Téma: Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu
20.3.2016 v 14:01
Čus, na podzim jsem si koupil Lídl nabíječku (ULG 3.8 B1) kvůli bezúdržbové baterii v motorce. Baterii jsem průběžně přes zimu nabíjel (cca 5krát). Ale dnes nastal problém a to při zkoušce nastartovat po zimě motorku (gsxr 1000 k5). Startér se párkrát převalil a ende, baterka vybita, tak sjem vzal autobaterii a motorka naskočila na první otočeni. Diagnoza baterie KO. Ale je divné že při posledním nabíjeni se baterie nabila do plna (kontrolka svítila zeleně) a ted po cca týdnu od nabití baterii motorku nenastartuji.

Tak mě napadá, na jaký mod nabíjite motobaterii Lídl nabíječkou? Ja jsme pokaždé dával režím 2 -namalovaná motorka. Může být tady chybá?

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

20.3.2016 v 20:06 | Nahoru | #1
Malá baterka do motorky, ať kyselinová, nebo gelová, vydrží max 6 let podle údržby. Většinou však tak 4 roky. Tu nabíječku z Lidlu mám a je super, nabíjím s tím i baterku do auta (12V/75Ah) a poradí si s tím hravě!

(reakce na) Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

24.3.2016 v 23:20 | Nahoru | #2

udinar píše: Malá baterka do motorky, ať kyselinová, nebo gelová, vydrží max 6 let podle údržby. Většinou však tak 4 roky. Tu nabíječku z Lidlu mám a je super, nabíjím s tím i baterku do auta (12V/75Ah) a poradí si s tím hravě!


...tak já mám zkušenost s 8Ah baterií od Yuasy, která mě vydržela od 10/1997, kdy měla XTZ 660 najeto cca 10000 km (r.v.1993) do 4/2009 - cca 107000 km. Asi by fungovala ještě déle, poněvadž se o ni v době delší opravy od 4m. do 9/2008 nikdo v servise nestaral a že je slabá, jsem zjistil prakticky až po převzetí moto z opravny. V té době u nás asi moc extra nabíječky nebyly, tak se musela spokojit s křemíkovou, která když ji připojíš, tak nabíjí a nabíjí a nabíjí pořád co to dá.... Yuasa byla několikrát vybita až do nemožnosti nastartování (trápil jsem ji po zimě při prvních startech...) a asi poslední dva roky už taky trochu vydutá a několikrát od přebíjení přehřátá, že jsem se jednou až divil, že to už "nezabalila" a nepukla z toho...... . No a to nevím, kdy byla vlastně vyrobena, takže mohla mít vzhledem k roku výroby Yamahy klidně na krku 15,5 roku!!!!! Ale je dost dobře možné, že tomu asi pomohla od počátku namontovaná krabička jménem Prolonger, kanadský patent, který se od cca 13,6V zapíná a regeneruje baterii nějakými impulsy.... Navíc poslední asi tři roky života baterie bylo toto zařízení, které je k ní trvale připojeno, (ve spojení se síťovým zdrojem, který je určen k udržování baterie, aby nedocházelo k samovybíjení) přes zimu nepřetržitě v provozu a několik zimních měsíců tak baterii regenerovalo. A taky k té výdrži asi přispěla tehdejší skutečná kvalita výroby baterií, což se asi dnes dá říci už o málokteré věci. Tož, tolik zhruba z vlastní praxe. Ten původní Prolonger byl od nova implantován do novýho Tigera, tak uvidíme, jak je na tom současná Yuasa z prvomontáže......

Naposledy editováno 24.03.2016 23:21:53
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1229, 1230] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 36883 Včera v 22:25 Kubik19
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 27, 28] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 839 19.9.2024 v 22:30 Ariete
přední tlumiče gsx-r k7-k8 na gsx-r... [1, 2] Suzuki GSX-R 1000 perak89 31 19.9.2024 v 15:27 assassin
Rozbitý tachometr - dotaz na servis Suzuki GSX-R 1000 Baca13 5 12.9.2024 v 13:18 Baca13
Kawasaki Ninja ZX 10R 2016 ukazatel... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... Admire 1 29.8.2024 v 07:51 X-tra-X


TOPlist