Téma: Problem na STK, 2 vinka na motorce!
 
29.8.2016 v 22:57
Ahoj,prosim o radu,minuly tyden jsem byl pro motorku,konkretne pro Yamahu wr 250 f. Jel jsem pro ni s tim ze motorka je ocesana (bez blinkru, atd.) do krosu a majitel (porad ma ) znacky v depozitu a je na nej (stale) prihlasena. Kdyz jsem kontroloval vinka, tak na krku rizeni byl plechovy stitek od lanka vydreny a nesel precist ale byl jeste vyrazeny na ramu u nohy a ten sedel..nejak jsem to neresil,motorka se mi libila,sepsali jsme smlouvu a vzal jsem ji. Majitel mi dal velky technicak at si dojedu na evidencku a pak mu poslu vse zpet aby mohl motorku odhlasit. Tady zacal ten PROBLEM. Na stk se jim stitek na krku rizeni nezdal,vzali sroubovak a pod nalepenym stitkem vyrazeny uplne jiny VIN kod,na motorce mam ted 2 jiny VINKA..motorku tedy nikdy neprihlasim! V evidenci hledanych motorek neni. Co mam delat? Majitel mi penize nechce vratit,ani slevu nechce dat,ze bych si motorku nechal jen na pole..taky se bojim, ze kdyz do toho zacnu pitvat tak budu bez penez i bez motorky(prece jen nikdo nevi co za tim je). Ale taky se bojim aby nekdo prisel a rekl ze jsem mu motorku ukradl a pujdu si sednout. Dekuji za vsechny rady.

Naposledy editováno 31.08.2016 10:19:37

1 reakcí na tento příspěvek Problem na STK, 2 vinka na motorce!

31.8.2016 v 12:27 | Nahoru | #1
Jediné vozidlo které má dvě VIN o kterém vím je KAIPAN, jakýsi ROADSTER předělaný českou firmou ze starého Favoritu, resp. posatvený na jeho podvozku...jedno VIn je na rámu favoritu a druhé na karoserii, a vztahuje se pouze ke karoserii....

Celé vozidlo mpže mít pouze JEDNO VIN...

Homologace se nevztahuje k VIN, ale k celému vozidlu...

Homologace je v podstatě synonymem schválení , schvaluje vždy pověřený státní orgán která stanovuje výrobci i příslušnou relaci znaků pro VIN, které pak výrobce na vyrobená vozidla vyráží.....

Takže každé vozidlo má VIN, prochází schvalovacím procesem a je schváleno buď podle národní legislativy , nebo podle mezinárodní, např. EU legislativy legislativy. Pak má na štítku navíc globálku, někdy jen národní typové schválení a někdy vůbec nic.

Lepit štítek na VIN je nesmysl, mezinárodní legislativa přesně určuje jak se vyznačuje VIN, jak má vypadAT štítek a jak a kam se upevňuje ..

Tato motorka nemá dvě VIN.,...má jen jedno VIN a jeden štítek, štítek je podle mého názoru padělkem, nelze vyloučit ani padělání ražby ...
Stačí bourat, zlomit rám, ukrást jinou podobnou motorku, vlastní zničený rám vyměnit za ten z kradené a podobný problém je na světě.....

Bezpečnou identifikaci by mohl provést výrobce případně policie

Naposledy editováno 31.08.2016 12:28:50

(reakce na) Problem na STK, 2 vinka na motorce!

31.8.2016 v 14:38 | Nahoru | #2
mzxy> Ano ale tady se jedná o homologaci celého vozidla,výrobce vyznačí na rám svoje vlastní VIN ale předá motorku firmě která vozidlo zhomologuje podle evropských směrnic a na rám vyznačí VIN přidělený evropskou legislativou(úřadem,zkušebnou) . Štítek výrobce je pouze informace o vozidle,do roku výroby 2001 nebo tak nějak štítek být vůbec nemusí.Štítek si můžeš normálně natisknout sám v reklamce a je to každýmu šumák.A to že legislativa určuje kam a jak se má lepit štítek je taky pěknej nesmysl.Štítek musí být na vozidle jasně viditelný a musí bejt na rámu. Takže může bejt nanejtovanej nebo nalepenej klidně u stupačky, výrobce ho tam ale nedává protože by tam ydržel tak měsíc.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist