Téma: Ztráta a opět nabytí výkonu
18.9.2014 v 13:18
Zdravím,
koupil jsem letos v dubnu starší skůtr Yamaha Majesty 125, rv. 2006. Najel jsem cca 2000 km, skůtr po celou dobu občas ztrácí výkon jak v zátahu tak v max rychlosti. Když jede, dosáhnu 115 km/h, zátah konstantní do 90 km/h. Jakmile dojde k oné ztrátě výkonu, zátah končí cca v 50 km/h, max. rychlost 90 km/h. Při zavření plynu také většinou střelí do výfuku. Převážně se výkon ztratí po cca 1 km od vyjetí s nezáhřátým motorem, avšak stalo se to i např. při jízdě po více jak 100 km. Zjistil jsem, že když skůtr vytočím 3 - 4 x naprázdno do vysokých otáček, výkon se vrátí a pak zase nějakou dobu drží. Pokud skůtr takto naprázdno nevytočím, stavá se, že po několika km se výkon sám vrátí v zátahu, převážně při otřesu např. přejetí kolejí. Vyměnil jsem již níže uvedené komponenty za nové a závada má stále stejný průběh:
1. řídící jednotka CDI
2. svíčka
3. indukční cívka
4. fajka
5. kompletní kabeláž (v původní byly již některé drátky spojené/spečené)
6. stator
Karburátor je zkontrolován, vyčištěn, žádná z membrán není prasklá či jinak poškozená.
Ventily jsou seřízené, olej nový.
Prosím o případnou radu, kde by mohla být příčina této zákařné "poruchy"
Díky za reakci, třeba měl někdo podobný problém.
koupil jsem letos v dubnu starší skůtr Yamaha Majesty 125, rv. 2006. Najel jsem cca 2000 km, skůtr po celou dobu občas ztrácí výkon jak v zátahu tak v max rychlosti. Když jede, dosáhnu 115 km/h, zátah konstantní do 90 km/h. Jakmile dojde k oné ztrátě výkonu, zátah končí cca v 50 km/h, max. rychlost 90 km/h. Při zavření plynu také většinou střelí do výfuku. Převážně se výkon ztratí po cca 1 km od vyjetí s nezáhřátým motorem, avšak stalo se to i např. při jízdě po více jak 100 km. Zjistil jsem, že když skůtr vytočím 3 - 4 x naprázdno do vysokých otáček, výkon se vrátí a pak zase nějakou dobu drží. Pokud skůtr takto naprázdno nevytočím, stavá se, že po několika km se výkon sám vrátí v zátahu, převážně při otřesu např. přejetí kolejí. Vyměnil jsem již níže uvedené komponenty za nové a závada má stále stejný průběh:
1. řídící jednotka CDI
2. svíčka
3. indukční cívka
4. fajka
5. kompletní kabeláž (v původní byly již některé drátky spojené/spečené)
6. stator
Karburátor je zkontrolován, vyčištěn, žádná z membrán není prasklá či jinak poškozená.
Ventily jsou seřízené, olej nový.
Prosím o případnou radu, kde by mohla být příčina této zákařné "poruchy"
Díky za reakci, třeba měl někdo podobný problém.
1 reakcí na tento příspěvek Ztráta a opět nabytí výkonu
Ta ztráta výkonu je daná opravdu motorem? Buď jsem blbě četl nebo jsem to nenašel, ale taky to můžou být válečky ve varci. Na to by mi se dělo to vytočení i to přejetí kolejí. To střílení mi občas dělá taky při prudkém uzavření plynu. Pokud je to motorový problém, zkusil bych jestli nevisí automatický sytič, ten je pěknej prevít.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Majesty 125 nestartuje Yamaha Majesty 125 | DavidSen | 15 | 29.7.2024 v 17:49 Jariksk |
Skutr Majesty startuje i sviti bez ... Yamaha Majesty 125 | davecave | 2 | 19.5.2024 v 18:12 davecave |
skůtr Yamaha Majesty 125 Yamaha Majesty 125 | eda | 18 | 15.3.2024 v 20:19 Chosse123 |
Majesty 125 Yamaha Majesty 125 | DavidSen | 0 | 20.9.2023 v 09:44 DavidSen |
Platné Vin Yamaha Majesty 125 | Karel53 | 14 | 29.4.2023 v 12:29 Prasčenko |