paolo_novy Přidat reklamu

Téma: STK supersport s hlavním stojanem ??
 
29.4.2016 v 15:10
Zdravím.....nejprve bych chtěl uvést, že mam motocykl, který byl v roce 2004 dovezen z Kanady a přihlášen v ČR. Motocykl má vše dle evropských norem krom předního světla, které je bez homologace. Tuto informaci bych pochopil, ale zarazila mě ta informace, že údajně motocykl nemá hlavní stojan. Pan technik mi řekl, že dle evropských norem musí mít motocykl hlavní stojan nevyjímaje SS. Po mém překvapeni, sem se začal dohadovat, že na SS nema hlavni stojan co dělat. Bylo mi vysvětleno, že motocykly mají v TP od vydaní TP zapsanou vyjímku, že neobsahují hlavní stojan. Minulý týden jsem byl na STK s ducati monster 750 také bez hlavního stojanu a nebyl problém. Chytli se tedy technici faktu, že je motocykl dovezen? GSX-R je v ČR už 12 let a vystřídalo 4 majitele a teď budou problémy ? Po mém rozhořtění jsem kontaktoval dealera suzuki, který mi vyhledal motocykl dle VIN a divil se jako blázen, kde technici vzali nutnost hlavního stojanu. Dealerem Suzuki sem byl požádán o zjištění norem, kterými se řídí dotyčná technická kontrola a obrátí se na ministerstvo dopravy. Má někdo zkušenosti s tímto problémem ??????

Naposledy editováno 29.04.2016 15:35:31

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK supersport s hlavním stojanem ??

30.4.2016 v 22:21 | Nahoru | #1
vybouřená_mrkev> no už je to nějaký pátek, co jsem to musel řešit u dovozů. Popsané to bylo v ryze české vyhlášce, nikoliv v převzaté směrnici. Ted jde o to, zda tebou uvedená směrnice se vztahuje i na starší motorky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK supersport s hlavním stojanem ??

30.4.2016 v 22:54 | Nahoru | #2
vilemx> Technická způsobilost typu se schvaluje podle předpisů, platných v ten daný okamžik. Proto jsem se ptal, co to bylo za předpis, protože to bude platit jen pro ty motorky, jejichž technická způsobilost byla schválena podle toho předpisu. Pokud přijedeš na STK se Š100, taky ti nebudou vytýkat chybějící pásy vzadu.
Pokud se ta konkrétní motorka nikdy nevyráběla s hlavním stojanem a technická způsobilost tohoto typu byla takto schválena, pak to není problém toho vlastníka motorky, že si to není zaměstnanec STK schopen při pochybnostech zjistit. Osobně bych tam udělal zle, že by si to pamatovali ještě dlouho.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK supersport s hlavním stojanem ??

1.5.2016 v 12:45 | Nahoru | #3
vilemx> tak jsem si to schválně našel
vyhláška o schvalování 102/1995 (následné 341/2002 a 341/2014 už vycházely z eu předpisu)
http://www.zakonypro.../cs/1995-102/zneni-0

§ 78
(1) Dvoukolové motorové vozidlo musí být opatřeno stojánkem nebo jiným zařízením umožňujícím jeho bezpečné postavení. Vozidla, jejichž technická způsobilost byla schválena po 1. 1. 1985 a jejichž pohotovostní hmotnost je větší než 150 kg, musí být opatřena ještě pohotovostním stojánkem.



Pak níže u homologací tam píšou pro " stojánky " ještě předpis EHS 93/31 a v něm:
http://www.eurlex.cz...spx?celex=31993L0031

2.1 Všechna dvoukolová vozidla musí být vybavena alespoň jedním stojanem



Jak to dělali na stk v 90.letech s tím kvantem ojetých sportů ze zahraničí? Jestli pro zahraniční výrobce uznávali jen předpis EHS? Protože si nepamatuju, že by se hromadně domontovávalo (někam ani nejde), jako zadní mlhovka na auta.

Naposledy editováno 02.05.2016 09:07:40
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist