Téma: Čištění registru a konec polopřevodu
 
9.11.2014 v 11:12
Odhlášení starého a přihlášení nového vlastníka bude muset proběhnout zárověň

Takže od ledna už nepůjde, že se o víkendu zajedu podívat na motorku, sepíšu kupní smlouvu, odvezu a "jak budu mít čas" přihlásím. Ještě se pěkně domluvit s prodávajícím, oba si vzít dovolenou a hurá ruku v ruce po úřadech , to bude paráda... Hlavně pokud budete chtít motku z druhýho konce republiky Půjde i s plnou mocí (prodejce bude muset navíc před přehlášením ještě na STK), prostě mi to přijde jen jako další buzerace aby úředníci měli zase míň práce...

Citace z článku:
Odhlášení starého a přihlášení nového vlastníka bude muset od ledna proběhnout zároveň. Pokud se vůz nepřevede do 10 pracovních dnů od koupě, může prodávající dostat až padesátitisícovou pokutu.
Převod má proběhnout na registru vozidel v místě bydliště původního majitele. Dostavit se tam mohou buď jak prodávající, tak kupující, nebo jen jeden z nich. Bude ovšem potřebovat plnou moc od toho druhého, nově úředně ověřenou. Toto razítko stojí 30 korun.
Auto bude muset stejně jako dnes před přihlášením projít evidenční kontrolou, mít platnou STK a nový vlastník na ně bude muset mít sjednané povinné ručení. Zvládnout všechny úkony od koupě po převod najednou tak může být organizačně náročnější než dosud, zvláště pokud starý a nový majitel budou pocházet z jiného města.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění registru a konec polopřevodu

14.11.2014 v 11:58 | Nahoru | #1

fallen píše: Na plné moci stačí ověřit podpis zmocnitele, což většinou bude kupující, takže si ji může už přivést ověřenou, o víkendu uskutečnit prodej a prodávající má pak 10 dní na přepis, není to tak hrozný.



Jenže vyřízení úředně ověřené plné moci není zadarmo a co když pak přijedeš a zjistíš, že auto je ve skutečnosti vražda zralá na sešrotování? Pak nejen, že si budeš rvát vlasy pro zbytečnou cestu přes (např.) celou republiku, ale ještě navíc zbytečné běhání na město a platba za oveření.

Mi3ka> To je každému soudnému člověku jasné, viz nedávno to haló s tím, že by starší vozy musely na TK každým rokem a snad i měly přísnější podmínky... naštěstí to neprošlo, ale možná to nakonec byl i hoax. Ale že je v tom "lobby" (na to slovo jsem alergický jako kyselina na louh) automobilek, je jasné, těm jde o kšefty a potřebují stará, spolehlivá a lehko opravitelná auta vytlačit ze silnic, aby lidé museli kupovat ty dnešní klumpry přecpané zbytečnou elektronikou, kde sám pomalu nevyměníš ani žárovku. A politici jsou beztak jen trapné loutky v rukou finančních magnátů, co si budeme nalhávat.

(reakce na) Čištění registru a konec polopřevodu

19.11.2014 v 20:43 | Nahoru | #2
J.M.K.> 30 Kč ...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist