Minulý týden se mi na tom vysypal pravý kat, jenže jsem tu káru nemohl odstavit a musel jsem jezdit, což mohla být vcelku zasadní chyba . Včera jsem aspoň endoskopem koukl přes otvory na svíčky do spalovacích prostor (njn, halt veterinář ), jestli tam neuvidím kousky keramiky z toho katu, domrdané horní plochy pístů, nebo poškrábané vnitřní plochy válců - na pravé straně všechny tři válce mokré, karbon co se normálně usazuje na horní ploše pístu byl rozpuštěný a uvolněný, kousky cca 1x1 mm, něco jsem vytáhl ven - jen normální karbon bez kousků keramiky, horní plocha pístů bez stop poškození, vnitřní plochá válců také bez viditelného poškození...levá straná vypadala vcelku taky normálně, jen byla sušší...potom co se vysypal ten kat, tak motor začal mít nepravidelný chod na volnoběh, ne úplně hned, ale po nějaké době...za jízdy nejde nic poznat, auto jede pořád stejně, i stejně táhne, jen jde slyšet rachot "šutrů lítajících v plechovce" - vysypaný kat...všechny svíčky měli elektrody solidně zanešené karbonem, resp. na levé straně na posledních dvo válcích měli svíčky vcelku normální barvu...aspoň jsem včera elektrody očistil od toho karbonu a hle motor začal jít na volnoběh vcelku normálně...
Jinak auto už před tím žralo olej, ale ne tak moc - což tipuju na gufera ventilů...chtěl jsem je nechat vyměnit, no ale pak se stalo tohle...
Že jsem debil mi nepiště, to už vím
1 reakcí na tento příspěvek Mrdka Passat 2,8 4x4 s KO motorem
Mluvil jsem s ním jen v krátkosti, takže bohužel nevím, jak vypadá spodek toho mého 2,8čkového motoru, zda je dobrý či ne....
No trochu ta skládačka na mě nedělá dobrý dojem...ale nechám to na nich...předpokládám, že kdyby spodek toho mého 2,8čkového motoru byl dobrý, tak by zrepasoval jenom hlavy a zase to poskládal a nesnažil se je naroubovat na ten 3litr z A6tky...
No pro jistotu jsem obvolal pár inzerátu, naštěstí těch motoru je vcelku dost, sice jiné typy než potřebuju - asi bych musel vyměnit i řídicí jednotku - a mají mnohdy najeto mrtě km apod...při nejhorším to budu muset objet a vybrat ten nejlepší...
No, trochu si říkám, že jsem si ten motor měl možná sehnat sám a taky ho sám i přehodit, nemám sice dílenský zvedák, nebo "šibenici", ale tak nějakou konstrukci z lešeňových trubek pro demontáž/zpětnou montáž motoru už bych postavil...ten motor bude mít i s převodovkou tak 200-250 kg ...
No co už...