Téma: lithiová baterie - zkušenosti?
5.11.2014 v 14:14
Prosím, máte osobní zkušenosti s tímto druhem baterek... životnost? provoz? háklivost? fungování? přínos(mimo úsporu váhy)?

1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?

13.11.2014 v 20:08 | Nahoru | #1
Chlapi nevíte někdo, jak fungujou dnes již vyráběné elektromotocykly? Respektive čím jsou napájený? Dočetl jsem se v CMN, že KTM vyrábí nějaký model, dále BMW a H-D, ale hlavně mě zaujala nejvýkonnější italská Energica EGO (supersport), která údajně disponuje 136 koňmi, točák má 195 Nm a maximálku omezenou na 240 km/h. Z nuly na sto udělá za 3,7s. Sice dojezd je hodně malej a cena těchto motorek docela vysoká, ale zajímalo by mě to po technické stránce. Nechtěl jsem zakládat kvůli tomu nové vlákno a tak trochu ukončit ty vaše nikam nevedoucí spory zde, sorry Nevíte o tom někdo něco bližšího? Dík.

(reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?

15.11.2014 v 13:52 | Nahoru | #2

mar36 píše: Chlapi nevíte někdo, jak fungujou dnes již vyráběné elektromotocykly? Respektive čím jsou napájený? Dočetl jsem se v CMN, že KTM vyrábí nějaký model, dále BMW a H-D, ale hlavně mě zaujala nejvýkonnější italská Energica EGO (supersport), která údajně disponuje 136 koňmi, točák má 195 Nm a maximálku omezenou na 240 km/h. Z nuly na sto udělá za 3,7s. Sice dojezd je hodně malej a cena těchto motorek docela vysoká, ale zajímalo by mě to po technické stránce. Nechtěl jsem zakládat kvůli tomu nové vlákno a tak trochu ukončit ty vaše nikam nevedoucí spory zde, sorry Nevíte o tom někdo něco bližšího? Dík.



Co jsem se o to zajimal tak jsou pouzite ruzne technologie, lifepo4 nekde taky - je z nich nejbezpecnejsi, snese opravdu velke nabijeci proudy - ale ma nizsi "hustotu" naboje, tzn do velikosti kterou mam v aute k dispozici se vejde nizsi kapacita nez u konkurencnich technologii - da se rict ze vesmes vsechny baterky v elektromobilech dnes jsou Li-ion - do teto kategorie ale spad velke mnozstvi konstrukci - z hlediska chemie - tzn jak lionky na bazi zeleza, tak treba liion na bazi kobaltu ktere pouziva treba tesla

Vzhledem k tomu ze elektromobil je pomerne draha hracka je tam mozne pouzit chlazeni, slozitejsi elektroniku hlidajici nabijeni/vybijeni clanku atd. Baterka do motorky by sla postavit mnohem lehci pri pouziti nejake jine lion technologie v kombinaci s elektronikou ... Je to jen otazka pomeru pridana hodnota/cena ...

Naposledy editováno 15.11.2014 13:56:50
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist