příští rok budu pořizovat další motorku, do současnosti jsem jezdil na Hondě NX650 Dominator, ale už když jsem ho před skoro deseti lety kupoval, měl něco za sebou a přesto že skvěle sloužil, už se hodně ojezdil (125 tis km) a čeká ho dlouhodobá rekonvalescence a možná i přestavba... takže od příštího roku budu potřebovat nějakou další motorku.
Původně jsem chtěl zase koupit Dominatora, nějakýho z posledních let výroby, ale má drahá polovička se mnou začala jezdit taky a letos jsem najezdil 99 % kilometrů s ní. Doncek je perfektní motorka pro jednoho, ale pro dva už to není úplně ono.
Teď k tomu, jak motorku používám: Kromě dojíždění do práce solo už jezdím teda skoro výhradně ve dvou, víkendový výlety 150 - 300 km, někdy víc plus sem tam dálavy (s Dominatorem jsem byl i v Rumunsku). Dálnicím se spíš vyhýbám, offroad jen lehký.
Tak nějak rozumem jsem vybral Transalpa, ale přece jen mám blízko k jednobuchům a Big se mi vždy hodně líbil, tak teď váhám. Určitě si zkusím obě projet, ale nějakých pár km, to nestačí. Pokud tady někdo z vás najezdil na obou motorkách víc km, budu mu vděčný, když obě srovná ze všech možných hledisek. Oboje bych hledal z posledních let výroby, to je někdy z let 1996 -1999. Rozpočet sice nemám napnutej, ale k novějším motorkám nějak nemám vztah, tak volím tuhle generaci ostřílených strojoven

2 reakcí na tento příspěvek Honda XL600V Transalp vs. Suzuki DR800S
Na motorce budu většinu času jezdit ve dvou , ale s polovičkou nejsme žádní XXL, dohromady máme do 130 kg.
S motorkou budeme jezdit převážně asfalt (dávám přednost silnicím II. a nižších tříd) + pravidelně polní/lesní cesty k rozhledně rybníku apod.
Na motorce budeme jezdit taky motodovolené do zahraničí .
Motorky typu Africa, Varan, aj. nechci kvůli váze a bachratosti. Zkoušel jsem a není to pro mě. Dávám přednost lehčím a štíhlejším motorkám i za cenu toho, že nad 120 kmh už na předjíždění nejsou koně.
Chci zůstat u japonských motorek.
Přecházím z Hondy NX650 Dominator , na které jsem najezdil spokojených 70 tis. km. Koupil bych ho zas, ale za 1) toho starého si nechám a zrenovuju, tak proč mít dva a za 2) na delší cesty ve dvou to není úplně ono.
Rozpočet nemám napnutý, spíš mám raději starší motorky a počítám s cca 60 tisíci . Ale kdybych se nadchl pro něco od r.2000 výš, byl bych ochotný utratit max. 100 tisíc .
Naposledy editováno 04.11.2014 19:00:48
(reakce na) Honda XL600V Transalp vs. Suzuki DR800S
jenikkk píše: Díky za odpovědi, ještě tedy shrnu a doplním, co jsem napsal v prvním příspěvku:
Na motorce budu většinu času jezdit ve dvou , ale s polovičkou nejsme žádní XXL, dohromady máme do 130 kg.
jenikkk píše: S motorkou budeme jezdit převážně asfalt (dávám přednost silnicím II. a nižších tříd) + pravidelně polní/lesní cesty k rozhledně rybníku apod.
tak to je pro Biga jako delane.
jenikkk píše: Na motorce budeme jezdit taky motodovolené do zahraničí .
tak to pro Biga moc neni. Dlouhe presuny po dalnici v realne rychlosti 140km/h max jsou otravne a je to v podstate na hranici jeho sil.
jenikkk píše: Motorky typu Africa, Varan, aj. nechci kvůli váze a bachratosti. Zkoušel jsem a není to pro mě. Dávám přednost lehčím a štíhlejším motorkám i za cenu toho, že nad 120 kmh už na předjíždění nejsou koně.
takze Big
jenikkk píše: Chci zůstat u japonských motorek.
posledni Bigy (po roce 1997) jsou nemecke
jenikkk píše: Přecházím z Hondy NX650 Dominator , na které jsem najezdil spokojených 70 tis. km. Koupil bych ho zas, ale za 1) toho starého si nechám a zrenovuju, tak proč mít dva a za 2) na delší cesty ve dvou to není úplně ono.
Hm, tak to bych si koupil fakt asi nejaky cestovnejsi dvouvalec na delsi cesty a Domino bych si nechal na blbnuti v Cechach.jenikkk píše: Rozpočet nemám napnutý, spíš mám raději starší motorky a počítám s cca 60 tisíci . Ale kdybych se nadchl pro něco od r.2000 výš, byl bych ochotný utratit max. 100 tisíc .
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Spojkové a plynové lanka [1, 2] Honda XL 600V Transalp | Vikrs | 36 | 1.4.2025 v 21:09 elvis78 |
Honda transalp nejde otáčkoměr Honda XL 650V Transalp, Honda XL 600V Transalp | martin-n | 3 | 3.1.2025 v 13:20 tox232 |
Snížení výkonu na 35 kW - postup Honda XL 600V Transalp | Kynklačka | 11 | 11.11.2024 v 07:21 MungoJerry |
Šrouby uložení přední osy Transalp Honda XL 600V Transalp | Grecky1 | 8 | 16.10.2024 v 21:07 Sema |
Gipro Honda XL 600V Honda XL 600V Transalp | Robek91 | 2 | 5.6.2024 v 22:05 Cortes1079 |