Téma: Čištění registru a konec polopřevodu
 
9.11.2014 v 11:12
Odhlášení starého a přihlášení nového vlastníka bude muset proběhnout zárověň

Takže od ledna už nepůjde, že se o víkendu zajedu podívat na motorku, sepíšu kupní smlouvu, odvezu a "jak budu mít čas" přihlásím. Ještě se pěkně domluvit s prodávajícím, oba si vzít dovolenou a hurá ruku v ruce po úřadech , to bude paráda... Hlavně pokud budete chtít motku z druhýho konce republiky Půjde i s plnou mocí (prodejce bude muset navíc před přehlášením ještě na STK), prostě mi to přijde jen jako další buzerace aby úředníci měli zase míň práce...

Citace z článku:
Odhlášení starého a přihlášení nového vlastníka bude muset od ledna proběhnout zároveň. Pokud se vůz nepřevede do 10 pracovních dnů od koupě, může prodávající dostat až padesátitisícovou pokutu.
Převod má proběhnout na registru vozidel v místě bydliště původního majitele. Dostavit se tam mohou buď jak prodávající, tak kupující, nebo jen jeden z nich. Bude ovšem potřebovat plnou moc od toho druhého, nově úředně ověřenou. Toto razítko stojí 30 korun.
Auto bude muset stejně jako dnes před přihlášením projít evidenční kontrolou, mít platnou STK a nový vlastník na ně bude muset mít sjednané povinné ručení. Zvládnout všechny úkony od koupě po převod najednou tak může být organizačně náročnější než dosud, zvláště pokud starý a nový majitel budou pocházet z jiného města.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění registru a konec polopřevodu

13.11.2014 v 23:11 | Nahoru | #1

J.M.K. píše: MARTlN> Nezmiňuju to na tomto fóru poprvé, jak můj bývalý "skorotchán" koupil od svého bratra BMW Z5, brácha se samozřejmě s posláním papírů neměl (nebo možná tchán pak na přihlášení kašlal a jen se vymlouval - byla to "povedená" famílie) a za pár neděl mu právě přišla výzva, že se odsuzuje k pokutě (řádově několik tisíc) za to, že ve lhůtě 10 dnů toto vozidlo na sebe nepřevedl. I když bylo to před cca 4 lety, tak možná se od té doby pravidla měnila, nesledoval jsem to a po letech zatím nikdo nebyl schopen dát kloudnou odpověď. Nicméně pokud by toto platilo obecně, nedává smysl, aby tolik vozidel bylo dlouhodobě v odhlášce.



Jen mala technicka z5 to urcite nebylo...

Zakon uklada povinnost do x dnu prehlasit (tusim ze 8 ne 10) ale nestanovuje co se stane kdyz tak neudelas - nektere mestske urady si tudiz tu sankci vymyslely po svem a zacaly ji vymahat - nic plosneho a taky otazka jak by to dopadlo kdyby ses proti tomu postavil a hnal to vejs, jestli vubec ma urad pravo si strelit pokutu jakou se mu zlibi atd...

(reakce na) Čištění registru a konec polopřevodu

13.11.2014 v 23:15 | Nahoru | #2
assassin> Tak tím se to docela vysvětluje. A u onoho cápka se ani nedivím, kor když to nebyl žádný svatoušek. Zatímco "poctivého" s čistým rejstříkem by nechali být. Ohledně označení typu - to auto jsem sice viděl a prohlížel, ale na označení typu jsem nekoukal (a ani bych si možná nevzpoměl), ale jen cituju to, co bylo uvedeno v onom dopise - za případný ouřadovo překlep nemohu. Ale byl to obyčejný sedan, ještě klasického vzhledu (že na dálku poznáš, že je to bramborák), ale čumák už byl "kulatější", ne úplně hranatá klasika s negativně skloněnou maskou.

E: Teď koukám na pár typů a jestli mne paměť dobře slouží, mělo to podobnou masku, jako E46, ale jinak, včetně kufru, to bylo podobně hranaté, jako 325e. A snad to mělo 4 oddělená světla, jako ta 325.

Naposledy editováno 13.11.2014 23:19:23
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist