Téma: Olej ve chladící kapalině
11.7.2016 v 09:39
Ahoj,
nedávno jsem prováděl běžnou údržbu Horneta CB600F ( 2002, najeto 37000km ) a zjistil jsem, že mám zřejmě olej v chladící kapalině. Motorka se nepřehřívá, jezdí bez problému, pokud nastartuji s otevřeným víčkem chladiče, voda se netlačí ven ( chtěl jsem si tak vyloučit prasklou hlavu.. ) Chladící kapalinu jsem kompletně vyměnil za novou a už po asi 100km, je kapalina v chladiči opět taková hněda, mazlavá a páchnouci po oleji.. Že by se mi nějak výrazně ztrácel olej se taky říct nedá.. Teď bych se chtěl zaměřit na gufero u vodní pumpy, ale než se do toho pustím, chtěl bych vědět, zda se vám něco podobného už stalo, popřípadě zda někdo neví, jaky je tam rozměr toho gufera.. v servisním manuálu jsem nic takového nenašel.. Za každou radu a informaci předem děkuji

Olej ve chladící kapalině

11.7.2016 v 10:20 | Nahoru | #1
Nechci byt zlym prorokem, ale na aute se takhle projevoval praskly blok motoru

1 reakcí na tento příspěvek Olej ve chladící kapalině

11.7.2016 v 10:23 | Nahoru | #2
Zjimavy vetsinou se deje opak a to ze je voda v oleji.
Jinak absence bublani v chladici nemusi znamenat ze je hlava OK. Vona staci mala prasklina ktera je pruchozi treba jen kdyz je hlava tepla. Pak se tlaci to kde zustava tlak tam kde neni, proto vetsinou voda do oleje a ne naopak.
Stejnej pripad je to i u toho gufera vodni pumpy, voda kdyz je tepla je pod tlakem, takze pri stojici motorce si nedovedu predstavit jak by se do ni tlacil olej, kterej zadnej tlak nema.

1 reakcí na tento příspěvek Olej ve chladící kapalině

11.7.2016 v 10:28 | Nahoru | #3
To samé dělají motory 1.4MPI u Fabie a mění se pak těsnění pod hlavou a většinou to na čas pomůže...

1 reakcí na tento příspěvek Olej ve chladící kapalině

11.7.2016 v 10:35 | Nahoru | #4
Gufero u pumpy spíš ne, to by chcalo přepadem ven a je tam gufero, který je celkem bezporuchová záležitost (ne tak ze strany vody, tam je keramika která mi zrovna chčije ).
Může to být těsnění pod kebulí, pravděpodobnost takové závady je velice malá, ale pokud by se olej z mazacího kanálu (kde je vysoký tlak) přes těsnění tlačil do chladícího okruhu, mohlo by se stát že bude olej ve vodě a naopak ne.

(reakce na) Olej ve chladící kapalině

11.7.2016 v 10:37 | Nahoru | #5

Lyžař píše: To samé dělají motory 1.4MPI u Fabie a mění se pak těsnění pod hlavou a většinou to na čas pomůže...



Shodou okolností 1.4MPI mám a to těsnění jsem měnil ale tam se to projevovalo tím ,že se mi ztrácela voda, kdežto u Horneta se neztrací..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej ve chladící kapalině

11.7.2016 v 10:47 | Nahoru | #6

FiZzeR píše: Gufero u pumpy spíš ne, to by chcalo přepadem ven a je tam gufero, který je celkem bezporuchová záležitost (ne tak ze strany vody, tam je keramika která mi zrovna chčije ).
Může to být těsnění pod kebulí, pravděpodobnost takové závady je velice malá, ale pokud by se olej z mazacího kanálu (kde je vysoký tlak) přes těsnění tlačil do chladícího okruhu, mohlo by se stát že bude olej ve vodě a naopak ne.



To těsnění pod hlavou si nějak stále nechci připouštět myslel jsem si, že větší tlak má oproti oleji voda, ale v servisce je napsáno, že olej má nějakých 490kPa a voda max. 137kPa.. otázkou je, ve kterých místech to je měřeno, protože zrovna u té vodní pumpy asi bude ze strany oleje ho*no tlak..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej ve chladící kapalině

11.7.2016 v 11:00 | Nahoru | #7
SisaFree> Podívej se na tu pumpu zespoda, u hřídelky ze strany motoru bude taková malá dírka, cca 1mm v průměru. Pokud by ti prochcávalo gufero na pumpě, tekl by olej odtamtud, pokud ji ovšem nějakej retard neucpal. Pak by bylo teoreticky možné, aby se olej do vody dostával tamtudy, ale pravděpodobnost je asi jedna k biliardě, takže počítej spíš to těsnění nebo nějakou miniprasklinku někde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej ve chladící kapalině

11.7.2016 v 11:05 | Nahoru | #8

FiZzeR píše: SisaFree> Podívej se na tu pumpu zespoda, u hřídelky ze strany motoru bude taková malá dírka, cca 1mm v průměru. Pokud by ti prochcávalo gufero na pumpě, tekl by olej odtamtud, pokud ji ovšem nějakej retard neucpal. Pak by bylo teoreticky možné, aby se olej do vody dostával tamtudy, ale pravděpodobnost je asi jedna k biliardě, takže počítej spíš to těsnění nebo nějakou miniprasklinku někde



bude se to vyborne hledat Tohle totiz nebude videt ani na tom tesneni kdyby to slo skrz.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej ve chladící kapalině

11.7.2016 v 11:15 | Nahoru | #9
gugo> To jo, no.

Ještě mě napadá, nemá to - jako některý další stroje - olej chlazenej vodou? V tom bazmeku by taky mohla bejt nějaká krpa.

1 reakcí na tento příspěvek Olej ve chladící kapalině

11.7.2016 v 11:19 | Nahoru | #10
Ha, tak má. Tak tam bych začal Může bejt blbej okroužek nebo nějaká netěsnost někde...

(reakce na) Olej ve chladící kapalině

11.7.2016 v 11:27 | Nahoru | #11
FiZzeR> jo tak k tomu se taky priklanim. By me nenapadlo ze to hornet ma.

(reakce na) Olej ve chladící kapalině

11.7.2016 v 11:30 | Nahoru | #12

gugo píše: Zjimavy vetsinou se deje opak a to ze je voda v oleji.
Jinak absence bublani v chladici nemusi znamenat ze je hlava OK. Vona staci mala prasklina ktera je pruchozi treba jen kdyz je hlava tepla. Pak se tlaci to kde zustava tlak tam kde neni, proto vetsinou voda do oleje a ne naopak.
Stejnej pripad je to i u toho gufera vodni pumpy, voda kdyz je tepla je pod tlakem, takze pri stojici motorce si nedovedu predstavit jak by se do ni tlacil olej, kterej zadnej tlak nema.

zalezi na tom, kde a jak to je praskly. Mel jsem auto, kde bylo tak sikovne praskle tesneni, ze foukal nejdriv vyfuk do vody. Ale jenom tehdy, kdyz to bylo v otackach, na volnobeh pohoda. Voda zhnedla, byly v ni mastny fleky a smrdela po vsem moznem. Az teprve kdyz jsem to par tydnu !odborne pozoroval!, zacala chcat voda do oleje ... cimz se neznamy problem prevedl na znamy problem, ktery jsem umel resit - vymenil jsem obe hlavy, obe tesneni a vsechny srouby a bylo to. Oprava za par korun - akorat na rentgenu moc nechapali, proc si z USA vezu dve hlavy, sadu tesneni a krabici sroubu misto obvykle sady ruznych kompjutrovych potreb .

(reakce na) Olej ve chladící kapalině

11.7.2016 v 13:26 | Nahoru | #13

FiZzeR píše: gugo> To jo, no.

Ještě mě napadá, nemá to - jako některý další stroje - olej chlazenej vodou? V tom bazmeku by taky mohla bejt nějaká krpa.



Tak o tomhle jsem taky neměl ani ponětí určitě tam začnu zatím díky moc za všechny rady a tipy

Olej ve chladící kapalině

11.7.2016 v 13:42 | Nahoru | #14
vymenik ma vetsina vodou chlazenych motocyklovych motoru.... bud ten a nebo chladic oleje....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Spojka Honda CB 600F Hornet Jakub- 7 22.4.2025 v 18:37 kokoška.
Místo na trénování Karviná a okolí... Honda CB 600F Hornet Kalo18 7 9.4.2025 v 23:41 Sver
Vytahaný rozvodový řetěz s malým ná... Honda CB 600F Hornet Luplay 15 3.4.2025 v 10:36 ..Roko..
Vytahaný rozvodový řetěz s malým ná... Honda CB 600F Hornet Luplay 2 2.4.2025 v 14:04 Koudy01
gipro a Hornet 2005 Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F Hornet Alf75 5 12.3.2025 v 16:43 Alf75

TOPlist