Naposledy editováno 23.03.2014 20:13:21
3 reakcí na tento příspěvek Už jen AJP PR5 :)
První dojmy
Na první pohled je to opravdový kus mašiny, Freeride proti ní vypadá, jako kdyby to nebylo ani enduro. Co se týče zpracování, tak to je rozhodně lepší než u Freeride. Všechno pěkně lícuje, nikde žádné otřepy na plastech, nic nevrže, nevaklá… Opravdu velké překvapení naopak u Freeride velké zklamání. Kyvka naživo naprosto v pohodě, bytelná a díra uprostřed se vážně nezalepí. Upřímně, nabyl jsem dojmu, že to je jen zoufalý pokus lidí najít alespoň chybu při zevrubném prohlídnutí. Spoustu lidí taky nadává na to, že není kryté víčko palivové nádrže a lítá tam bordel. Výrobce výtky poslechl a vyřešil to krytem. Celkově působí jako solidní bytelné a pořádné enduro. Z Freeride jsem takový pocit rozhodně neměl, je to takový kočkopes, který bude pro hodně lidí malý.
Silnice
Na testovačku jsem jel s nějakým očekáváním, to je jasné. Ale musím říct, že mě od začátku motorka jen překvapovala. Upřímně i díky Freeridovi jsem čekal na silničním přejezdu trochu sadomaso zážitek, no možná ho trochu démonizuju. Nicméně jelikož jsem obě motorky testoval (byť Freerida jen krátce) den po sobě, tak se nemůžu ubránit dojmu, že v tomhle FR fakt kulhá. Z motorky je cítit, že na to fakt nikdo nepomýšlel. Osobně přejezdy na vleku fakt nemusím. Z AJPu jsem měl rozhodně lepší pocit. Na silnici to taky není dělaný, nicméně už je to alespoň vcelku snesitelný. Maximálka kolem 110-115, vibrace nějaké jsou, ale neotravujou. Zde je asi nejvíc znát objem. Jakmile se rozmotáte na vyšší rychlost, řekněme kolem 100, není problém jí udržet ani do kopce. Nicméně už pružnost není kdovíjaká, takže při předjíždění si to bude člověk muset více hlídat. Připadám si až nepatřičně, že řeším, jak jezdí enduro na špalkách na silnici. A dokonce si hraju s myšlenkou na ní jet 35km do práce a po ní si jít zakravit. Minulý měsíc bych asi tohle považoval za mokrý sen. Od včerejška už ne.
Terén
Tady nastalo teprve divadlo. Za dvě hodiny jsem stačil sebou dvakrát plácnout, spálit si ruku, udělat několik modřin a skoro si vyrazit dech… A hlavně NESKUTEČNĚ JSEM SE BAVIL! Ač moje výkony byly spíš k pláči, tak AJPu je to jedno! To prostě projede všechno. Chvílema jsem to ani nechápal. Je o mně celkem známé, že jsem ujetý na dvoutakty a chtěl jsem si jí vyzkoušet hlavně pro to, že jsem si myslel, že to nebude stačit. Nejen, že ten motor stačí, ten motor je prostě nezmar a traktor. Klidně člověk lítá úplně nesmyslně prudké výjezdy, a když to nevyjde? Tak se nakvaltuje jednička a člověk jen vybublá nahoru, jako kdyby se nechumelilo. Všechno funguje tak nějak samo a bez nesmyslného přemýšlení a vymýšlení. Profíci, kteří na tom budou chtít lítat tratě asi se mnou nebudou souhlasit a půjdou si koupit závodní nářadí. Pro všechny ostatní ta motorka má co nabídnout - strašnou porci zábavy přesně dávkovanou podle nálady. Opravdu takhle jsem se na motorce nebavil léta. Smál jsem se od ucha k uchu, i když sem padal a nic nedával. Nevím, co tam do toho ty Portugalci dávají, ale bude to asi docela dobrý matroš. Podvozkově opravdu super! A to jsem neměl ani nastavený předpětí. Ani moc tvrdý, ani moc měkký, prostě to co by člověk přesně fun endura chtěl. Je takovej příjemně plyšovej - není uskákaný, člověk přesně ví co se pod ním děje a fakt pěkně poslouchá. Ani chviličku jsem necítil potřebu tam mít něco lepšího. Celkově má člověk pocit, že u toho tvůrci přemýšleli a dali si opravdu záležet na celkovém sladění motorky jako celku. Motor není vlastně vůbec slabý. On je prostě jiný, než na co jsme byly vždycky zvyklí. Je to tahoun ve všech běžných situacích a krom rovinek člověk ani nepocítí, že by mu něco chybělo. Ruku na srdce, kolik lidí využije vůbec potenciál 450 a 300 2T? Krom pivního tlachání málokdo. A po včerejšku sem opravdu rád, že v AJPu je takový motor jaký je a žádný za výkonem vyhoněný zmetek.
Závěr
Opravdu nevím jak tohle všechno možný. Na motorky jsem opravdu dost kritický, je fakt jen hrstka motorek, který bych si koupil. Ale u AJPu jsem se fakt královsky bavil, úsměv z držky mi neslezl ani dneska. A to se mi dlouhou nestalo, možná vlastně ještě asi nikdy. Nemůžu pomalu napsat ani těchdlě pár řádků, jsem úplně vyplesklej, že ani neumím uspořádat myšlenky. No zkusím to... AJP si vytvořil vlastní třídu, na kterou čekalo spoustu lidí jako já. Nemá cenu ho srovnávat s Freeridem, jsou to tak odlišné motorky ač jsou podobné. Freeride ani nakonec není to, co jsem hledal. Našel jsem se až v AJP. Je to motorka pro lidi, co chtějí kvalitní a plnohodnotný podvozek a přitom nechtějí mít závodní motor a vysoké náklady. Lidi, kteří motorku pro zábavu a ne pro masírování ega. Kdo váhá ať si to zkusí sám. Ale pozor, kdo na ní jednou vyleze, není už cesty zpět. Žijeme jen jednou. Dneska jsem vyvěsil inzerát na Falco, začal jsem vracet flašky od piva a sbírat víčka od PET láhví. Tuhle motorku musím prostě mít!
Naposledy editováno 23.03.2014 18:18:56
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Už jen AJP PR5 :)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Víkendové enduro Praha-západ Kawasaki KLX 250, AJP PR5 250 Enduro, KTM Freeride 2... | EnduroOnRoad | 18 | 21.2.2023 v 02:49 karelsychra |
Enduro na severu moravy AJP PR5 250 Enduro | Juri10 | 1 | 5.1.2022 v 20:00 EnduroLife |
Opravná sada zadní brzda, AJP PR5 2... AJP PR5 250 Enduro | DanielKu | 3 | 13.12.2021 v 11:24 udinar |
Problém s KTM Freeride 350 KTM Freeride 350 | DirtBike120 | 14 | 22.4.2020 v 20:27 zdenysrx6 |
Olej do vidlic ajp pr5 AJP PR5 250 Enduro | Jakub_ttr | 2 | 9.7.2019 v 18:23 Jakub_ttr |