Téma: Spojka jde ztuha
12.8.2014 v 16:16
Čau,
za cca půl roku ježdění a 7000km jsem měnil na své CBF 500 (2006) už 2 spojková lanka. První (asi ještě originál) prasklo po mých prvních 5000km, druhé (neorigiál z WEMOTO) po dalších 2000km, na třetím (neorigiál z WEMOTO) mám teď tak 500km. Spojku musím mačkat celou rukou, protože 3 nebo 2 prsty to prostě nedám. Navíc 2 týdny zpět jsem měnil řídítka za trochu širší a více napřímená, levá ruka teď dostává ještě více, zabrat protože v zápěstí není rovně...tedy problém se spojkou se jeví opravdu akutní.
Kontrola lanka jako takového je OK. Lanko/bovden není nikde zalomen, a při odpojení od bloku motoru jde lehce. Napadá mě možná, jestli neoriginál bovden se při zatížení nezbortí a zvětší svůj odpor?
Dál mě pak napadá jestli za to nemůže spojka/lamely/pružiny. Občas se stane, že 5->6 trochu proklouzne...tedy je sjetá a jestli tloušťka lamel nemá vliv na potřebnou sílu ke stlačení?
Další věc, nemůže se dostat do prostoru spojky nějaký bordel, co se někde šprajcne a dělat takovýhle problém? Mám to nechat rozdělat?
Za zkušenosti, názory, nápady jsem vděčný, díky :)
za cca půl roku ježdění a 7000km jsem měnil na své CBF 500 (2006) už 2 spojková lanka. První (asi ještě originál) prasklo po mých prvních 5000km, druhé (neorigiál z WEMOTO) po dalších 2000km, na třetím (neorigiál z WEMOTO) mám teď tak 500km. Spojku musím mačkat celou rukou, protože 3 nebo 2 prsty to prostě nedám. Navíc 2 týdny zpět jsem měnil řídítka za trochu širší a více napřímená, levá ruka teď dostává ještě více, zabrat protože v zápěstí není rovně...tedy problém se spojkou se jeví opravdu akutní.
Kontrola lanka jako takového je OK. Lanko/bovden není nikde zalomen, a při odpojení od bloku motoru jde lehce. Napadá mě možná, jestli neoriginál bovden se při zatížení nezbortí a zvětší svůj odpor?
Dál mě pak napadá jestli za to nemůže spojka/lamely/pružiny. Občas se stane, že 5->6 trochu proklouzne...tedy je sjetá a jestli tloušťka lamel nemá vliv na potřebnou sílu ke stlačení?
Další věc, nemůže se dostat do prostoru spojky nějaký bordel, co se někde šprajcne a dělat takovýhle problém? Mám to nechat rozdělat?
Za zkušenosti, názory, nápady jsem vděčný, díky :)
Anketa: Proč jde spojka ztuha
Jsem papír
1
Neoriginální lanko je shit, koupit originál
1
Spojka je v tahu (obložení, pružiny, atd)
1
Více faktorů
0
Něco jiného
0
2 reakcí na tento příspěvek Spojka jde ztuha
A co vypínací mechanismus spojky ? Nevím ja k vypadá na tvojí motorce , ale problém s tuhostí by mohl bejt třeba tam .
motovlk píše: A co vypínací mechanismus spojky ? Nevím ja k vypadá na tvojí motorce , ale problém s tuhostí by mohl bejt třeba tam .
Vypínací mechanismus? Tedy něco, co převádí otáčivý pohyb (hřídelka co čouhá z motoru) na linerální (posun spoj. talíře/lamel)? No to si právě myslím, že by mohlo být taky.Není tu někdo z východních čech s CB500/CBF500? Že bych se stavil pro porovnání...a případně přímo na hřídelce změřil sílu siloměrem?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
N Honda CB 500 | Dee7005 | 0 | 22.9.2024 v 12:15 Dee7005 |
Schéma budíků CB 500 1999 Honda CB 500 | Bodlin | 2 | 30.8.2024 v 05:22 Bodlin |
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... | jkprg | 56 | 6.8.2024 v 15:18 TurboLover |
Honda CB500 1996 - světla Honda CB 500 | dzouunas | 5 | 17.7.2024 v 00:17 dzouunas |
kód barvy tmavě zelené Hondy Honda CB 500 | PidaCZ | 7 | 2.5.2024 v 16:27 Gahan37 |