 954 | 22.4.2025 v 19:21 IvanDvoutakťák |
chladící kapalina Honda CBR 1000RR Fireblade | Jan1234567 | 4 | 17.3.2025 v 14:22 Jan1234567 |
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 11 | 27.2.2025 v 18:50 doucha |
Ukazatel zařazené rychlosti Honda CBR 1000RR Fireblade | Hašlik | 3 | 26.2.2025 v 17:28 dva_hrnce |
Regulátor napětí -přemístit Honda CBR 1000RR Fireblade | Hašlik | 10 | 18.2.2025 v 10:39 KostějNesmrtelný |