Téma: Jak poznat že je dotažení momenťákem dostatečné?
3.2.2015 v 20:24
Ahoj,

měl bych jeden takový hloupý dotaz. Mám momenťák nastavím si na něm správným utahovací moment například 90 NM a začnu utahovat přestávám když to poprvé cinkne, je to tak v pořádku?

Mám tenhle Proteco

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat že je dotažení momenťákem dostatečné?

6.2.2015 v 21:20 | Nahoru | #1

J.M.K. píše: Šrouby v žádném případě neutahovat na sucho, kor šrouby/matky kol, kde se dostává všechen bordel, voda a sůl. Vinty vždy trochu nastříknu WDčkem, samozřejmě pozor na to, aby se olej nedostal na kotouče/desky, lehko rozetřu i po dosedací podložce (desce, co drží kotouč), kvůli konzervaci.

ZombiRider> Právě ten momenťák v odkazu mě cenově docela zarazil - od chlapů v pneuservisu (kde mě už léta znají) má informaci, že kvalitní a spolehlivý momenťák stojí kolem 5000,-. Tím pádem potom momenťáku za 7 stovek bych se docela bál. Bádám už pár let a furt se nemůžu dobrat konkrétního výsledku - použil bych jej jen zřídkakdy (mám tu na rozborku/sborku pár starých italských čtyřválců), ale zase když už dělat motor, tak potřebuju, aby momenťák "nekecal", takže ne nějaký aušus. Kola na autě ale jinak utahuju jen "křížákem" podle citu, tam mám nacvičený odhad síly dle momenťáku na dílně.



Dovolím si připomínku - WD není konzervační olej, je to jen předraženej petrolej ve spreji, kterej je dobrej na povolování hned po aplikaci - dobře vzlíná, ale na závitech nebo funkčních plochách dlouho nevydrží. Na konzervaci grafitku, nebo měděnou pastu.

Edit:Já používám na šrouby kol vazelínu od JCB, slouží k mazání čepů bagru a to je vazelínka, že by si ji člověk i mázl na chleba :)

Naposledy editováno 06.02.2015 21:23:57

(reakce na) Jak poznat že je dotažení momenťákem dostatečné?

6.2.2015 v 23:18 | Nahoru | #2
Carcharot> Děkuju, právě už léta bádám nad tím, co mi pach (spíš vůně, než smrad) WD-40 připomíná, navíc když třeba pazury úplně černé od šmíru lehko vypucuje skoro lépe, jak solvina. Ale petrák mě nenapadl. Ohledně té vazelíny jsem zkoušel něco hledat dle hesel "vazelína JCB" a dopátral jsem se, že by měla odpovídat klasifikaci EP2 pro kluzné uložení, načež jsem našel tento odkaz, podle toho je to lithiovka, ale dle popisu je na valivé lágry, takže by měla bohatě stačit i letitá AV-2, ne? Ale určitě ji pořídím, kor na šrouby kola styčné podložky bude 100% lepší, už jen proto, že nebudu muset dávat majzla, aby se necáklo, nebo to nesteklo na brzdné plochy.

Ještě ohledně těch "konzervačních olejů" - máš nějakou zkušenost s Konkor 101? Dle popisu by to právě konzervák být měl, ale už před léty mi bylo řečeno, že "stejně se za chvíli ze všeho spláchne". Tož včil z teho opět mám maglajz ve škreci...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
cbr 1100xx chcípá Honda CBR 1100XX Blackbird rockyslav 12 21.9.2024 v 20:21 TomasRA
Neví někdo co to je Honda CBR 1100XX Blackbird Samotář99 21 30.8.2024 v 16:23 granylator
Odvzdušnění brzd cbr 1100xx, dual-c... Honda CBR 1100XX Blackbird Danhavelka 2 5.7.2024 v 07:03 Samotář99
Čtyřkolka 110 čína Honda CBR 1100XX Blackbird Samotář99 10 12.6.2024 v 19:54 Samotář99
Plasty na moto Honda CBR 1100XX Blackbird lucipuk1 7 12.11.2023 v 23:11 lucipuk1


TOPlist