Když půjdu trochu víc do historie, tak tahle věc začala Transalpem 700. Ten oproti předchůdci má o 20kg vyšší suchou hmotnost (nějakých 215kg), výkon i krouťák pořád slabý (nějakých 44kW a 60N.m, kvůli vyšší hmotnosti to dá stejné kw na kg), je to těžká motorka a přitom s tímhle výkonem na tom budou dva lidi cestovat dost blbě. Přitom Honda Deuville 700 má 48kw a 66N.m, a párkrát jsem četl, že jsou to stejné motory, takže vyšší výkon se z nich vymáčknout zřejmě dá.
Pak tyhle zdá se stejné motory montují do dalších podivných motorek CTX 700 a NM4 Vultus.
Takže kromě vzhledu mi příjde, že se tyhle motorky moc nechytají na V Stroma, ani na Versyse nebo TDM 900.
Co akorát by mohlo být zajímavé, tak tenhle motor ve verzi 750 má sice jen 40kW ale zato 68N.m.
Tak co, mají snad tyhle stroje nějaké schované eso v rukávu?
Naposledy editováno 27.02.2018 08:28:56
1 reakcí na tento příspěvek Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Mufiozo se ptal nad smyslem řady NC, zkusme mu na to odpovědět bez vzájemného napadání, urážení a odbíhání od tématu.
Můj pohled na věc je takový, že jsou motorkáři, kteří se potřebují dostat z A do B, kteří si chtějí zajet na dovolenou, do vedlejší vesnice, jen tak na kocačku kolem komína, na druhý konec Evropy. Každý má jiné preference... Když se někdo rozhodne pro řadu NC, nedělá ho to horším ani lepším člověkem. Měl pro to své důvody a svobodně si vybral.
Byl jsem se na NC 750 svézt - verze X i S. Musím říct, že to je velice příjemná motorka, která se krásně ovládá. Motorka je o pocitu. Když se někdo cítí dobře na NCčku, říkám si, proč ne.
Pokud se podíváme na motorky Moto Guzzi řady V7, Kawasaki W800, Triumph Scrambler - velice podobné hmotnosti i výkony, ale prodeje jsou menší a diskuze kolem nich také. (Samozřejmě tím neříkám, že jsou to přímí konkurenti nebo že by to byly špatné mašiny, to v žádném případě - MG i W800 jsem se projel a paráda)
Možná je to o počtu zastoupení, které je u Hondy početnější nejen v CZ, ale i v Evropě.
Možná je to o využití motorky bez potřeby jí umývat, protože to není designovka.
Možná je to o tom úložném prostoru.
Možná je to o vnímání motorky jako parťáka, kterého se lidé nechtějí bát, NCčko je prostě hodné
Možná je to o rozumné ceně - ano, posunula se v čase, ale intervence ČNB se podepsala na všem importovaném
Možná se Honda opravdu trefila do požadavků většiny, byť se to menšině nemusí líbit
Možná jsou tam i úplně jiná možná...
Hodnotit může ten, kdo motorku má nebo se na tom někdy svezl. Tu čest jsem měl a motorku rozhodně nezatracuji, naopak.
Upřímně řečeno jsem rád za každou motorku, kterou potkávám na silnici bez ohledu na výrobce, model, stáří, barvu, výkon... je fajn se pozdravit s každým, koho jedna stopa baví a vyjede, NCčkáře nevyjímaje...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X | oggycek | 35 | 2.9.2024 v 15:10 MMARTINK |
Bosna, červen, hlavně asfalt + obča... Honda NC 750X | Lacer | 20 | 17.7.2024 v 19:28 Frantadobrota |
Neměl by nějaký pár kolem ,,50'' zá... Honda NC 750X | stafler | 0 | 5.7.2024 v 22:25 stafler |
Honda NC750X úpravy, opravy, zkušen... Honda NC 750X | Suskin | 1 | 11.6.2024 v 14:58 _pat_ |
Honda X-ADV dotaz Honda NC 750X, Honda X-ADV | Meny33 | 10 | 31.5.2024 v 18:35 HonzaeR |