Téma: Mrdka Passat 2,8 4x4 s KO motorem
 
28.5.2014 v 11:31
Nemáte někdo tip na dobrého servisáka tady někde v Praze 4, přip. i okolí, co by byl schopen změřit mi v motoru kompresní tlaky? Ta moje paštika začala žrát olej jako tank, včera jsem si připadal jako bych jel na Jawě 350. Nemám tu na to budík, tak si to nejsem schopen proměřit.

Minulý týden se mi na tom vysypal pravý kat, jenže jsem tu káru nemohl odstavit a musel jsem jezdit, což mohla být vcelku zasadní chyba . Včera jsem aspoň endoskopem koukl přes otvory na svíčky do spalovacích prostor (njn, halt veterinář ), jestli tam neuvidím kousky keramiky z toho katu, domrdané horní plochy pístů, nebo poškrábané vnitřní plochy válců - na pravé straně všechny tři válce mokré, karbon co se normálně usazuje na horní ploše pístu byl rozpuštěný a uvolněný, kousky cca 1x1 mm, něco jsem vytáhl ven - jen normální karbon bez kousků keramiky, horní plocha pístů bez stop poškození, vnitřní plochá válců také bez viditelného poškození...levá straná vypadala vcelku taky normálně, jen byla sušší...potom co se vysypal ten kat, tak motor začal mít nepravidelný chod na volnoběh, ne úplně hned, ale po nějaké době...za jízdy nejde nic poznat, auto jede pořád stejně, i stejně táhne, jen jde slyšet rachot "šutrů lítajících v plechovce" - vysypaný kat...všechny svíčky měli elektrody solidně zanešené karbonem, resp. na levé straně na posledních dvo válcích měli svíčky vcelku normální barvu...aspoň jsem včera elektrody očistil od toho karbonu a hle motor začal jít na volnoběh vcelku normálně...
Jinak auto už před tím žralo olej, ale ne tak moc - což tipuju na gufera ventilů...chtěl jsem je nechat vyměnit, no ale pak se stalo tohle...

Že jsem debil mi nepiště, to už vím

1 reakcí na tento příspěvek Mrdka Passat 2,8 4x4 s KO motorem

16.6.2014 v 12:48 | Nahoru | #1
Aktuální stav: auto stojí stále v servisu, celý předek je venku...servisák chtěl sehnat jiný celý motor se zárukou, to se ale nepodařilo, resp. jeden motor by sehnal, ale borec za něj chtěl 25 tyček a navíc cvakala pravá hlava, tak na to hodil bobek...Moc se mu do toho nechce dávat motor z vrakáče, což chápu. Ale mám obavu, že to tak asi dopadne. Sehnal jenom spodek motoru z 3litrové A6tky (měla by na něj být roční záruka a má najeto jenom 50 000 km, chcíply na něm totiž hlavy) - spodek motoru je úplně stejný, stejné vrtání, jenom větší zdvih a chce na to napasovat hlavy z té mé 2,8čky...nicméně po rozborce zjistili, že hlavy jsou prasklé mezi ventilovými sedly-předpokládám že na tom 2. a 4. válci, údajně by to mělo jít zavařit, nicméně olejové kanály těch mých hlav nepasují na ten 3litrový blok, tak teď zjišťují, jestli to půjde přefrézovat...
Mluvil jsem s ním jen v krátkosti, takže bohužel nevím, jak vypadá spodek toho mého 2,8čkového motoru, zda je dobrý či ne....

No trochu ta skládačka na mě nedělá dobrý dojem...ale nechám to na nich...předpokládám, že kdyby spodek toho mého 2,8čkového motoru byl dobrý, tak by zrepasoval jenom hlavy a zase to poskládal a nesnažil se je naroubovat na ten 3litr z A6tky...

No pro jistotu jsem obvolal pár inzerátu, naštěstí těch motoru je vcelku dost, sice jiné typy než potřebuju - asi bych musel vyměnit i řídicí jednotku - a mají mnohdy najeto mrtě km apod...při nejhorším to budu muset objet a vybrat ten nejlepší...

No, trochu si říkám, že jsem si ten motor měl možná sehnat sám a taky ho sám i přehodit, nemám sice dílenský zvedák, nebo "šibenici", ale tak nějakou konstrukci z lešeňových trubek pro demontáž/zpětnou montáž motoru už bych postavil...ten motor bude mít i s převodovkou tak 200-250 kg ...

No co už...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mrdka Passat 2,8 4x4 s KO motorem

16.6.2014 v 12:50 | Nahoru | #2
2stroke> hod to ze skaly a porid 1,9tdi ve stribrny octavkovsky metle
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist