Téma: Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové
 
7.10.2014 v 15:50
Z příkazu:

... Jednání osoby obviněného p. Xxxxx je společensky nebezpečné v takové míře, že byly naplněny nejen formální znaky, ale i materiální znaky výše uvedeného přestupku. ...



... Překročením zákonem povolených rychlostí je porušen chráněný zájem. Při každé vyšší rychlosti než, která je zákonem povolena, je prokázáno, že řidič není schopen plně ovládat motorové vozidlo takovým způsobem, aby mohl bezpečně reagovat na situace předpokládané, které mohou nastat v silničním provozu a chránit tak zdraví nejen své ale i druhých a majetek občanů. ...






1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové

11.10.2014 v 14:02 | Nahoru | #1

Bubrak-ZX10R píše:
Ja projel na cervenou o 0.2sec (dle kamery, bylo tam 5 policek co byla cervena a pak sem projel), nikde ani noha (sami policajti to priznali, ze sem absolutne nikoho neohrozil/neomezil), a bylo to za litr a 5 bodu. Dneska bych se branil a prijde mi to zcela normalni.



Pročítal jsem si ještě příslušný rozsudek Nejvyššího správního soudu ČR, a tam se jasně hovoří o překročení rychlosti, kterou řidič nemohl zaznamenat. ( 2 km/h) v komparaci s materiálním aspektem, i když mně přijde příhodnější spíše pojem společenská závažnost, který je v judikátu rovněž používán. Oranžová není pokyn volně jeď. Oranžová je pokyn nesmíš jet, v výjimkou nějaké podmínky. Pokud tedy padne oranžová a ty přidáš a stihneš to těsně před tím než padne červená, tak došlo k porušení předpisů. Nikdo se s Tebou pochopitelně ohledně toho nebude hádat a pokutovat Tě, ale došlo tím k vyčerpání schopnosti "rozlišit". Jestliže jsi jel 0,1 s po červené, tak už jsi tak evidentně činil vědomě.
Fiškus maximálně dosáhne toho, že slova že jsi nikoho neohrozil už od PČR nikdy neuslyšíš, protože to doplní hláškou, že se ke křižovatce blížil chodec, kterému potencionálně riziko hrozilo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiální aspekt dle magorátu Hradce Králové

11.10.2014 v 18:37 | Nahoru | #2
Rambo007> ono jde taky o to, že máš mít čas na bezpečné zastavení a jsem si jistý, že oranžová nesvítí většinou dostatečnou dobu, abys mohl bezpečně zastavit a pak jde o okamžité rozhodnutí, stihnu, nestihnu ať zastavit, nebo projet. a než to zaflekovat před někým, kdo to do mně zezadu napálí, projedu vteřinu po naskočení červené.
Ale jde vždycky o posouzení konkrétní situace.
Doufám, že z toho někdo nevyvodí, že jsem hustokrutý motorkář, co jezdí na červenou...nejezdím, v drtivé většině případů.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist