nebyl mi nikdo schopen odpovědět a ani na netu to nemůžu nikde najít.
Je normální aby AGM baterka ,,plynovala" (bublala) při nabíjení?
Vím že u normální klasické údržbové baterce je to normální, že nabíječka dosahuje při nabíjení nějakých 14,2V takzvaného plynovacího napětí.
Tak se ptám vás, tady kdo jste už nabíjeli někdy AGM baterku, plynovala (bublala) vám taky při nabíjení?
Díky.
1 reakcí na tento příspěvek AGM Baterie - nabíjení
Při nabíjení vybitého olověného akumulátoru o 6-ti článcích, stoupá jeho
svorkové napětí ve třech pásmech. První pásmo je charakteristické tvorbou
kyseliny sírové v pórech olověných desek (mřížek), napětí stoupá na cca 13,2
V, hustota elektrolytu se zvyšuje až na 1,15 g/cm3. Nabíjení pokračuje ve
druhém pásmu, kdy pokračuje přeměna síranu olovnatého až do vzrůstu
napětí na cca 14,7 V při současném zvýšení hustoty elektrolytu na 1,25 g/
cm3. Při překročení napětí 14,7 V (třetí pásmo nabíjení) se začne kromě
síranu olovnatého rozkládat voda na kyslík a vodík, akumulátor začne
„bublat“ – plynovat. Rozloží-li se pak všechen síran olovnatý, dosáhne napětí
akumulátoru hodnoty 16,2 až 16,8 V a hustota elektrolytu je 1,28 g/cm3.
Akumulátor bouřlivě plynuje a nadále se již jeho napětí nezvyšuje. Veškerá
dodávaná energie z nabíječky se spotřebovává k rozkladu vody na kyslík a
vodík. Pokud zaznamenáme „plynování“ při napětí menším než asi 14,4V, je
to jeden ze signálů sulfatace akumulátoru (čím nižší napětí, tím větší
sulfatace).
doporucujem stranku 35-39 je tam popisane dobijanie roznych druhov baterii....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) AGM Baterie - nabíjení
El-Chio píše: http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=154279&fid=18&&pgr=1
Při nabíjení vybitého olověného akumulátoru o 6-ti článcích, stoupá jeho
svorkové napětí ve třech pásmech. První pásmo je charakteristické tvorbou
kyseliny sírové v pórech olověných desek (mřížek), napětí stoupá na cca 13,2
V, hustota elektrolytu se zvyšuje až na 1,15 g/cm3. Nabíjení pokračuje ve
druhém pásmu, kdy pokračuje přeměna síranu olovnatého až do vzrůstu
napětí na cca 14,7 V při současném zvýšení hustoty elektrolytu na 1,25 g/
cm3. Při překročení napětí 14,7 V (třetí pásmo nabíjení) se začne kromě
síranu olovnatého rozkládat voda na kyslík a vodík, akumulátor začne
„bublat“ – plynovat. Rozloží-li se pak všechen síran olovnatý, dosáhne napětí
akumulátoru hodnoty 16,2 až 16,8 V a hustota elektrolytu je 1,28 g/cm3.
Akumulátor bouřlivě plynuje a nadále se již jeho napětí nezvyšuje. Veškerá
dodávaná energie z nabíječky se spotřebovává k rozkladu vody na kyslík a
vodík. Pokud zaznamenáme „plynování“ při napětí menším než asi 14,4V, je
to jeden ze signálů sulfatace akumulátoru (čím nižší napětí, tím větší
sulfatace).
doporucujem stranku 35-39 je tam popisane dobijanie roznych druhov baterii....
Hned druhá věta o prvním pásmu mi rozšířila duševní obzor. Ona se tam tvoří kyselina sírová. Já si doteď myslel, že kyselina sírová se do akumulátoru dodává jako elektrolyt. No a teď sem se dozvěděl, že ona se tam sama vytváří v pórech olověných desek. To jako z toho olova? I špičkový chemik Kalousek by byl překvapen. No nic, celý život se člověk učí

Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
EWC 2025, 2024, 24h Le Mans, Spa, ... [1 ... 31, 32] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 954 | 22.4.2025 v 19:21 IvanDvoutakťák |
chladící kapalina Honda CBR 1000RR Fireblade | Jan1234567 | 4 | 17.3.2025 v 14:22 Jan1234567 |
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 11 | 27.2.2025 v 18:50 doucha |
Ukazatel zařazené rychlosti Honda CBR 1000RR Fireblade | Hašlik | 3 | 26.2.2025 v 17:28 dva_hrnce |
Regulátor napětí -přemístit Honda CBR 1000RR Fireblade | Hašlik | 10 | 18.2.2025 v 10:39 KostějNesmrtelný |