Já osobně jsem, do dnešního dne, používal baterky Varta. U skútru (Yamaha Majesty 250) se kterým jezdím téměř denně mi baterka začal po 14 denním odstavením padat, přitom stáří baterky bylo cca. rok. Drží napětí tak na 90% při automatickém udržování a po delší době mi nabíjčka hodí chybu, že baterka nemůže být nabita na 100%.
Na Hornetu, kde mám zatím také Vartu (baterka je už teda kaput) mi vydržela zhruba 2 roky. Přitom udržování přes dobu, při které delší dobu nejezdím a přes zimní měsíce jej pravidelně nabíjím a udržuji.
Obě baterky jsou AGM systém.
Otec má VIRAGO 1100 a měl problémy se startama (baterka Varta), kolikrát pouze cvaklo jenom relátko a pastorek nezasunul. Musel s tím přes rychlost houpnout a pak to šlo. Zde právě bylo to zjištění, že baterka dává málo startovacího proudu. Po výměně baterky za jinou značku bylo po problému.
Jeden servisák, který spravuje motorky, jsem s tím o tomto problému mluvil a on mi řekl, že u Varty je tohle normální a dokázal mi i proč. Baterky vážil a a každá baterka měla výrazný rozdíl ve svojí váze. Varta používá materiál z druhovýroby a šidí i množství olova. Proto také je její kvalita tak mizerná (už není, to co bývala). Doporučil mi baterky japonské, třeba - Yuasa, že dává jenom ty a že nemá problémy. Druhou stránkou je také cena.
Máte někdo podobnou zkušenost jako já?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) baterka zkušenosti A problémy
Ozzy_ píše: Alespon v necem maji ty cmoudi soudnost