nedávno jsem prováděl běžnou údržbu Horneta CB600F ( 2002, najeto 37000km ) a zjistil jsem, že mám zřejmě olej v chladící kapalině. Motorka se nepřehřívá, jezdí bez problému, pokud nastartuji s otevřeným víčkem chladiče, voda se netlačí ven ( chtěl jsem si tak vyloučit prasklou hlavu..


1 reakcí na tento příspěvek Olej ve chladící kapalině
Jinak absence bublani v chladici nemusi znamenat ze je hlava OK. Vona staci mala prasklina ktera je pruchozi treba jen kdyz je hlava tepla. Pak se tlaci to kde zustava tlak tam kde neni, proto vetsinou voda do oleje a ne naopak.
Stejnej pripad je to i u toho gufera vodni pumpy, voda kdyz je tepla je pod tlakem, takze pri stojici motorce si nedovedu predstavit jak by se do ni tlacil olej, kterej zadnej tlak nema.
1 reakcí na tento příspěvek Olej ve chladící kapalině
1 reakcí na tento příspěvek Olej ve chladící kapalině

Může to být těsnění pod kebulí, pravděpodobnost takové závady je velice malá, ale pokud by se olej z mazacího kanálu (kde je vysoký tlak) přes těsnění tlačil do chladícího okruhu, mohlo by se stát že bude olej ve vodě a naopak ne.
Lyžař píše: To samé dělají motory 1.4MPI u Fabie a mění se pak těsnění pod hlavou a většinou to na čas pomůže...
Shodou okolností 1.4MPI mám a to těsnění jsem měnil


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej ve chladící kapalině
FiZzeR píše: Gufero u pumpy spíš ne, to by chcalo přepadem ven a je tam gufero, který je celkem bezporuchová záležitost (ne tak ze strany vody, tam je keramika která mi zrovna chčije ).
Může to být těsnění pod kebulí, pravděpodobnost takové závady je velice malá, ale pokud by se olej z mazacího kanálu (kde je vysoký tlak) přes těsnění tlačil do chladícího okruhu, mohlo by se stát že bude olej ve vodě a naopak ne.
To těsnění pod hlavou si nějak stále nechci připouštět


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej ve chladící kapalině

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej ve chladící kapalině
FiZzeR píše: SisaFree> Podívej se na tu pumpu zespoda, u hřídelky ze strany motoru bude taková malá dírka, cca 1mm v průměru. Pokud by ti prochcávalo gufero na pumpě, tekl by olej odtamtud, pokud ji ovšem nějakej retard neucpal. Pak by bylo teoreticky možné, aby se olej do vody dostával tamtudy, ale pravděpodobnost je asi jedna k biliardě, takže počítej spíš to těsnění nebo nějakou miniprasklinku někde
bude se to vyborne hledat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej ve chladící kapalině
Ještě mě napadá, nemá to - jako některý další stroje - olej chlazenej vodou? V tom bazmeku by taky mohla bejt nějaká krpa.
1 reakcí na tento příspěvek Olej ve chladící kapalině
gugo píše: Zjimavy vetsinou se deje opak a to ze je voda v oleji.
Jinak absence bublani v chladici nemusi znamenat ze je hlava OK. Vona staci mala prasklina ktera je pruchozi treba jen kdyz je hlava tepla. Pak se tlaci to kde zustava tlak tam kde neni, proto vetsinou voda do oleje a ne naopak.
Stejnej pripad je to i u toho gufera vodni pumpy, voda kdyz je tepla je pod tlakem, takze pri stojici motorce si nedovedu predstavit jak by se do ni tlacil olej, kterej zadnej tlak nema.


Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Spojka Honda CB 600F Hornet | Jakub- | 7 | 22.4.2025 v 18:37 kokoška. |
Místo na trénování Karviná a okolí... Honda CB 600F Hornet | Kalo18 | 7 | 9.4.2025 v 23:41 Sver |
Vytahaný rozvodový řetěz s malým ná... Honda CB 600F Hornet | Luplay | 15 | 3.4.2025 v 10:36 ..Roko.. |
Vytahaný rozvodový řetěz s malým ná... Honda CB 600F Hornet | Luplay | 2 | 2.4.2025 v 14:04 Koudy01 |
gipro a Hornet 2005 Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F Hornet | Alf75 | 5 | 12.3.2025 v 16:43 Alf75 |