Jednu z důležitých změn je obsažena v příloze č. 4, týkající se dopravní značky C1 (dopravní značky, o kterých mluvím, i s názvy, kódy a obrázky jsou níže):
„Značka přikazuje jízdu po křižovatce s kruhovým objezdem ve směru šipek na značce zobrazených. Je-li značka doplněna značkou Dej přednost v jízdě! nebo Stůj, dej přednost v jízdě!, musí řidič vjíždějící na kruhový objezd dát přednost v jízdě vozidlům jedoucím po kruhovém objezdu“.
Zatímco ve vyhlášce 30/2001 Sb. se uvádělo, že značka C1 musí být doplněna P4 nebo P6, nově je rozhodnutí na správci veřejné komunikace.
Co to znamená: Tato úprava ovšem nezajišťuje konzistentní značení na celém k. objezdu a je tak možné, aby se měnila přednost pro každý sjezd.* Zákon přistupuje ke každému sjezdu k. objezdu jako ke křižovatce ve tvaru T a značka C1 tak pouze určuje směr jízdy.
Dobře označený kruhový objezd: Pokud se uvnitř k. objezdu použije před sjezdem značka P2, znamená to velké množství značek, ale situace je jasná a řidič ví, že má přednost.
Málo označený kruhový objezd: Například řidič jedoucí z Prahy ve směru Hradec Králové/Jaroměř na tomto k. objezdu při vjezdu na k. objezd podle značky C1 doplněné značkou P4 ví, že má dávat přednost vozidlům na k. objezdu. To, že má přednost i když míjí první sjezd, ale zjistí až pohledem do protisměru, kde vidí zadní stranu značek C1 a P4.
Tímto problémem se také zabývají články na tn.cz a iDnes.
* Pokud najdete vyhlášku nebo zákon, který říká, že musí být na celém k. objezdu jednotná přednost, pošlete mi ho prosím a doplním to sem. Úvodní příspěvek pravidelně aktualizuji.
Aktualizace 11.4.
Ministerstvo dopravy vydalo metodický pokyn díky kterému se kruhové objezdy s pravidlem pravé ruky budou vyskytovat jen velmi zřídka. No, na těch dvou kruháčích, kde bude u každého nájezdu jiná přednost bude asi celkem sranda, když to nikdo nebude čekat .
Naposledy editováno 11.04.2016 19:39:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na některých kruháčích se změní přednosti
Jirka.46 píše: V jednom z příspěvků jsem sem dával tento článek www.autoweb.cz/beran-kruhove-objezdy-a-zmena-pravidel-v-prednosti-skutecne/ teď jsem se podíval na komentáře www.autoweb.cz/beran-kruhove-objezdy-a-zmena-pravidel-v-prednosti-skutecne:komentare-k-clanku/ a docela čumim,co tam píše autor článku JUDr.Beran Pokud se stane nehoda na křižovatce,nebo kruháči kde není označena hlavní silnice,tak je zavinění 50:50 Co si o tom myslíte?
Edit:písmenko
Uživatel "Nikoloki" tam ale uvedl jednu hodně zajímavou věc, a to jak je to s předností, pokud jsem v některém z vnitřních pruhů k. objezdu. Pokud má příjezd na kruhový objezd pouze jeden pruh a u značky C1 není P4 ani P6, tak se může řidič vjíždějící na k. objezd zařadit do kteréhokoli pruhu a i řidiči ve vnitřních pruzích mu tak musí dávat přednost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na některých kruháčích se změní přednosti
Mr.Dreamer píše: Uživatel "Nikoloki" tam ale uvedl jednu hodně zajímavou věc, a to jak je to s předností, pokud jsem v některém z vnitřních pruhů k. objezdu. Pokud má příjezd na kruhový objezd pouze jeden pruh a u značky C1 není P4 ani P6, tak se může řidič vjíždějící na k. objezd zařadit do kteréhokoli pruhu a i řidiči ve vnitřních pruzích mu tak musí dávat přednost.
V tomhle případě by to asi neplatilo,to už je přejíždění z pruhu do pruhu přes přerušovanou čáru.Nedavno to tam taky řešili,až to najdu,tak to sem hodim.Pokud je to v křižovatce a vjedeš rovnou do jiného pruhu,tak máš přednost,ale pokud jedeš až přes přerušovanou,tak je to přejetí do jiného pruhu.Edit:www.autoweb.cz/beran-dopravni-situace-krizovatka-a-odbocovani-vs-prejizdeni-z-pruhu-do-pruhu/
Naposledy editováno 30.03.2016 20:58:17