sem s ní
1 reakcí na tento příspěvek Jak zvýšit výkon?
1) Uvést motor do dokonalého stavu - výbrus, seřízení předstihu, menší předstih = výkon v nižších otáčkách, to už se rozhodni sám, kde to chceš hnát. Dále pak vypálit výfuk, koleno, novej vzduchovej filtr a nový vnitřnosti karburátoru - trysky, jehla, šoupátko, jehlovej ventil. Dále pak slícovat všechny těsnící plochy, kde by to mohlo sát vzduch.
2) Vyleštit prostor kliky, rozbrousit a vyleštit ojnici, dno pístu, vrch pístu, výfukovej kanál a hlavu. Plnicí kanály jsem nikdy neleštil, mám za to, že směs se musí rozvířit o drsný povrch, nevím co je na tom pravdy.
3) Pokud máš jak, tak snížit hlavu. Jestli má číza svíčku kolmo a ve středu spalovacího prostoru (nevím), tak upnout na trn na soustruh a sebrat na čele. Ideální kompresní poměr na závoďáka bych dal tak 13,5:1, víc už to neuchladíš ani za kokot a odejde ti ojnice/klika doprdele. Kompresní poměr spočítáš jako součet obsahu motoru a obsahu spalovací komory, když je píst v horní úvrati, to celé děleno obsahem spalovací komory Pokud svíce není ve středu a kolmo a válec není čtveratej, tak upnout na 4 čelist asymetr.
4) Upravit kolínko karburátoru. Čím delší cesta od karbecu k pístu, v tím nižších otáčkách bude špička.
5) Dutý čepy (pístní, ojniční) vyplň nylonem nebo korkem. Zvýší se ti plnění.
6) Pokud máš jak, tak si vyrob/sežeň podkovu do kliky. Opět zvýšíš plnění.
Zde už to začíná být docela vyšší dívčí, ale pořád je to reálný.
7) Sežeň si membránový karburátor z nějaké velké motorové pily. Průměr difusoru si zvol o trošku větší, než je origo. Mě se třeba na fechtly hodně osvědčilo walbro. Dá se tam krásně naladit směs v nízkých, středních i vysokých otáčkách.
8) Udělej si rozvod rotačním šoupátkem nebo použij klapky. Netuším co je lepší, tak daleko jsem se ještě nedostal, abych měl možnost to otestovat.
9) Výfuk - Zatím jsem neměl koule na konstrukci vlastního výfuku a ani se mi do toho moc nechce. Mám však nastudovanou nějakou teorii. Pokud tě to zajímá, tak PM, sem to rozepisovat nebudu.
10) Změna časování a rozšíření výfukového a plnicích kanálů - jde to, ale dře to . Opět vyšší dívčí.
A jako poslední věc je zapalování. Zde se však dostáváme k utopickým představám, které jsou spíš mým vlhkým snem.
11) Programovatelná křivka předstihu v závislosti na otáčkách. Nejsem elektrikář a nemám tušení, co by to obnášelo. Kamarád na škole je ale poměrně magor a na téhle šílenosti už asi měsíc pracuje. Možná bych z něho mohl vytáhnout nějaký rozumy, ale nic neslibuju.
Když se zamyslíš nad množstvím strávenýho času a vynaložených financí a hlavně výsledku, tak určitě přijdeš na to, že mnohem levnější je koupit stroj, co není 40 let starý ekonomický přibližovadlo . Nemluvím o tom, že takhle upravenej motor neuchladíš (leda pak přemýšlet o vodním chlazení, což je další tuna práce) a navíc se ti velice pravděpodobně po pár hodinách provozu rozstřelí na sračku.
Pokud se akorát nudíš, a chceš si trochu poladit stroj skoro zadarmo, tak doporučuju body 1, 2, 3, 5, 6.
2) Vyleštit prostor kliky, rozbrousit a vyleštit ojnici, dno pístu, vrch pístu, výfukovej kanál a hlavu. Plnicí kanály jsem nikdy neleštil, mám za to, že směs se musí rozvířit o drsný povrch, nevím co je na tom pravdy.
Já myslím, že u dvoutaktu se směs rozvíří průchodem přes kliku dokonale, tak kanálky až nemusí být hrubé. Leštit do vysokého lesku je ovšem též nesmysl. Ale hladký povrch je pro proudění lepší, pokud se nedá zvětšit rozměr.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Model ČZ 175/ Jawa 250/ Jawa 500OHV... ČZ 175 | mochr | 28 | 16.4.2024 v 10:18 jawarmaniak |
CZ 175/477 nemá výkon ČZ 175/477, ČZ 175 | Dejvid55 | 3 | 2.2.2024 v 12:53 Kubeja |
CZ 175/477 nemá výkon ČZ 175/477, ČZ 175 | Dejvid55 | 3 | 21.10.2023 v 15:03 kokoška. |
Cz 175 -model motoru ČZ 175 | Stela69 | 9 | 16.10.2023 v 12:59 ramlik |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |