Naposledy editováno 29.04.2016 15:35:31
Naposledy editováno 29.04.2016 16:18:31
Ale v tom prohlášení z STK máš proč Ti to neprošlo ne?
Stk není samozvanej správce pořádku ne?
Sakra já se furt jenom ptam:)
Naposledy editováno 29.04.2016 16:35:55
Moje aprilka byla dovezena z Itálie předchozím majitelem a byla provedena dovozová kontrola na jisté STK ve Zlíně. Na té samé STK jsem dělal evidenčku cca rok po dovozu a nedostal jsem ji z důvodu špatných dat ve velkém TP!!!
Takže problémy s centrálním stojanem mě vůbec neudivují...
2 reakcí na tento příspěvek STK supersport s hlavním stojanem ??
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK supersport s hlavním stojanem ??
vilemx píše: Před nějakou dobou jsem to také řešil. Podle českých vyhlášek má mít každá motorka hlavní stojan. Pokud váží víc jak 150 kg provozní, má mít navíc ještě i pohotovostní stojan. Pokud z výroby nemá, měla by byt v TP zapsána výjimka.
Mohl bys toto obecné prohlášení prosím upřesnit tím, o jaké "české vyhlášky" přesně se jedná, když jsi to taky řešil, jak píšeš? Resp. konkrétně který předchozí právní předpis to takto určoval a ve kterém roce by tedy musela být schválena technická způsobilost, aby to tak bylo?
Podle mých informací je to takto: § 9 odst. 2 vyhl. č. 341/2014 Sb. - "Harmonizované technické požadavky pro silniční vozidla kategorie L, systémy, konstrukční části a samostatné technické celky určené pro tato vozidla jsou uvedeny v příloze č. 4 k této vyhlášce"
Příloha č.4: "Stojany - směrnice EU 2009/78/ES"
Směrnice 2009/78/ES třeba tu :
2. OBECNÉ POŽADAVKY
2.1 Všechna dvoukolová vozidla musí být vybavena alespoň jedním stojanem, který je udrží ve stálé poloze, jestliže vozidla stojí (např. při parkování) a nejsou přidržována v této poloze osobou nebo vnějšími prostředky. Vozidla se zdvojenými koly nemusí být vybavena stojany, ale musí splňovat požadavky bodu 6.2.2, jsou-li v parkovací poloze (parkovací brzda v činnosti).
2.2 Stojan musí být buď podpěrného, nebo středového, nebo obojího typu.
vybouřená_mrkev píše: Mohl bys toto obecné prohlášení prosím upřesnit tím, o jaké "české vyhlášky" přesně se jedná, když jsi to taky řešil, jak píšeš? Resp. konkrétně který předchozí právní předpis to takto určoval a ve kterém roce by tedy musela být schválena technická způsobilost, aby to tak bylo?
Podle mých informací je to takto: § 9 odst. 2 vyhl. č. 341/2014 Sb. - "Harmonizované technické požadavky pro silniční vozidla kategorie L, systémy, konstrukční části a samostatné technické celky určené pro tato vozidla jsou uvedeny v příloze č. 4 k této vyhlášce"
Příloha č.4: "Stojany - směrnice EU 2009/78/ES"
Směrnice 2009/78/ES třeba tu :
2. OBECNÉ POŽADAVKY
2.1 Všechna dvoukolová vozidla musí být vybavena alespoň jedním stojanem, který je udrží ve stálé poloze, jestliže vozidla stojí (např. při parkování) a nejsou přidržována v této poloze osobou nebo vnějšími prostředky. Vozidla se zdvojenými koly nemusí být vybavena stojany, ale musí splňovat požadavky bodu 6.2.2, jsou-li v parkovací poloze (parkovací brzda v činnosti).
2.2 Stojan musí být buď podpěrného, nebo středového, nebo obojího typu.
Jako kdo kurva tohle vymejšlí a sepisuje? To jako bude za chvilku směrnice na to, jak má bejt rohlík posypanej kmínem? Jako že, v podélný rovině zrníčka za sebou s odstupem 3mm a příčně k tomu sůl? Opravdu, už aby se tenhle diktátorskej aparát v podobě EU rozpad, jinak se všichni poserem.
Edit:čeština
Naposledy editováno 30.04.2016 09:44:22
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK supersport s hlavním stojanem ??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK supersport s hlavním stojanem ??
Pokud se ta konkrétní motorka nikdy nevyráběla s hlavním stojanem a technická způsobilost tohoto typu byla takto schválena, pak to není problém toho vlastníka motorky, že si to není zaměstnanec STK schopen při pochybnostech zjistit. Osobně bych tam udělal zle, že by si to pamatovali ještě dlouho.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK supersport s hlavním stojanem ??
vyhláška o schvalování 102/1995 (následné 341/2002 a 341/2014 už vycházely z eu předpisu)
http://www.zakonypro.../cs/1995-102/zneni-0
§ 78
(1) Dvoukolové motorové vozidlo musí být opatřeno stojánkem nebo jiným zařízením umožňujícím jeho bezpečné postavení. Vozidla, jejichž technická způsobilost byla schválena po 1. 1. 1985 a jejichž pohotovostní hmotnost je větší než 150 kg, musí být opatřena ještě pohotovostním stojánkem.
Pak níže u homologací tam píšou pro " stojánky " ještě předpis EHS 93/31 a v něm:
http://www.eurlex.cz...spx?celex=31993L0031
2.1 Všechna dvoukolová vozidla musí být vybavena alespoň jedním stojanem
Jak to dělali na stk v 90.letech s tím kvantem ojetých sportů ze zahraničí? Jestli pro zahraniční výrobce uznávali jen předpis EHS? Protože si nepamatuju, že by se hromadně domontovávalo (někam ani nejde), jako zadní mlhovka na auta.
Naposledy editováno 02.05.2016 09:07:40